וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד ברבנות נמשך: רשת הגיור החדשה ערכה עשרות גיורים מאז שנוסדה

5.11.2015 / 0:16

תשעה גיורים חדשים נערכו אתמול בגוש עציון בידי רשת "גיור כהלכה", שאותה הקימו רבנים בציונות הדתית לפני שלושה חודשים, כדי להקל על גיורם של עולים חדשים. על אף שהגיור עדיין לא מוכר על ידי הרבנות, רבים עדיין רוצים לעבור אותו. "הם נתנו לי תקווה חדשה"

עריכה: ניר חן

תשעה גיורים חדשים נערכו אתמול (שלישי) בהתנחלות אפרת שבגוש עציון, ארבעה מתוכם של ילדים. הגיורים בוצעו על ידי רשת בתי הדין האלטרנטיבית "גיור כהלכה", שהוקמה לפני שלושה חודשים על ידי רבנים בציונות הדתית וארגונים דתיים-ליברליים, במטרה לפעול לגיורם של עולים מברית המועצות לשעבר החיים בישראל. מאז הוקמה הרשת, גוירו עשרות בני אדם שלא קיבלו מענה במערך הגיור הממלכתי, ועל אף שגיורם לא מוכר עדיין על ידי הרבנות – רבים עדיין בוחרים לעבור את תהליך הגיור בערוץ חלופי זה.

בראש בית הדין שאישר את הגיור אתמול עמד הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת. בכל אחד מהמקרים שהגיעו בפני בית הדין, הגיעו העולים לרשת "גיור כהלכה" לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה, לטענתם, לא קיבלו מענה הולם מהרבנות הראשית לישראל כשביקשו להתגייר.

"ספגתי יחס משפיל מאד וקשה", סיפרה ס', אחת מהגיורות החדשות. "היה לי קשה מאד לעבור את התהליך הזה, שבמהלכו הבנתי שלא אוכל לעבור את בירור היהדות בגלל מחסור במסמכים הנדרשים. זה יצר מצב שאני חיפשתי פתרון במשך ארבע שנים לבעיה הזו. 'גיור כהלכה' נתן לי תקווה חדשה", הוסיפה.

לקריאה נוספת:
על רקע הקמת מערך הגיור החדש: איומים על חייו של הרב סתיו
הרבנים הראשיים נגד רשת הגיור החדשה: "אי אפשר להתיר בשר חזיר"
מתגיירת בגיור עצמאי: "למה צריך לעבור בדיקות פולשניות ברבנות?"

טקס גיור של רשת "גיור כהלכה" שנערך באפרת, 4 בנובמבר 2015.. ?גיור כהלכה?, מערכת וואלה! NEWS
לא קיבלו מענה הולם ברבנות. גיורות חדשות בבית הדין האלטרנטיבי, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ?גיור כהלכה?

רבים מן המתגיירים סיפרו על חיים של מסורת ואמונה שהחלו עוד במדינות המוצא שלהם, ולמרות זאת לדבריהם לא הצליחו לבצע גיור ממלכתי מלא. "כל חיי הרגשתי יהודייה", סיפרה י' שעלתה מקזחסטן. "תמיד הרגשתי חיבור עמוק ליהדות והתפללתי לרגע שבו אוכל להתפלל ולשמוע שופר בארץ הקודש. על אף שניסינו רבות לעבור בהצלחה תהליך של בירור יהדות, מעולם לא הצלחנו בכך מכיוון שהמסמכים הנדרשים לכך נשרפו בזמן מלחמת העולם השנייה".

ב"גיור כהלכה" מציינים כי העובדה שמתגיירים חדשים רבים בוחרים לעבור את תהליך הגיור דרכם, זאת על אף שהרבנות הראשית טרם הכירה בו, מעידה על רצינותם ועל כוונותיהם הכנות. דבריה של מ', שחיה בארץ עם בעלה וילדיה זה 14 שנים, מעידים על כך: "אני לא רוצה רק להרגיש יהודייה. אני גם רוצה להיות כזו. להיות חלק מעם ישראל ולחנך את ילדיי על ערכי התורה".

פשקווילים ומודעות שהופצו על ידי חרדים כנגד הגיור בצה"ל, פברואר 2011. חדשות 24
"ניסינו לעבור בהצלחה תהליך בירור יהדות - אך לא הצלחנו"/חדשות 24

בחודש אוגוסט האחרון יצאה לדרך רשת בתי הדין העצמאיים "גיור כהלכה", בראשותו של אחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית, הרב נחום רבינוביץ'. הרשת, אשר עומדת על קיום דרישות ההלכה בגיור באופן מלא, הוקמה במטרה לסייע לעשרות אלפי העולים ממדינות חבר העמים לשעבר, וכן לעולים ממדינות נוספות, אשר אינם מצליחים למלא את רצונם להתגייר במערך הגיור הממלכתי הקיים. הרשת החדשה אף מספקת ליווי, תכניות חינוכיות ושירותים דתיים נוספים לכל המתגיירים, בהתאם לצורכיהם.

במקביל לרשת "גיור כהלכה", כבר פועלים בישראל בתי דין של חוגים דתיים שונים המגיירים על פי ההלכה, אך בוגריהם אינם מוכרים כיהודים על ידי המדינה. בתוך כך, בבג"ץ עדיין נמצאת עתירה של מתגיירים מבית דינו של הרב ניסים קרליץ, ממנהיגי הציבור החרדי, הדורשים הכרה בהמרת דתם.

(פרסום ראשון: 20:40)

  • עוד באותו נושא:
  • גיור
  • אפרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully