וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שסוכל פיגוע במעבר ג'למה: המחסום נסגר עד להודעה חדשה

מעבר גלבוע שליד ג'נין נסגר בעקבות שורת ניסיונות פיגוע שאירעו בו, כשהאחרון בהם התרחש היום. פלסטיני נעצר על ידי לוחמי גדס"ר עם מטען צינור וסכין. גורמי צבא: "המסר שהועבר לרשות היה אם מנגנוני הביטחון לא יפעלו למנוע הגעה של מחבלים למעבר, הוא לא ייפתח"

עריכה: גדי וינסטוק

חיילי גדוד סיור בדואי זיהו הבוקר (שלישי) במחסום ג'למה בגלבוע פלסטיני שעורר את חשדם. הוא נעצר על ידי חיילי צה"ל לאחר שהופעל נגדו נוהל מעצר חשוד וירי לכיוון האוויר. בחיפוש בכליו התגלה סכין ומטען צינור. בחקירה ראשונית שנערכה לו, הצהיר שתכנן לבצע פיגוע. בעקבות האירוע החליט משרד הביטחון לסגור את המחסום עד הודעה חדשה.

מדובר באירוע ביטחוני נוסף שמתרחש במחסום הבעייתי שליד העיר ג'נין בשבועות האחרונים. שלושה ניסיונות דקירה אירעו בשבוע שעבר שבסופם חוסלו שלושת המחבלים. במערכת הביטחון חשפו את מעגל הנקמה שמזין את הפיגוע הבא - אחרי הפלסטיני הראשון שביצע פיגוע במעבר ג'למה, הגיע קרוב משפחתו לנקום את מותו.

גורמים בכירים במערכת הביטחון העבירו מסר לרשות הפלסטינית :"אם מנגנוני הביטחון הפלסטינים לא יפעלו למנוע הגעה של מחבלים למעבר ג'למה הוא לא יפתח עד להודעה חדשה".

גורמי צבא בכירים העבירו בשבוע האחרון מסרים לראשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגזרת ג'נין על מנת שיפעלו לאבטח את גזרת המעבר בצדו הפלסטיני ולמנוע הגעה של מחבלים לבצע דקירות. "לאחר שהמסרים לא הועילו והבוקר הגיע מחבל נוסף עם מטען מאולתר וסכין הוחלט לסגור את המעבר למרות הנזק הכלכלי הקשה לג'נין והאזור", טען גורם ביטחוני לוואלה! NEWS, "המסר שהועבר לרשות הפלסטינית היה ברור. אם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא יפעלו למנוע הגעה של מחבלים למעבר ג'למה הוא לא ייפתח עד להודעה חדשה".

לקריאה נוספת:
ג'נין חסומה: במערכת הביטחון החליטו לסגור את מחסום ג'למה
פלסטיני בן 16 התחזה למוכר קרמבו, שלף סכין, ניסה לדקור - וחוסל

ניסיון פיגוע במחסום ג'למה שבסמוך לג'נין, 31 באוקטובר 2015. רשות המעברים במשרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
מחסום ג'למה/מערכת וואלה! NEWS, רשות המעברים במשרד הביטחון

גם בשבת הוחלט במערכת הביטחון בשיתוף עם צה"ל לסגור את המחסום. לפי הערכות, אלפי כלי רכב בעיקר של ערבים-ישראלים נכנסים מישראל לשטח הרשות הפלסטינית דרך המחסום בסופי שבוע. רובם נוסעים לבצע קניות וסידורים בג'נין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully