וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנגוריה ביקשה שלא לייצג את שליסל: "בזבוז משאבים ציבוריים"

יהושע בריינר

29.10.2015 / 7:30

בצעד חריג, הגישה הסנגוריה הציבורית בקשה לבית המשפט להפסיק לייצג את ישי שליסל, החשוד ברצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה לפני שלושה חודשים. הבקשה הוגשה משום ששליסל לא מכיר בסמכות בית המשפט, ולפי הסניגוריה, "ייצוג בנסיבות אלה אינו אלא עלה תאנה"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(הגשת כתב האישום נגד שליסל, ספטמבר 2015)

בית המשפט המחוזי בירושלים ידון היום (חמישי) בייצוגו של הדוקר ממצעד הגאווה בירושלים, ישי שליסל, שמואשם ברצח הנערה שירה בנקי ובשישה ניסיונות רצח נוספים. בצעד חריג ביקשה הסניגוריה הציבורית להשתחרר מייצוגו של שליסל, לאחר שהאחרון התעקש שלא להיות מיוצג. הסנגוריה אף תשקול לפנות לבג"ץ אם בית המשפט יכריח אותה לייצגו.

לפי החוק, הסניגוריה רשאית לדרוש דרישה כזו אם הנאשם אינו משתף פעולה, ובבקשה שהועברה לבית המשפט נמסר כי אם תיאלץ לייצג את שליסל, הדבר עלול לפגוע בו. אם הבקשה תתקבל, התביעה תהיה מחויבת להביא לעדות את כלל עדי התביעה, ובהם הקורבנות של שליסל שיאלצו לספר את גרסתם לאירועים, מול מי שניסה לרצוח אותם.

פשע שנאה במצעד הגאווה || סיקור מיוחד:
אחרי מחדל מצעד הגאווה: מונה מפקד חדש למרחב מוריה בירושלים
ניצב סאו לקצינים המודחים: אל תתבטאו נגד ועדת הבדיקה בתקשורת
שוטר מג"ב שהודח חרף השתלטותו על שליסל: "אני רק בורג"

ישי שליסל, מגיע לכתב האישום במחוזי ירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"הגנה הניתנת לנאשם שאינו משתף פעולה, לאו הגנה היא". שליסל/נועם מושקוביץ

"הגנה הניתנת לנאשם שאינו משתף פעולה, לאו הגנה היא", כתב ודים שוב, סגן הסנגור המחוזי בבקשה. "יתרה מזו, היא אף עלולה לפגוע בנאשם עצמו שכן אין בידי הסנגור כלים שיאפשרו לו לנהל כראוי את הגנת הנאשם. ייצוג בנסיבות אלה אינו אלא עלה תאנה בבחינת מראית עין של ייצוג. נוכחותו של סניגור שאין ביכולתו לתרום להגנת הנאשם מיותרת ואף מזיקה". עוד טוענת הסנגוריה כי אם בית המשפט יכפה עליה להגן על שליסל, הרי שיהיה בכך פגיעה באמון הציבור בסנגוריה וכן בזבוז משאבים ציבוריים.

בשבועות האחרונים נפגשו בכירי הסנגוריה ובהם הסנגור המחוזי בירושלים דורי פינטו עם שליסל בבית המעצר, וניסו לשכנע אותו לייצגו ולהגן עליו. שליסל אמר לפינטו כי הוא מסרב להיות מוגן על ידם בבית המשפט, שכן הוא אינו מכיר בסמכות המדינה וכופר בסמכות בית המשפט לדון אותו. עוד אמר שליסל כי אם ימונה לו סנגור מטעם המדינה – הוא לא ישתף עימו כל פעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully