וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט האירופי אישר מתן מקלט למדליף האמריקני סנודן

בהחלטה קרא הפרלמנט ל-28 המדינות החברות לספק הגנה לאדוארד סנודן, שחשף את תכניות המעקב של של ארצות הברית, וכונה "מגן על זכויות אדם". סנודן בירך על ההחלטה, על אף שאין לה תוקף חוקי ממשי

אדוארד סנודן, מדליף פרשת הריגול האלקטרוני בארצות הברית. הונג קונג, מאי 2013. רויטרס
ההחלטה נחשבת רשמית בלבד ואין לה תוקף חוקי אמיתי. סנודן/רויטרס

הפרלמנט האירופי אישר אתמול (חמישי) מתן מקלט למדליף האמריקני אדוארד סנודן ב-28 המדינות החברות בו, בטענה כי סנודן הוא "מגן על זכויות אדם". בהחלטה קרא הפרלמנט למדינות האיחוד לספק לסנודן הגנה במידת הצורך. המדליף המפורסם חשף, כזכור, את תכניות המעקב רחבות ההיקף של ממשלת ארצות הברית, שחלקן התבצעו גם באירופה. ההחלטה בפרלמנט נחשבת רשמית בלבד ואין לה חשיבות אמיתית, ועל כן סנודן צפוי להישאר ברוסיה, שם הוא שוהה מאז 2013.

לאחר שהדליף מאות אלפי מסמכים מסווגים של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), בימים אלה מסתתר סנודן ברוסיה מחשש שלא יזכה במשפט הוגן בארצו. ההצבעה הנוכחית בפרלמנט האירופי לא צפויה לשנות את העובדה כי הוא עלול להיעצר בכל אחת ממדינות האיחוד, שיסגירו אותו לארצות הברית. זאת, מאחר שהחלטת הפרלמנט אינה מחייבת מבחינה חוקית.

עוד בוואלה! NEWS:
ניצחון למפלגת השלטון בטנזניה: האופוזיציה טוענת לזיופים
בלגיה: שר הפנים הציע "תגי זיהוי" למבקשי המקלט
סקר בטורקיה: מפלגת השלטון תשיג רוב בבחירות ביום ראשון

טורקיה: ההחלטה להכיר בטבח הארמנים כרצח עם - ביזיון. רויטרס
"זוהי יד המושטת על ידי חברים". הפרלמנט האירופי/רויטרס

סנודן עצמו שיבח את החלטת הפרלמנט האירופי ואת הצעתו להעניק לו חסות, וקרא להצבעה בעדו "מחוות תמיכה יוצאת דופן". "זו לא מחאה נגד ממשלת ארצות הברית, אלא יד מושטת על ידי חברים. זוהי הזדמנות לנוע קדימה", כתב סנודן בעמוד הטוויטר שלו.

אתמול שיבח סנודן החלטה נוספת שהתקבלה באירופה, במסגרתה החליט בית המשפט האירופי הגבוה לצדק לפסול הסכם להחלפת מידע בין היבשת לבין ארצות הברית. ההחלטה התקבלה מאחר שההסכם לא הצליח להבטיח הגנה על מידע אישי של אזרחי אירופה. בעקבות זאת, קראו משפטנים ביבשת לוודא כי העברת המידע בין אירופה לארצות הברית, למשל ברשת הפייסבוק, תהיה בעלת "מידה אפקטיבית של הגנה המקובלת באיחוד האירופי". חשיפותיו של סנודן זעזעו מדינות רבות באירופה, בייחוד גרמניה, שבה התוודעו בשלטון לכך שארצות הברית נהגה לצותת למכשיר הטלפון של הקנצלרית אנגלה מרקל.

לטענת סנודן, הוא ביצע את חובתו האזרחית כשהעביר מידע בנוגע לתכניות המעקב של ארצות הברית. עם זאת, בארצו דורשים את הסגרתו ומעוניינים להעמידו למשפט. אם אכן יוסגר בשלב מסוים, צפוי בית המשפט לגזור עליו עונש של עשרות שנות מאסר. אמש נודע כי הסוכנות לביטחון לאומי תמשיך להפעיל את תכניות המעקב שלה, על אף שהוגדרה בלתי חוקית. התכנית הפסולה תופעל עד שתגובש ותאושר תכנית חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully