וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי פרופיל 64, תתכוננו: כך יתמודד צה"ל עם קיצור שירות הבנים

4.11.2015 / 8:35

על מנת לפצות על החוסר בכוח אדם שיצר קיצור השירות לחיילים נשקלת אפשרות להעביר חיילים שהוגדרו "ג'ובניקים" ליחידות קדמיות דוגמת "כיפת ברזל". בנוסף, יקוצר תהליך הכשרת הלוחמים, וישולבו יותר נשים במערכים הטכנולוגיים

פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015. AP
חיילים בסמוך להתנחלות דולב/AP

קיצור שירות הבנים בצה"ל מ-36 חודשים ל-32, שנכנס לתוקפו בחודש יולי, נראה אולי מינורי בזמנו אך בפועל יצר מחסור ניכר בכוח האדם בצבא. תכנית מהפכנית חדשה שתיכנס כבר במחזורי הגיוס הקרובים מיועדת לפתור את הפער שנוצר ולהוביל למיצוי הפוטנציאל של החיילים והחיילות המשרתים כיום.

במסגרת הפיילוט שביצע בחודשים האחרונים אגף כוח האדם בצה"ל (אכ"א), בשיתוף קצין חי"ר וצנחנים ראשי וחיל הרפואה נבחנו כמה צעדים במטרה לפצות על ארבעת החודשים האבודים. אחד המשמעותיים שבהם הוא שיבוץ של בנים עם הפרופיל הלא-קרבי 64, ששירתו עד כה רק בתפקידי מנהלה, ביחידות קדמיות. יחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף - שפועלת כיום ביהודה ושומרון היא אחת האפשרויות שהועלו. גם שיבוץ החיילים ביחידות ההגנה האווירית השונות - כמו "כיפת ברזל", או במעברים כבודקים ביטחוניים, נבדקת ברצינות. הדבר יוביל, להערכת גורמים באכ"א, לשיבוץ של מאות בעלי פרופיל 64 בשנתון.

עם זאת, לא כל מי שבעל פרופיל 64 ישובץ אוטומטית לתפקיד קרבי. "מתוך הקבוצה הזו יש מגוון רחב הגבלות פיזיות, ואנחנו לוקחים רק כאלה שיכולים לעמוד בהכשרה של אותן יחידות", אמרה קצינה בכירה באכ"א בשיחה עם וואלה! NEWS. "התאמנו את תהליך ההכשרה וסרגל המאמצים ביחידות באופן שיאפשר להם לעמוד במשימות".

עוד בוואלה! NEWS:
תחזיות קודרות בצה"ל: בשנת 2019 יחסרו 6,000 חיילים
ירידה בשיעור הגיוס אצל הבדואים: "הצבא מעכב את הצעירים"

"כיפת ברזל" הוכיחה את יעילותה - אך נחלה כישלון מסחרי בעולם. טל אנגלנדר
מעתה גם לבעלי פרופיל 64? מערכת כיפת ברזל בפעולה/טל אנגלנדר

צעדים נוספים שעליהם הוחלט הם קיצור תהליך ההכשרה של הלוחמים בצה"ל בכמה חודשים. "המטרה היא שזמן ההכשרה יושקע רק בהכשרה עצמה ופחות במשימות חיצוניות", הוסיפה הקצינה הבכירה, בהתייחסה למקרים שבהם שולבו למשל טירוני חטיבת כפיר וצוערי בה"ד 1 בתגבור הכוחות שפועלים ביהודה ושומרון בשל גל הטרור האחרון.

גם עבור החיילות בצה"ל צפויה מהפכה קטנה, שבמסגרתה יורחב שילוב הבנות בתפקידי טכנולוגיה. מנתונים שהוצגו לאחרונה לרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, עולה כי בעשור האחרון צומצם היקף הבנות בתפקידי מנהלה, מ-23% ל-8%, ושיבוץ הבנות במערך הטכנולוגי בעשור האחרון עלה מ-8% לפני עשור ל-23% כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully