וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה מסביר: כך תקבלו פיצויים בגין נזקי הסערה

כל אדם שיש לו ביטוח רכב מקיף, דירה או עסק זכאי לקבל פיצוי מפני הצפה, אך ישנם מקרים שבהם החברות יכולות לטעון שהן לא מחויבות להחזיר את הכספים. אריאל מונין מלשכת סוכני הביטוח הסביר לאולפן וואלה! NEWS כיצד יוכל מי שנפגע לקבל את המגיע לו

עריכה: ניר חן

הגשמים העזים באזור השרון גרמו להצפות ברעננה, בכפר סבא ובמקומות נוספים. בתים, מכוניות ובתי עסקים הוצפו, והשאלה המעסיקה בימים אלה את נפגעי הסופה היא אחת - מי יפצה על הנזקים?

אריאל מונין, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח, הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי כל מי שיש לו ביטוח רכב מקיף, ביטוח דירה, מבנה או ביטוח עסק, מכוסה מפני הצפה. עם זאת, לדבריו, חברות הביטוח עשויות לטעון שעל חלק מהסעיפים אין כיסוי ביטוחי ובמקרה כזה, תפקידו של סוכן הביטוח הוא לדאוג ללקוח ולוודא שהוא יקבל החזר מלא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי ישלם על הנזק למכונית? הצפות ברעננה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מונין הבהיר כי במקרים של עלייה של מי ביוב או מי גשמים וחדירה לבית, הסיכוי שחברת הביטוח תשלם את מלוא ההחזר הוא גבוה. "רוב הוויכוחים בעבר היו על כניסה לתוך שלולית עם מכונית. חברות הביטוח טענו שיש רשלנות של הנהג, אבל מרבית התביעות במקרים הללו משולמות", ציין

מונין הוסיף כי הבעיה היא שיש 900 אלף דירות בישראל שכלל אין להן ביטוח. במקרים אלה, לדבריו, בעלי הדירות שניזוקו יאלצו לתבוע את הרשות המקומית או את חברת החשמל על הנזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מי ישלם על תכולת המקרר שנזרקה בהפסקת החשמל?

בסופת השלג בשנה שעברה הוצפו חברות הביטוח בתביעות של בעלי בתים שניזוקו. מונין ציין כי במקרים כאלה עשויה להתגלות בעיה של התארכות משך זמן קבלת ההחזר מאז הגשת התביעה. לדבריו, אם גם הפעם יתקבלו הרבה מאוד תביעות, התופעה עלולה לחזור ותפקידו של סוכן הביטוח הוא לדאוג לקצר את הזמן. הוא הוסיף כי גם במקרה שחברת הביטוח תסרב להחזיר את הכסף בטענה שהנזק אינו מכוסה בפוליסה, הסוכן יוכל לסייע ולהפעיל לחץ לקבל החזר לפנים משורת הדין בטענה שמדובר בלקוח ותיק שמשלם פרמיה כבר זמן רב.

מונין ציין כי מרבית פוליסות הביטוח אינן כוללות סעיף של נזקים עקיפים, אלא רק ישירים. כלומר במקרה של הפסקות החשמל הגדולות בשרון, הביטוח יכסה פגיעה ישירה של נזק למכשירי חשמל, אבל לא את תכולת המקרר או אובדן ימי עבודה משום שמדובר בנזק עדיף. במקרה כזה, הדגיש מונין, הלקוחות שניזוקו יוכלו לנסות ולתבוע את חברת חשמל, אבל הם יאלצו להוכיח שהנזקים נבעו מרשלנות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully