וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל מביא מחבל: קרובי משפחה וחברים יוצאים לפגע - ומעניקים השראה

2.11.2015 / 0:09

בניסיון לעצב את דמות המפגע הבודד, במערכת הביטחון סבורים שגם מעגל הנקמה הוא מניע משמעותי בסבב שהגיע אתמול לערים הגדולות. ואולם, לא נפסלת האפשרות שהתנזים קם לתחייה כשנוצר ואקום מנהיגות ברשות

ספק 500

על רקע חזרתו של גל הטרור ליישובי גוש דן, במערכת הביטחון מנסים לפענח את הפרופיל של אותו "מפגע בודד" שתוקף את ישראל בשבועות האחרונים בסכינים ובמכוניות. על פי ההערכות, מדובר במעגל נקמה שבו צעירים שמוזנים מהסתה ואווירה אלימה יוצאים לנקום את מות קרוביהם, שגם הם ניזונו מאותה הסתה כשיצאו לבצע פיגוע. כך, מספיק מחבל אחד כדי לייצר שרשרת פיגועים: הוא מחוסל במהלך האירוע, ואת מותו יצא לנקום קרוב משפחה, שכן או חבר לספסל הלימודים, ואת מותו של קרוב המשפחה יצא לנקום מקורב נוסף וכך הלאה.

בשל התמקדות מערכת הביטחון במוקדי האוכלוסייה הפלסטינית, שם צה"ל פועל ומבצע מעצרים נרחבים, סוגר צירים מסוכנים ומציב בטונדות, הפיגועים עושים דרכם הרחק מן השטחים – למרכז הארץ, כפי שאירע אתמול (שני) בראשון לציון ובנתניה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תיעוד: תושבים מנסים לחסום את פינוי המחבל מנתניה
תיעוד: המחבל בראשון לציון דוקר - ונבלם על ידי ההמון
חרף גרסת הנהג הדורס: אברהם חסנו, שנהרג ליד חברון, הוכר כנפגע איבה

פיגוע דקירה בנתניה, 2 בנובמבר 2015. שלומי גבאי
מרחיקים את הפעולות מהשטח הפלסטיני. זירת פיגוע דקירה בנתניה, היום/שלומי גבאי

בשב"כ פועלים כל העת ברשתות החברתיות על מנת לשרטט את הפרופיל של המפגע הבא – על סמך אלה שחוסלו באירועים האחרונים, שלפני אתמול התרכזו במעבר ג'למה בגלבוע. שלושת ניסיונות הדקירה חשפו את אותו מעגל נקמה שמזין את הפיגוע הבא - אחרי הפלסטיני הראשון שביצע פיגוע במעבר, הגיע קרוב משפחתו לנקום את מותו.

"ההתכתבות בפייסבוק של אותם צעירים מדברת בעד עצמה", הסביר גורם ביטחוני שעוסק בנושא. "הם כותבים: 'חברי האהוב, הנה אני בא אליך, להתראות למעלה'. הם באמת מאמינים בזה, וזה בא לידי ביטוי אצל לא מעט צעירים שניסו לבצע פיגועים. כשבוחנים מבחינה גיאוגרפית, אין מגיעים המפגעים, מגלים שהם לרוב מגיעים מאותם אזורים. אחד מתחיל, והשאר אחריו".

האזור סביב מחסום ג'למה הוא בעייתי, משום שמנגנוני הביטחון הפלסטיני כמעט שלא מורגשים בו. החשש במערכת הביטחון הוא שארגון התנזים של הפתח הצליח למלא את הוואקום המנהיגותי שהותירה הרשות הפלסטינית. הבחירה במחסום שנמצא בשטח שנשלט בידי ישראל נובעת, לפי ההערכות, מהניסיון שלא להשאיר "טביעות אצבע" ולהסגיר את פעילותו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ניסיון לפיגוע דקירה במחסום ג'למה 24 אוקטובר 2015. משרד הביטחון
מחבל שחוסל לאחר שניסה לדקור חיילים במעבר ג'למה בשבוע שעבר/משרד הביטחון

לפי שעה, במערכת הביטחון עדין תמימי דעים לגבי המעצרים ותגבור כוחות במוקדי החיכוך כפעולות שיביאו את השקט לאורך זמן. בדרך, מנסים לייצר מנופי לחץ על הפלסטינים, כמו הצבת חסמים זמניים - שחלקם כבר הוסרו - או הקפאת העברה של גופות מחבלים - שהוחזרו לאחר שבצה"ל התעקשו שהן מבעירות את השטח. דרגי השטח, בניגוד לדרג המדיני, לא חוששים להשתמש במילה "סבלנות" ולהגיד כי ללא אופק מדיני וריכוך השטח על ידי הטבות כמו הגדלת היתרי עבודה ואישור פרויקטים, תחושת הביטחון תמשיך להידרדר.

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully