וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מגל על הפקרת הקשישה בפיגוע: "האזרחים פעלו כשורה והיו גיבורים"

דב גיל-הר

3.11.2015 / 17:40

חבר הכנסת מהבית היהודי הגיב לסערה סביב הפקרתה של רחל איזנקוט בת ה-80 אחרי שנדקרה אתמול בראשון לציון: "שלב א' זה חיסול המחבל ושלב ב' זה טיפול בפצוע". על הביקורת החברתית שהשמיעה נכדתה של הפצועה הוסיף בריאיון לוואלה! NEWS: "מה זה הקשקושים האלה?"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

הסרטון מהפיגוע אתמול בראשון לציון עורר סערה ציבורית גדולה, אחרי שאזרחים רבים העדיפו לרוץ אחרי המחבל ולא להושיט עזרה לרחל איזנקוט, הקשישה שנדקרה באירוע ושכבה על המדרכה חסרת אונים. חרף הביקורת העזה, ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) בחר לשבח את אלה שרדפו אחרי הדוקר. "האנשים שרצו אחרי המחבל היו גיבורים, ואני מצדיע להם. שלב אל"ף זה חיסול המחבל, ושלב בי"ת זה טיפול בפצוע", אמר מגל בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

בתיעוד נראו לפחות שישה אזרחים שלא הגישו סיוע לבת ה-80, שנפצעה קשה כשנדקרה בגבה. בפיגוע נדקרו שני בני אדם נוספים: גבר בן 35 שנדקר בפלג גופו העליון ונפצע באורח בינוני-קשה, וצעיר בן 26 שנדקר בגפיו ונפצע באורח קל. בתגובה לדברי נכדתה של איזנקוט, על כך שנטשו את סבתה ועל כך ש"החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש" הוסיף מגל כי היא הרחיקה לכת והגזימה. "מחבל לא צריך לסיים אירוע כשהוא בחיים, מחבל שהוא לא חוסל. טיפלו בסבתא אחרי חצי דקה", הבהיר.

עוד בנושא
נכדת הקשישה שנפצעה בפיגוע בראשון לציון: "אף אחד לא עזר לסבתא"
מחיר "ניהול הסכסוך": ללא "אויב" או לחץ אמריקני, הפיגועים יתגברו
ניסיונות הלינץ' במחבלים: "אם לא היו שומרים עליו, היו הורגים אותו"
תיעוד: המחבל בראשון לציון דוקר - ונבלם על ידי ההמון

תיעוד פיגוע הדקירה בראשון לציון, 2 בנובמבר 2015. מצלמות האבטחה עיריית ראשלצ, צילום מסך
המחבל דוקר את איזנקוט במהלך הפיגוע בראשון לציון, אתמול/צילום מסך, מצלמות האבטחה עיריית ראשלצ

בהתייחסות להתקהלות ההמונית ולניסיון של אזרחים לפגוע במחבל אחרי שכבר היה בידי כוחות הביטחון אמר בביקורת: "אצלנו מתעסקים כל היום בלינצ'ים במקום להתעסק במחבלים".

מוקדם יותר אמרה שגית, נכדתה של איזנקוט, לאולפן וואלה!NEWS: "זה נורא. אני מבינה שצריך לחסל את המחבל, מצד שני, אנחנו כחברה צריכים לעזור לזולת. בווידאו רואים שהתעכבו שניים לידה ממש לכמה שניות והמשיכו הלאה. עברו משהו כמו שלושים אנשים שרצו לכיוון המחבל, ואין אף אחד שעצר (לעזור לה). היא דיממה מהגב, איבדה המון דם, הדקירה הייתה רצינית והם לא עצרו. זו תעודת עניות לחברה שלנו, לא רק בגלל שמדובר בסבתא שלי. כדאי שנתעורר ונחזור להיות מה שמאפיין אותנו כעם. הלכנו לאיבוד".

על כך אמר מגל: "לדעתי הנכדה קצת הלכה לאיבוד, בבסיס עשו את מה שצריך לעשות. מה הקשקושים האלה? רוצחים פה אנשים ברחובות ואנחנו כל הזמן מחפשים למה אנחנו לא בסדר. מי שיוצא למסע הרג לא צריך לצאת בחיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ינון מגל מתראיין באולפן וואלה, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"לדעתי הנכדה קצת הלכה לאיבוד". ח"כ מגל/ראובן קסטרו

מגל כתב דברים דומים לאלה גם בפוסט שפרסם היום בפייסבוק ובו טען: "לא קרה שום דבר. גם אם הפצועה המתינה 25 שניות. כל הכבוד לאזרחים שמחרפים נפשם!".

מול גישה זו התייצבה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) שאמרה כי מה שקרה אתמול בראשון לציון, וגם בפיגוע בנתניה אינו אלא "התבהמות מוסרית, שפל אנושי, וחולי של חברה". לדבריה, "גם לינץ' ברוצח רשע ומרושע כשהוא כבר חסר אונים – זו שפלות מוסרית מאין כמותה. זה פחדנות ועליבות אכזרית שאין ביניהן כל קשר ולו קל שבקלים למעשה גבורה של השתלטות על מחבל או פגיעה בו - כדי להציל את חייך ואת חייהם של אחרים".

IFB שלי יחימוביץ בראיון לאולפן וואלה על מתווה הגז. דניאל אליאור
אין קשר בין גבורה לבין לינץ' במחבל. ח"כ יחימוביץ'/דניאל אליאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully