וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום בשורה": התלמידות הספרדיות שהופלו באלעד ישובו ללימודים

3.11.2015 / 20:16

החלטת בית המשפט תחייב מנהלי סמינר חרדי בעיר לפעול להחזיר ללימודים נערות ששבתו במחאה על שיבוץ תלמידות ממוצא ספרדי במוסד, כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS. כמו כן, יצטרך סמינר נוסף לקבל לשורותיו לראשונה תלמידות ספרדיות. "את הצלקת יהיה קשה למחוק"

עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שלישי) כי על מנהלי סמינר "דרכי חנה" באלעד לפעול באופן מיידי להחזרת תלמידות כיתות ט' ללימודים במוסד בעיר. כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, בשבועות האחרונים כ-90 תלמידות מהסמינר למדו בבתים פרטיים במסווה של שביתה, על מנת להימנע מלימודים עם ארבע בנות ממוצא ספרדי ששובצו בסמינר על ידי משרד החינוך. ההחלטה תחייב גם סמינר נוסף בעיר, "לדעת חכמה", שסירב לקבל לשורותיו חמש תלמידות ספרדיות ששובצו ללימודים בו לראשונה השנה.

הצדדים - משרד החינוך, עיריית אלעד והסמינר - הגיעו היום להסכמות שקיבלו תוקף של פסק דין, ובמסגרתן הוחלט כי לאור הצפיפות במוסד, משרד החינוך יתקצב פתיחתה של כיתה נוספת במוסד, שתוקם על ידי העירייה. בכפוף לכך, ובהתאם לאישורים הנדרשים, משרד החינוך יעניק רישיון למוסד.

לקריאה נוספת:
"הן בטראומה": הורי התלמידות הספרדיות באלעד מדברים לראשונה
מנהל המוסד שסרב לקבל ספרדיות באלעד: "יש לי לב של מרוקאי"
יו"ר ועדת החינוך: "ראש עיריית אלעד מוביל את אפליית הספרדיות"

יקי אדמקר באולפן, על אפליית תלמידות באלעד, למגזין סופ"ש. מערכת וואלה!
תלמידות נכנסות ללמוד בבתים פרטיים באלעד, לפני כשבועיים/מערכת וואלה!

אחד ההורים לתלמידות הספרדיות בסמינר "דרכי חנה" אמר בתגובה לוואלה! NEWS כי "זהו יום בשורה עבורנו". הוא סייג את דבריו ואמר כי הוא מקווה שההורים והסמינר יפעלו בכפוף להחלטה. "מציאות העבר לימדה אותנו שהם לא סופרים אף אחד ממטר, נותר לנו לקוות שאכן כך יקרה ולא ימצאו בעתיד דרכים נוספות לעקוף את בית המשפט. את הצלקת כבר יהיה קשה למחוק", אמר.

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מסר בתגובה: "אנו שמחים שהסאגה הזו באה אל פתרונה. לכל אורך הדרך השיקול היחיד שהנחה את פעילותינו היה טובת התלמידות. היום טובת התלמידות ניצחה את כל השיקולים האחרים".

פרשת האפליה בעיר החלה עם פתיחת שנת הלימודים. עתירה שהוגשה אז לבית המשפט המחוזי העלתה טענות נגד שני הסמינרים, שהפלו לכאורה תלמידות ספרדיות. לאחר מאבק ארוך, הצדדים הגיעו לפשרה לפיה הנערות ייקלטו במוסדות בפיקוח משרד החינוך. ואולם, גם לאחר שהושגה פשרה, תשע בנות נותרו בבית. בעקבות כך, כפה משרד החינוך את שיבוצן בסמינרים "דרכי חנה" ו"לדעת חכמה". בסמינר "דרכי חנה" החליטו לשבץ את התלמידות הספרדיות במוסד, אך שאר התלמידות למדו בבתים פרטיים במעין שביתה. התלמידות שהיו אמורות ללמוד ב"לדעת חכמה" נותרו בבית לאורך כל התקופה האחרונה. עכשיו, כך מקווים ההורים, הגיעה הפרשה לסיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully