וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות גולשת לספורט: סעודיה מסרבת להגיע לגדה למשחק נגד הפלסטינים

4.11.2015 / 13:18

נבחרת הכדורגל הפלסטינית אמורה לארח את זאת הסעודית במוקדמות גביע העולם, אך בריאד טוענים שהדבר יהווה הכרה בכיבוש הישראלי. בממלכה פורסם קליפ הלועג ליו"ר ההתאחדות הפלסטינית רג'וב

עריכה: קשת סידי

התאחדות הכדורגל הסעודית הודיעה אתמול (שלישי) כי הנבחרת ההלאומית לא תגיע למשחק מול הנבחרת הפלסטינית במסגרת מוקדמות הגביע העולמי, שהיה אמור להתקיים בעיירה א-ראם שליד רמאללה.

בהודעה הרשמית שהעבירו הסעודים להתאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א), נאמר כי הם חוששים לביטחונם של השחקנים בשל המצב הביטחוני הרגיש בגדה. ואולם, הגורם האמיתי לביטול הוא טענתה של ריאד שהגעת השחקנים הסעודים למשחק בגדה תהווה הכרה בכיבוש הישראלי ונורמליזציה עם ישראל, טענה שהביאה בימים האחרונים למתיחות יוצאת דופן בין רמאללה וריאד.

עוד במזרח התיכון:
רעייתו הסודית של מלך סעודיה תקבל מיליונים ממשפחת המלוכה
מצרים: לפחות שישה הרוגים במתקפה של דאעש בסיני
אסד "נגד תקופת מעבר בשלטון"; רוסיה: "הישארותו אינה הכרחית"

ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטינית מאי 2015. יותם רונן
הגעת הסעודים לגדה תהיה הכרה בישראל. ג'יברלי רג'וב/יותם רונן

הסעודים אומרים כי הנבחרת תצטרך לעבור במחסומים של צה"ל כדי להגיע לרמאללה, ולכן היא אינה יכולה לעשות זאת. ההתאחדות הפלסטינית בראשות ג'יבריל רג'וב התעקשה תחילה על קיום המשחק בא-ראם, אך לאחר לחצים של בית המלוכה הסעודי על לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גילתה נכונות למצוא פתרונות יצירתיים כדי להקל על הסעודים.

הפתרונות שהוצעו היו לדחות את המשחק למועד לא ידוע, או להביא את הנבחרת הסעודית במסוקים ירדניים למוקטעה ברמאללה ומשם לנסוע לאיצטדיון בא-ראם, מבלי שיצטרכו לעבור במחסומים ישראלים. הסעודים סרבו להצעות אלו, ודרשו לקיים את המשחק במדינה אחרת.

לאחר ההודעה אתמול פורסם בתקשורת הפלסטינית כי אבו מאזן שוקל מחדש להסכים להעביר את המשחק בין הנבחרות למדינה אחרת, ושוחח שוב עם אחד מיורשי העצר הסעודים בסוגיה. נראה כי הוא אכן נכנע ללחץ הסעודי - היום הודיעה פיפ"א כי המשחק יידחה ליום שני הבא ויתקיים במדינה נייטרלית, לאחר ש"הממשלה הפלסטינית אישרה כי היא לא יכולה להבטיח את הבטחון בעת קיום המשחק". בבית שבו משחקות נבחרות פלסטין וערב הסעודית, משחקות גם מלזיה, איחוד האמירויות ומזרח טימור.

במקביל, פרסמה אתמול הטלוויזיה הסעודית קליפ מעליב במיוחד שלעג לרג'וב. בסרטון נראה יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית כשהוא לוחץ את ידו של עמיתו הישראלי עופר עיני וכשהוא מנופף בחרב מוזהבת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מלך ערב הסעודית סלמאן. רויטרס
בית המלוכה לחץ על אבו מאזן לקיים את המשחק במדינה אחרת. מלך סעודיה סלמאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully