וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים רקדו והניפו דגל פלסטין - חיילי צה"ל ירו לעברם. תיעוד

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראים חיילי צה"ל יורים כדור גומי לעבר פלסטינים באזור טול כרם. במקום אירעו לפני כן הפרות סדר, אך בתיעוד לא נראים המפגינים נוקטים באלימות. דובר צה"ל: "הסרטון ערוך בצורה מגמתית שלא מציג את המציאות במלואה"

עריכה: שניר דבוש

בסרטון שפורסם אתמול (שלישי) ברשתות החברתיות תועד חייל צה"ל כשהוא יורה כדורי גומי לעבר מפגינים פלסטינים בעמדת חסם 104 שבאזור טול כרם.

מחקירת האירוע עולה כי מדובר בכוח שהוצב במקום בעקבות הפרות סדר אלימות שהתקיימו באזור לפני כן. לטענת גורמי צבא, כ-350 מפגינים יידו אבנים לעבר החיילים.

עוד בוואלה! NEWS:
מגל על הקשישה שהופקרה בפיגוע: "האזרחים פעלו היטב והיו גיבורים"
זיהום אוויר גבוה ברחבי הארץ; היכן צפוי להיות גשום הערב?
עובדת בלשכת השר ארדן פרסמה סרטון נגד ערבים - ופוטרה

בסרטון האמור נראה אחד החיילים מהכוח כשהוא יורה קליעי גומי לעבר כמה מהמפגינים. עם זאת, בתיעוד לא נראים הפלסטינים נוקטים באלימות, כי אם רק רוקדים מול החיילים ומניפים בהתרסה את דגל פלסטין. כתוצאה מהירי, נפגע אחד המפגינים בפלג גופו התחתון.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון ערוך בצורה מגמתית שלא מציג את המציאות במלואה. באירוע המדובר התקיימה הפרת סדר אלימה, במוקד קבוע ומוכר ובהשתתפות של כ-300 מפרי סדר שכלל זריקות אבנים, קלע דוד ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות". עוד נמסר מדובר צה"ל כי "בקטעים שהושמטו מהסרטון, נזרקו אבנים על הכוח אשר ביצע בתגובה ירי גומי לעבר פלג גוף תחתון על מנת להרחיק את מיידי האבנים".

(עדכון ראשון: 21:43)

חיילי צה"ל יורים ברוגר לעבר מפגינים פלסטינים בטול כרם. צילום מסך
הצעירים מניפים את הדגל הפלסטיני, היום/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully