וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים לצבא אסד: דאעש מתקדם במרכז סוריה - חרף המבצע הרוסי

לוחמי הארגון כבשו את עיירה במחוז חומס והם מנסים להשתלט גם על עיירה נוצרית סמוכה. בכך התקרב הארגון לעבר כביש ראשי המוביל בין דמשק לצפון המדינה. גם בחאלב שבצפון ספג המשטר מפלות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השתלט היום (ראשון) על העיירה מהין במרכז סוריה – כך דיווח היום (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, לוחמי הארגון פתחו הלילה במתקפה על העיירה שבמחוז חומס ושהייתה בשליטת המשטר עם פיצוץ של שתי מכוניות תופת. לאחר כיבושה, הם התקדמו לעבר העיירה סדאד, שרוב תושביה הם נוצרים.

הישגו האחרון של הארגון מגיע למרות המערכות האוויריות שמנהלות נגדו ארצות הברית ורוסיה. בחודשים האחרונים התקדם דאעש ממעוזיו בצפון סוריה ובמזרחה לכיוון מחוז חומס – בחודש מאי הוא הסתער על העיר תדמור ופגע באתרי העתיקות שבה, ושלושה חודשים אחרי הוא ביסס את אחיזתו בעיירה אל-קרייתין.

לוחמי דאעש מפציצים עמדות של צבא אסד בחאלב, סוריה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש תוקפים עמדות של אסד בחאלב, בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

בתום המתקפה, התקרבו כוחות "המדינה האיסלאמית" למרחק של 20 קילומטרים בלבד מהכביש הראשי המחבר בין הבירה דמשק לבין העיר חומס וערים מרכזיות נוספות בצפון. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה ועוקב אחרי מלחמת האזרחים במדינה באמצעות רשת של פעילים, לפחות 50 לוחמים מנאמני הנשיא בשאר אסד נהרגו ונפצעו בקרב. במהין נמצא מתחם צבאי גדול ומחסני נשק.

ההתפתחות האחרונה מגיעה על אף ההפצצות הרוסיות המסיביות נגד מה שהם מגדירים "ארגוני הטרור" במדינה. ואולם, האופוזיציה המתונה טוענת כי מוסקבה תוקפת בעיקר יעדים של אנשיה באזורים שבהם לדאעש אין נוכחות רבה. לטענתה, יותר מ-60 בני אדם נהרגו בתקיפות של צבא סוריה ושל חיל האוויר הרוסי במחוז חאלב שבצפון המדינה.

במחוז נמשכו גם היום הקרבות העזים בין כוחות המשטר, הנתמכים על ידי לוחמים איראנים ולוחמי חיזבאללה, לבין ארגוני המורדים השונים. בצפון המחוז מתמקדים העימותים בין צבא סוריה לדאעש סביב הציר היחיד שמוביל לאזורים שבהם שולט המשטר בעיר חאלב עצמה, ואילו בדרומו הצליחו לוחמי ג'בהת א-נוסרה לשחרר כמה כפרים שעליהם השתלט בחזרה המשטרה מאז תחילת המבצע הרוסי לפני חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully