וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הגדר בגבול ישראל-מצרים כבר לא עושה את העבודה?

6.11.2015 / 12:27

בשנים 2014-2013 התגאו בצה"ל כי מספר האריתריאים והסודאנים שחצו את הגבול היה שולי, אולם מתחילת השנה המספר עומד כבר על כ-150. רק הלילה חצו 34 מבקשי מקלט את הגדר - מספר שיא ליום אחד. הרוג אחד מירי מצרי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

34 בני אדם חצו הלילה (שישי) את גבול ישראל-מצרים – כך מסרו גורמי צבא, שהוסיפו כי מדובר במספר שיא של מסתננים בלילה אחד זה תקופה ארוכה. לפנות בוקר הבחינו כוחות צה"ל בעשרות האנשים שניסו לחצות ממצרים לשטח מדינת ישראל בעוצבת אדום, מדרום לקציעות.

הכוחות הוקפצו למקום, ותוך כדי מעצר חוצי הגבול התברר כי כוחות של המשטרה המצרית פתחו באש לעברם והביאו למותו של מבקש מקלט אחד ולפציעתם של חמישה. הפצועים הועברו במסוק לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. שניים מהם במצב קשה עם פצעי ירי בבטן, ושלושה נוספים במצב קל. 29 מבקשי המקלט הנוספים הועברו למתקן השהייה "חולות".

עוד בוואלה! NEWS:
"הוא אמר לי - 'אני הסיוט שלך'": עלייה במקרי אלימות של פקחי הגירה
"רצה הגנה - ונרצח": חברי מבקש המקלט שהוכה למוות מתקשים לעכל
"זורים פחד": למה נדרשים מבקשי המקלט להגיע לשימוע דווקא בדרום?

עמדות של צבא מצרים בגבול ישראל, יולי 2015. רויטרס
נדרש "פתרון יעיל" לסוגיה מצד הדרג המדיני ומערכת המשפט. עמדות של צבא מצרים בגבול/רויטרס

עוד לפני ההסתננות הלילה, מספר מבקשי המקלט שחצו את גבול ישראל-מצרים חצה את רף המאה מתחילת השנה. זאת למרות הגדר הגבוהה בעלת השיניים המשוננות שהוקמה בגבול, אמצעי התצפית המתקדמים והמעצרים. מבקשי מקלט רבים עדיין מוכנים לשלם כסף רב למבריחים בדואים ולהסתכן במעצר ואף במוות מירי כוחות הביטחון.

בשנים 2014-2013 התגאו בצה"ל כי מספר האריתריאים והסודאנים שחצו את הגבול ממצרים ירד עד כדי מעבר של מבקשי מקלט בודדים, אולם בשנת 2015 המגמה השתנתה. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי נדרש "פתרון יעיל" לסוגיה מצד הדרג המדיני ומערכת המשפט בישראל.

לאחר חציית 15 מבקשי מקלט בחודש אוגוסט, סיפר גורם ביטחוני כי "בגלל המלחמה של הצבא המצרי בארגון 'המדינה האיסלאמית' (דעאש), החמירו במצרים את נהלי הפתיחה באש והם יורים על כל דבר שזז. הם משלמים הרבה כסף למבריחים בדואים, כי משתלם להם לחצות את סיני, להסתכן בירי ולהגיע לישראל. זה כנראה עדיף על מה שהם עוברים במקום שבו נולדו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פקחי רשות ההגירה והאוכלוסין עוצרים מבקשי מקלט בדרום. טלי מאייר
פקחי רשות ההגירה עוצרים מבקש מקלט בגבול/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully