וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: איש לא יואשם בהרג היהודי שנחשד כמחבל ונורה בבירה

6.11.2015 / 20:35

המשטרה העבירה לפרקליטות את תיק חקירת האירוע שבו נהרג שמחה חודדטוב, שעל פי החשד תקף שני חיילים, ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם - ונורה למוות. בשל העובדה שהתיק הועבר ללא המלצה לדין, ניתן להעריך כי התיק ייסגר

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

(צפו: מסע הלוויתו של שמחה חודדטוב)

איש לא יואשם במותו של שמחה חודדטוב, שנורה למוות בחודש שעבר על ידי חיילי צה"ל בירושלים לאחר שנחשד כמחבל. לוואלה! NEWS נודע היום (שישי) כי המשטרה סיימה את חקירתה בעניין והעבירה את התיק לפרקליטות, ללא המלצות להעמדה לדין. כעת, בוחנים בפרקליטות את הממצאים – אולם כבר עכשיו ניתן להעריך כי התיק ייסגר.

לפני כחודש שני חיילים ומאבטח ירו למוות בחודדטוב, גבר יהודי, שנחשד כמחבל ברחוב ירמיהו בשכונת רוממה שבבירה. מהחקירה עולה כי התפתח ויכוח בין השלושה, שבמהלכו ההרוג תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. נהג אוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע לחיילים בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר חשמלי. למרות זאת, חודדטוב המשיך לכאורה בניסיונו לחטוף את הנשק מהחייל תוך שהוא קורא "אני דאעש" – מה שגרם, ככל הנראה, ללוחמים למאבטח חמוש שהיה בסמוך לירות בו.

עוד בוואלה! NEWS:
"אני יכולה להבין אותם": הישראלית שמייצגת מחבלים כבר 40 שנה
תמונת הלוחם שחיסל 3 מחבלים רצה בתקשורת הפלסטינית: "שיטפלו בו"
"בריטניה קלטה מסרים בין דאעש בסוריה ובסיני על הפלת המטוס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהג אוטובוס ניסה לעזור בהשתלטות עליו עם שוקר חשמלי. שמחה חודדטוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי בא כוחם של המשפחה, עו"ד מרדכי ציבין, בני משפחתו של ההרוג לא משוכנעים כי מדובר במקרה שסיכן את חייהם של החיילים. לדבריו, הם מחפשים אחר שני עדים נוספים שלא נחקרו במשטרה ויכולים לשפוך אור נוסף על הפרשה. עו"ד ציבין אמר לוואלה! NEWS כי בכוונתו לפנות לפרקליטות בבקשה לעכב החלטתם, זאת בכדי שיוכל לאתר את העדים.

"מדובר בארוע טראגי הנובע מאווירת הפאניקה וההיסטריה השוררת בישראל עקב גל הפיגועים האחרון וגורמת לאנשים לפעול בפזיזות כשהאצבע קלה יותר על ההדק", כך אמר עו"ד ציבין והוסיף כי "אני מנסה לאתר עדים לאירוע, שכן ידוע לי לפחות על עד אחד שמסרב למסור עדות".

עוד הוסיף עו"ד ציבין, "הירי בחודדטוב תמוה כשלעצמו, שכן למנוח לא היה מבטא ערבי ולא היה בידיו לא נשק חם ולא סכין". לדבריו, "ניתן היה לנטרל לפי הנהלים באופן שיישאר בחיים".

בלה חודדטוב, אמו של שמחה, שזוהה בטעות כמחבל ונורה, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
בלה, אמו של חודדטוב עם הדרכון של בנה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully