וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיים המלדיביים: מצב חירום הוכרז לאחר ניסיון התנקשות בנשיא

עבדאללה ימין ניצל בחודש שעבר מפיצוץ סירתו, שיוחס לסגנו שהואשם בבגידה. בעוד יומיים אמורה להתקיים הפגנה גדולה של האופוזיציה וההחלטה העניקה לכוחות הביטחון סמכויות נרחבות לביצוע מעצרים

כוחות הביטחון של האיים המלדיביים בבירה מאלה, 4 בנובמבר 2015. AP
כוחות הביטחון ברחבי הבירה מאלה, היום (צילום: אי-פי)/AP

נשיא האיים המלדיביים הכריז היום (רביעי) על מצב חירום למשך 30 יום לקראת הפגנה מתוכננת נגד הממשלה. החלטתו של עבדאללה ימין מעניקה לרשויות אכיפת החוק סמכויות נרחבות לעצור חשודים. היא מגיעה יומיים בלבד לפני העצרת של מפלגת האופוזיציה המרכזית ביותר במדינת האיים שבאוקיינוס ההודי וברקע ניסיון ההתנקשות בימין, שמיוחס לסגנו.

"הנשיא ימין הכריז על מצב חירום כדי להבטיח את ביטחונם של האזרחים", מסר דוברו מועז אניל בחשבון הטוויטר שלו. התובע הכללי מוחמד עלי אמר כי לאחרונה אותרו מצבורים של תחמושת ושל מטענים ונחשפו תכניות לשימוש בכלי נשק מסוכנים. אתמול טענו הרשויות כי הן נטרלו פצצה מחוץ לארמון הנשיאות.

לדבריו, "הצבא והמשטרה מצאו כלי נשק ומטענים בשני מקומות". והוא הוסיף כי "משום שיש איום על שלום הציבור ועל האומה, מועצת הביטחון הלאומית המליצה על נקיטת צעדים להגנת תושבי המלדיביים".

מדינת האיים נקלע למשבר פוליטי חריף בשבועות האחרונים, עם מעצרו של סגן הנשיא אחמד אדיב בחשד לניסיון ההתנקשות בנשיא באמצעות פיצוץ סירתו. ימין נמלט בקושי מהפיצוץ, אך אשתו נפגעה בתקרית שאירעה בזמן שהיה בדרכו לביתו משדה התעופה בחודש שעבר. אדיב הואשם מאז בבגידה, אולם הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) מסרה כי היא לא מצאה ראיות לכך שפצצה גרמה לפיצוץ בסירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully