וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

3.11.2015 / 6:26

החורף חוזר ועוד ארבעה דברים. רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו את הדברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

החורף חוזר

מזג אוויר גשום, בני ברק. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק, אוקטובר 2015/ראובן קסטרו

כדאי לכם לדעת שאחרי כמה ימים חמימים במיוחד החורף חוזר היום לביקור שיימשך כמה ימים. משעות הצהריים ייתכנו גשמים מקומיים וקיים חשש קל משיטפונות בנחלי המזרח והדרום בשעות אחר הצהריים והערב. עם זאת, עדיין יהיה חם מהרגיל בעונה, בעיקר במישור החוף ובשפלה. כמו כן, ינשבו רוחות מזרחיות ערות בצפון ובהרים וייתכן אובך.

מה עם הוזלת הענק בתחבורה הציבורית שהבטיחו לנו?

אוטובוס של אגד תעבורה. אגד תעבורה,
דיון בכנסת על הוזלת תעריפי התחבורה הציבורית יתקיים היום/אגד תעבורה

כדאי לכם לדעת שוועדת הכלכלה של הכנסת תדון היום בהוזלת תעריפי התחבורה הציבורית, רפורמה שעליה הכריזו שרי התחבורה והאוצר בחודש אוגוסט האחרון, על רקע תחילת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן. כחלק מהרפורמה יוזל מחיר כרטיס חופשי-חודשי משולב לאוטובוס ולרכבת בשיעור משמעותי של עד 42%, צעד שצפוי לחסוך לנוסע עד 2,700 שקלים בשנה. בנוסף, לפני שהתפטר קידם שר הכלכלה אריה דרעי יישום של "מע"מ אפס" על התחבורה הציבורית שיחסוך יותר מאלף שקלים לנוסע מדי שנה. אבל למרות שההצהרות כבר הושמעו לפני כמעט שלושה חודשים – מחיר הנסיעה נותר בעינו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ריאל מדריד נגד פריז סן ז'רמן

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. רויטרס
גם היום הוא ישמח ככה? רונאלדו/רויטרס

כדאי לכם לדעת שריאל מדריד תארח היום את פריז סן ז'רמן במסגרת המחזור הרביעי בשלב הבתים של ליגת האלופות. שתי הקבוצות, שלא הפסידו העונה בכל המסגרות, נפגשו רק לפני שבועיים בפריז וסיפקו משחק מאכזב שהסתיים ב-0:0. הפעם, ינסו הבלאנקוס והפריזאים להשיג ניצחון שיעניק להן מקדמה גדולה בדרך לשמינית הגמר של המפעל.

גילוי ארכיאולוגי חדש ומסעיר בירושלים

המבנה המדורג מתקופת בית שני עיר דוד. שי הלוי, באדיבות רשות העתיקות,
יחשף פתרון לחידה ארכיאולוגית/שי הלוי, באדיבות רשות העתיקות

כדאי לכם לדעת שהיום יציגו ארכיאולוגים של רשות העתיקות את הפתרון לאחת החידות הארכיאולוגיות הגדולות בהיסטוריה של ירושלים. הממצאים יוצגו בשעה 10:00 בבוקר בחניון גבעתי שבעיר דוד, בגן לאומי סובב חומות ירושלים. רשות העתיקות לא הסכימה לחשוף פרטים נוספים אבל אנחנו יכולים לספר לכם שעיר דוד היא אתר ארכאולוגי שבו שכנה ירושלים הקדומה החל מראשית ימיה, בתקופת הברונזה התיכונה והיא המשיכה להיות מיושבת עד לאמצע ימי הביניים. בשלהי התקופה העותמאנית חודש היישוב במקום, וכיום האתר הוא חלק משכונת ואדי חילווה שבסילואן.

58 שנה לשיגור הכלבה לייקה לחלל

לייקה הכלבה ששוגרה לחלל בשנת 57, על בול הונגרי שהודפס בשנת 2007 לרגל 50 שנה לאירוע. ויקיפדיה, צילום מסך
לייקה על בול הונגרי שהודפס בשנת 2007, לרגל 50 שנה לשיגורה לחלל/צילום מסך, ויקיפדיה

כדאי לכם לדעת שהיום לפני 58 שנה שיגרה ברית המועצות לחלל את ספוטניק 2, החללית הראשונה ששוגרה מכדור הארץ שכללה ייצור חי – כלבה ששמה לייקה. החללית שוגרה באמצעות אותו הטיל ששיגר את ספוטניק 1, הלוויין הראשון בחלל. עקב בעיות הפרדה בין חלקי החללית נפגעה עבודת מכשירי ויסות החום בתוך החללית, וחלק מהבידוד התרמי נפל. כתוצאה מכך, הטמפרטורה הפנימית בתוך החללית הגיעה לכ-40 מעלות צלזיוס והכלבה שרדה רק כמה שעות בודדות במקום עשרת הימים שתוכננו. החללית חדרה לאטמוספירה ונשרפה לאחר 162 ימים בחלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully