וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק תורני בעילום שם: מי מתנגד לקפה ב-5 שקלים בבני ברק?

6.11.2015 / 12:00

הרשתות "קופיקס" ו"קופיז" פתחו לאחרונה סניפים בלב העיר החרדית. קבוצת "רבנים ואנשי חינוך", שלא הזדהו בשמם המלא וייתכן שפועלים מתוך אינטרס כלכלי, הפצירו בתושבי העיר להדיר רגליהם מהעסקים "המנוגדים להלכות תום וצניעות"

קופיקס בני ברק. אלי שלזינגר, בחדרי חרדים
הסניף שהחל את הסערה בעיר, קופיקס/בחדרי חרדים, אלי שלזינגר

יותר עסקים מדת: זמן קצר לאחר שסניף של רשת "קופיקס" נפתח לאחרונה בלב בני ברק, הצהיר בעל פיצוציית "שלוימלה" הסמוכה כי יפתח סניף של "קופיז" – אשר כמו הראשון, מציע קפה ומוצרי מזון בחמישה שקלים. אלא שלאחרונה גורמים עסקיים בעיר החליטו להיאבק בעסקים הזולים על ידי שימוש בפשקווילים החתומים על ידי רבנים בעילום שם. ייתכן כי מאחורי המאבק התורני עומדים גורמים עסקיים בעלי אינטרס.

במודעות האנונימיות נכתב כי העסקים החדשים עתידים "לפרוץ גדרות שהחזיקו בהן כל השנים". בעיתון החסידי 'המודיע' הרחיקו וציטטו השבוע "רבנים ואישי חינוך" שהתריעו מפני "נורמות חדשות שיש המבקשים להביאן גם לחוצות העיר התורה והחסידות, ולפיהן יפרצו גדרות שהחזיקו בהן כל השנים למניעות אכילה בשוק - על כל הנלווה והנגזר ממנה".

עוד בוואלה! NEWS:
בבית הלבן מודים: אין סיכוי להסכם ישראלי-פלסטיני בשנה הקרובה
אובמה: "בהחלט ייתכן שהייתה פצצה על המטוס הרוסי"
מתווה הגז יוצא לפועל? נתניהו הודיע כי יעקוף את הממונה על ההגבלים

קופיקס בני ברק. אלי שלזינגר, בחדרי חרדים
התגובה של "שלוימלה", קופיז/בחדרי חרדים, אלי שלזינגר

לדברי אותם "רבנים מקומיים", שהתראיינו כאמור בעילום שם, העסקים החדשים הובילו ל"תופעות של אכילה בשוק, ושל התכנסויות לא מכבדות ולא מועילות בלשון המעטה". לדבריהם, "התופעה אמנם לא חדשה בגוש דן, אך בערים עם קהל ירא שמים המבקש לחנך את ילדיהם בדרך התורה ולשמר הלכות תום וצניעות - אסור לייבא את התופעה שהיא הרסנית במהותה".

טיב הכשרות בבתי הקפה החדשים מעסיק גם הוא את בעלי העסקים – כמו גם את הצרכנים שרובם חרדים. בעוד שב"קופיקס" מתהדרים בכשרות של בד"ץ בית יוסף, ב"קופיז" הודיעו כי יחזיקו בכשרות שאותה הגדירו "איכותית יותר". ואם לא די בכך, יממה לפני פתיחת הסניף של "קופיקס" הודיע המתחרה "שלוימלה" על מכירה של קפה, עוגות ומוצרים נוספים במחיר של שלושה שקלים בלבד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קופיקס בני ברק. אלי שלזינגר, בחדרי חרדים
קופיקס בני ברק/בחדרי חרדים, אלי שלזינגר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully