וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 15 שנה: פעיל הר הבית הורחק בצו מנהלי מירושלים

1.11.2015 / 13:04

דב מורל, בן 21 מההתנחלות טלמון שבבנימין, קרע את הצו, שלדבריו "מנוגד לתורה", מול השוטרים והודיע כי יתעלם ממנו. מהתנועה "חוזרים להר", שבה מורל לוקח חלק, נמסר: "זוהי הכרזת מלחמה"

דב מורל, פעיל ימין, הורק מירושלים בצו מנהלי. ה-1 לנובמבר 2015. חוזרים להר, מערכת וואלה! NEWS
"הצו מנוגד לתורה". דב מורל/מערכת וואלה! NEWS, חוזרים להר

צעיר יהודי, אחד מפעילי הר הבית, הורחק הלילה (ראשון) מירושלים בצו מנהלי - במהלך שנעשה לראשונה זה כ-15 שנה. בנוסף לכך, נאסר עליו ליצור קשר עם רשימה של כ-30 יהודים. הצעיר, דב מורל, בן 21 מההתנחלות טלמון שבבנימין, שפעיל בתנועת "חוזרים להר", קרע את הצו לעיני השוטרים כשהגישו לו אותו, והודיע כי לא יישמע לו. בארגון "חוננו", המייצג את מורל, זעמו על הוצאת הצו ומסרו: "מוסלמים מסיתים לרצח באופן חופשי ויהודים מורחקים".

לפנות בוקר הגיעו בלשי משטרה לביתו של מורל ומסרו לו צו חתום בידי אלוף פיקוד העורף, יואל סטריק, המורה על הרחקתו מירושלים לתקופה של חצי שנה. תוקף הצו יפוג בליל הסדר, שעות ספורות לאחר מועד הקרבת קורבן פסח, מנהג שאותו מונעת המשטרה מדי שנה. הצו הוצא בנימוק של "הבטחת ביטחון המדינה, שלומו של הציבור וקיומו של הסדר הציבורי".

לאחר שקיבל את הצו, מורל קרע אותו והצהיר כי הוא "מנוגד לתורה ולקב"ה", ולכן יתעלם ממנו. לדבריו, מטרת הוצאת הצו היא למנוע את פעילותו למען הר הבית, ואיסור יצירת הקשר עם כ-30 הצעירים נועד להפריע לו להפעיל עמוד פייסבוק בשם "רוצים מדינה יהודית".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ביוזמת חוטובלי: צוערי משרד החוץ יסיירו בהתנחלויות
זיהה עובד סופר כערבי - ודקר: המחבל היהודי מואשם בניסיון רצח
שקד יוזמת: נציגי עמותות שעיקר תקציבן מחו"ל יחויבו לענוד תג זיהוי

דב מורל, פעיל ימין, הורק מירושלים בצו מנהלי. ה-1 לנובמבר 2015. חוזרים להר, מערכת וואלה! NEWS
צו ההרחקה שנקרע בידי דב מורל/מערכת וואלה! NEWS, חוזרים להר

בחודשים האחרונים איימו אנשי המחלקה היהודית בשב"כ על מורל, בכך שיינקטו נגדו צעדים בשל פעילותו למען עליית יהודים להר הבית, והוא אף נעצר לפני כמה שבועות בחשד שהתפלל במקום. מאז שנעצר בגין התפילה נאסרה עליו הכניסה להר, וכעת נמסר לו הצו המנהלי שמרחיק אותו מירושלים כולה.

בארגון חוננו גינו את הוצאת הצו המנהלי ללא משפט או נימוק, לטענתם, ואמרו כי מדובר ב"צעד הפוגע קשות בזכויותיו". הם הוסיפו כי "רק בשבוע שעבר נחשף ששייח מוסלמי ממשיך להסית לפגיעה ביהודים מתוך הר הבית באין מפריע, מה שלשיטתו של אלוף פיקוד העורף כנראה לא עונה להגדרה 'פגיעה בסדר הציבורי'. כעת אנחנו רואים במה מערכת הביטחון עסוקה – הוצאת צו הרחקה ליהודי הפועל באופן גלוי וחוקי למען הר הבית".

מתנועת "חוזרים להר" נמסר כי היא מתנגדת לצו, שהוצא לטענתה בתגובה לקמפיין "נעצרת, ניצחת" של התנועה, במסגרתו הובטח פיצוי כספי ליהודים שיעצרו בגין תפילה בהר הבית. "שימוש בצווים מנהליים בתגובה לקמפיין מהווה קו אדום במאבק נגד פעילי המקדש", נאמר בהודעת התנועה. "כל הרחקת יהודי בגלל פועלו בענייני הר הבית והמקדש, היא הכרזת מלחמה נגד כל מי שדורש את זכויות היהודים בהר. אנו לא נירתע, נגביר את הפעילות, ונמשיך ללא הרף את המאבק על הר הבית", הבטיחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully