וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שאושפזה: עיריית י-ם הרסה מרפסת של תושבת - ותבנה אותה מחדש

4.11.2015 / 20:16

פקחי העירייה חשבו כי המרפסת של ו' נבנתה ללא היתר והרסו אותה על אף שהייתה חוקית. ראש העירייה ניר ברקת ונציגיו הגיעו להתנצל. "היא פשוט עמדה עם האינפוזיה, בכתה וצעקה, אבל כלום לא עזר"

צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

פקחי עיריית ירושלים הרסו בשבוע שעבר מרפסת בדירתה של תושבת שכונת קריית מנחם בירושלים בעת שהייתה מאושפזת בבית החולים, מאחר שחשבו שנבנתה ללא ההיתרים הנחוצים. העובדים התעלמו מבקשותיה של האישה, שהגיעה במיוחד ממיטת חוליה כדי להסביר להם כי האישורים המתאימים התקבלו. בעקבות הטעות הגיעו אליה ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ונציגי העירייה והתנצלו. כעת הובטח לה כי המרפסת תיבנה מחדש על חשבון העירייה.

לפני כשנתיים בנתה ו', תושבת רחוב ניקרגואה בשכונה, מרפסת בגודל 20 מ"ר כתוספת בנייה לדירת השיכון שלה. לאחר הבנייה היא החלה בהליך המכונה "הכשרת עבירה", שמטרתו לאשר בחוק את תוספת הבנייה. בסופו של דבר, קיבלה ו' את כל האישורים וההיתרים הנחוצים למרפסת שלה.

ו', אישה מבוגרת המתגוררת בדירה עם בנה החייל, חלתה לאחרונה ואושפזה באחד מבתי החולים בעיר. בשבוע שעבר, בזמן שהייתה מאושפזת, הגיעו לביתה אנשי המחלקה לפיקוח על הבנייה של עיריית ירושלים. העובדים החלו להרוס את המרפסת באמצעות טרקטורים מסוג "בובקט" מאחר שחשבו שמדובר בחריגת בנייה בלתי חוקית.

עוד בוואלה! NEWS:
משעל: נשיב את גופות החיילים בתמורה לשחרור ברגותי
"מחכים עם בלוני גז": המתבצרים בבית הכנסת מאיימים להילחם
דאעש מתעקש: "אנחנו הפלנו את המטוס הרוסי בסיני"

הרסו מרפסת לתושבת ירושלים כי חשבו שאין ברשותה אישורים, 4 בנובמבר 2015. מור שאולי
"הם פשוט באו, הרסו והלכו - לא הקשיבו לה". המרפסת ההרוסה/מור שאולי

בזמן ההריסה, הוזעקה ו' למקום על ידי שכניה, והיא הגיעה בדחיפות לדירתה - לבושה בפיג'מת בית החולים ומחוברת לעירוי נוזלים. תחנוניה לאנשי העירייה לא עזרו, והם הרסו את המרפסת ואף השחיתו את מדשאת הבניין. "היא פשוט עמדה בחוץ עם האינפוזיה, בכתה וצעקה, אבל כלום לא עזר לה", סיפר אחד מדיירי הבניין. "הם באו, הרסו והלכו. לא הקשיבו למה שהיא אמרה".

רק לאחר מכן, הבינו במחלקת פיקוח המבנים בעירייה כי חלה טעות ושהמרפסת שנהרסה הייתה חוקית וקיבלה בעבר את כל האישורים הדרושים. בתוך כך, הגיע ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לפגוש את ו' יחד עם נציגים נוספים מעירייה. הם התנצלו בפניה באופן אישי על "הטעות החריגה" ואף התחייבו בפניה להקים מחדש את המרפסת שנהרסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרסו מרפסת לתושבת ירושלים כי חשבו שאין ברשותה אישורים, 4 בנובמבר 2015. מור שאולי
בעירייה הבינו כי חלה טעות רק לאחר מעשה. מדשאת הבניין ההרוסה/מור שאולי

השכנים ההמומים שהזעיקו את ו' לדירתה מבית החולים עדיין זועמים על העירייה שהרסה את מדשאת הבניין. "התפוצצנו כי הרסו לנו את הדשא ועקרו ספסל", סיפרה אחת השכנות. "אנחנו מנסים לבקש שיתקנו את הדשא אבל זה לא קורה".

עיריית ירושלים מסרה בתגובה כי "מדובר בטעות נדירה ועיריית ירושלים מצרה על כך ומתנצלת על אי הנעימות שנגרמה לגברת. גורמים בעירייה נמצאים בקשר עם בעלת הבית, והעירייה התחייבה לבנות את המרפסת על חשבונה בהתאם להיתר. יש לציין כי ראש העירייה, ניר ברקת, נפגש אישית עם הגברת, התנצל בפניה, הביע את צערו על המקרה ואף העניק לה סיוע בהתאם לצרכיה ובקשותיה".

הרסו מרפסת לתושבת ירושלים כי חשבו שאין ברשותה אישורים, 4 בנובמבר 2015. מור שאולי
ראש העירייה התנצל בפני בעלת הדירה. המרפסת ההרוסה/מור שאולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully