וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב קשיים תקציביים: ביה"ס הדמוקרטי בערד ייסגר, תלמידיו יישארו בבית

יניר יגנה ומשה שטיינמץ

4.11.2015 / 19:36

בית הספר ביקש ממשרד החינוך להפוך למוסד רשמי ובכך להסדיר את תקציביו, אך הבקשה נדחתה בשל חובות לעובדים. במחאה על המהלך, שגרם למחסור במימון להפעלת המוסד, יושבתו הלימודים בבתי ספר אחרים בעיר למשך יומיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
73 תלמידים נשארו בבית. "קד"ם", בית הספר הדמוקרטי בערד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קד"ם", בית הספר הדמוקרטי בערד, ייסגר מחר (חמישי) לאחר 15 שנות פעילות, ו-73 תלמידיו יישארו בבית. זאת, בשל קשיים כלכליים אליו נקלע בית הספר, שנכנס לגירעון תקציבי. הדבר עורר סערה בקרב תושבי העיר, ומנהל בית הספר, יובל כהן, אמר כי מתוכנן מאבק כדי לפתוח אותו מחדש.

בית הספר פועל כמוסד מוכר אך לא רשמי, ומשמעות הדבר כי אינו מקבל ממשרד החינוך את אותו תקציב שמקבלים בתי ספר המוכרזים כרשמיים. בנוסף לכך, לעובדי בית הספר אין יחסי עובד-מעביד עם משרד החינוך, והמוסד מחויב רק לתכנית הלימודים הבסיסית של המשרד, מה שמאפשר את אופיו הדמוקרטי. בשנתיים האחרונות פעלו בעירייה ובהנהלת בית הספר להעביר את בית הספר הליך בירוקרטי, שבסופו יהפוך למוסד מוכר ורשמי.

ואולם, בעקבות ביקורת שערך משרד החינוך בבית הספר, נטען שהמוסד חייב כסף לעובדיו ולכן ההליך נעצר. המנהל דחה את הטענות. "המספרים שמשרד החינוך הציג וגם אופי הטענות אינם נכונים", אמר. "אתמול הייתה אסיפת קהילה, ומשום שהתקציב אינו מאפשר לנו לשלם לעובדים, החלטנו לנעול את שערי בית הספר". עם זאת, הבהיר, עדיין לא וויתר על כך שבית הספר יחזור לפעילות בעתיד. "אנחנו יוצאים למאבק כדי לפתוח אותו שוב ומתכננים אף הפגנה", הוסיף.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"מחכים עם בלוני גז": המתבצרים בבית הכנסת מאיימים להילחם
כביש עוקף הבולענים בעין גדי מאיים על ריכוז היעלים הגדול בעולם
41 הרוגים בהתרסקות מטוס מטען רוסי בדרום סודאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקלע לקשיים כלכליים. פעילות בבית הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחאה על פעולות משרד החינוך, החליטו בעיריית ערד ובוועד ההורים בעיר להשבית מחר וביום שישי את הלימודים בבתי הספר היסודיים והחטיבות הצעירות. בהודעת ועד ההורים נמסר: "בית הספר הדמוקרטי בערד נמצא בסכנת סגירה מיידית משום שמשרד החינוך אינו מעביר אליו את התקציבים המגיעים לו. עיריית ערד וחברי ועד ההורים מוחים בכל תוקף על התנהלותו של משרד החינוך, שמעדיף סגירת מוסד חינוכי על פני מציאת פתרון להעברת תקציבים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך קיים ביקורת על התנהלותה של הבעלות על בית הספר ומצא ליקויים, שבמהותם אינם מאפשרים לתת לבית הספר הכרה כמוסד חינוך רשמי. יודגש שהליך הביקורת טרם הסתיים, ואנו תקווה שהמוסד החינוכי לא ייסגר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קד"ם בית הספר הדמוקרטי בערד. באדיבות בית הספר,
תלמידים בבית הספר/באדיבות בית הספר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully