וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי צה"ל יוכלו לנסוע בחינם ברכבת גם בראשון בבוקר

6.11.2015 / 19:55

שר התחבורה הודיע כי הורה לביטול הנוהל שהונהג ב-2012 ובמסגרתו חיילים שרצו לנסוע בראשון בבוקר ברכבת נאלצו לשלם. "בהסדר הייתה כוונה לייצר אלטרנטיבה נוחה עבור החיילים. מאחר והוא לא מתקיים, הוריתי לבטלו"

חיילים ברכבת לב המפרץ בחיפה, בבוקר הראשון בו נאסר עליהם לנסוע ברכבות מ6:00 עד 9:00, ינואר 2012. ערן גילווארג
חיילים ברכבת לב המפרץ בחיפה, בבוקר הראשון בו נאסר עליהם לנסוע ברכבות מ6:00 עד 9:00, ינואר 2012/ערן גילווארג

שר התחבורה ישראל כץ הודיע היום (שישי) כי הורה על ביטול הנוהל שהונהג בתחילת 2012, במסגרתו נאלצו חיילים שרצו לנסוע בשעות הבוקר ברכבת ישראל לשלם על נסיעתם.

"הוריתי היום למנכ"ל משרדי לפעול מיידית מול הנהלת רכבת ישראל וצה"ל כדי לבטל את ההסדר הקיים, ולאפשר לכלל חיילי צה"ל לנסוע בחינם ברכבת גם בימי ראשון בבוקר", כתב השר כץ בחשבון הפייסבוק שלו. עם זאת, הדגיש כץ כי חיילים שירצו בכך, יוכלו להמשיך ולנסוע באוטובוסים ישירות לבסיסיהם.

לקריאה נוספת:
אושר: חיילים לא יוכלו לנסוע ברכבת בראשון בבוקר
חיילים לקראת יום א': "ברכבת לא חושבים עלינו"
"עשו עלינו קופה": הרכבת הפעילה "נוהל יום א'" וחיילים נאלצו לשלם

במסגרת ההסכם שנחתם בזמנו, נקבע כי חיילי צה"ל לא ייסעו ברכבות בימי ראשון בין השעות 6:00-9:00, על מנת להפחית את העומסים בקרונות. ההסכם נכנס לתוקפו ב-22 בינואר 2012, אז העמידו שני הגופים מאות אוטובוסים נוספים לרשות החיילים. כחלק מאכיפת ההליך, מנעו מאבטחי הרכבות מהחיילים לעלות לרכבת והפנו אותם לאוטובוסים שהמתינו להם בתחנות.

"בהסדר המקורי, שנקבע בתיאום עם צה"ל, הייתה כוונה לייצר אלטרנטיבה נוחה עבור כלל החיילים ולא ליצור מציאות שחייל שידו משגת משלם ונוסע ברכבת, והאחרים לא", הוסיף כץ. "מאחר ובפועל הסדר זה לא מתקיים הוריתי לבטל אותו. מעבר לכך, במהלך השנים האחרונות ביצעה רכבת ישראל רכש משמעותי של קרונות וקטרים ונפתחו תחנות חדשות - דבר שיאפשר לה להיערך בהתאם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להצלחה אבות רבים. הפוסטים של כץ ומיכאלי בפייסבוק, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל להודעתו של ישראל כץ, פרסמה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) פוסט משלה, וזקפה את ביטול הנוהל לשאילתא שהגישה לשר התחבורה.

"הצלחנו. בעקבות השאילתא שלי ביום רביעי במליאה, שר התחבורה מחזיר את נסיעות החינם לחיילים וחיילות ברכבת בימי ראשון בבוקר, שבוטלו בשנת 2012", כתבה מיכאלי. "האמת שהיה לי לא נעים לראות את השר נאלץ לעמוד על הדוכן ולהגיד שחיילים מרוצים מזה שהם חייבים לשלם ברכבת. אני עימתתי אותו עם הנתונים: חיילים וחיילות מוציאים הון על נסיעות, והאוטובוסים החלופיים, שעולים למדינה מאות אלפי שקלים כל שבוע, נוסעים ריקים".

"אני לא מתכוונת להשאיר נסיעות חיילים וחיילות לרצונם הטוב של שרי תחבורה לדורותיהם", הוסיפה. "בעוד שבוע תעלה לוועדת שרים לחקיקה הצעת חוק שלי, יחד עם ח"כ דוד ביטן (הליכוד) וח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), שתקבע בחוק את נסיעות החינם של חיילים וחיילות בתחבורה ציבורית. זאת הדרך לחבק באמת את צה"ל".

גם ח"כ שמולי (המחנה הציוני), שהיה ממובילי המאבק בכנסת בשנה החולפת, התייחס להחלטה."אני מברך את שר התחבורה שהבין אחרי שנה של מאבק שיש כאן מדיניות מעוותת שראתה בחיילי צה"ל הנוסעים ברכבת סוג של מטרד ובמקום לתגבר את הרכבות בחרו בפתרון הקל של השלכתם אל מחוץ לרכבת. המדיניות הנוכחית גרמה לאפליה חמורה בין חיילים שיש להם ומעדיפים להמשיך לנסוע ברכבת לבין אלה שאין להם ונגררים באוטובוסים. לא נפסיק את המאבק עד שאחרון החיילים בפועל אכן יוכל לעלות לרכבת. בכוונתנו להיות בתחנות ביחד עם ההורים כבר ביום ראשון הקרוב ולוודא שאכן כך קורה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully