וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זרקנו ספסל, בעטתי בעורף, אני לא מצטער על מה שעשיתי"

28.10.2015 / 19:13

קצין השב"ס רונן כהן החשוד בהשתתפות בלינץ' באזרח אריתריאה הבטום זרהום בפיגוע בבאר שבע אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא לא מצטער על מה שעשה. "עשיתי הכול על מנת לנטרל מחבל, שבדיעבד התברר כאזרח"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

"נתתי לו בעיטה בעורף, זרקנו עליו ספסל כדי שלא יזוז. אני לא מתבייש בעצמי, אני לא מצטער על מה שעשיתי. עשיתי הכול על מנת לנטרל מחבל, שבדיעבד התברר כאזרח" - כך אמר הערב (רביעי) בריאיון לוואלה! NEWS רונן כהן, קצין השב"ס החשוד כי השתתף בלינץ' של אזרח אריתריאה הבטום זרהום שנחשד כמחבל הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. כהן הוא אחד משני סוהרי שב"ס שחשודים במעורבות בלינץ', יחד עם עוד שני אזרחים.

שירות בתי הסוהר פתח השבוע בהליך פיטורים לקצין כהן ולסוהר הנוסף. כהן שוחרר ביום חמישי האחרון למעצר בית בתנאים מגבילים. לפי חקירת המשטרה, קצין הביטחון של התחנה ירה למוות בזרהום ולאחר מכן הנוכחים בתחנה ביצעו בו לינץ'. בנתיחת גופת האריתריאי התברר כי הירי הוא זה שהביא למותו, ולא אלימות האזרחים שתקפו אותו באכזריות.

לקריאה נוספת:
היועץ המשפטי: האריתריאי שבוצע בו לינץ' יוכר כנפגע פעולות איבה
שבוע אחרי הפיגוע: הקב"ט שירה באריתריאי שב לעבודה – ללא נשק
"תהרוג אותו": תיעוד חדש של הלינץ' באזרח האריתריאי בבאר שבע

רונן כהן, קצין השב"ס החשוד במעורבות בלינץ' האריתראי בתחנה המרכזית בבאר שבע. אוקטובר 2015. שי מכלוף
כהן עם משפחתו/שי מכלוף

כהן פתח את דבריו בהתנצלות ובהשתתפות בצער משפחת זרהום ושל חלל צה"ל עומרי לוי שנהרג בפיגוע. "יצאתי מהעבודה לבית החולים סורוקה, הגעתי סמוך לתחנה המרכזית ושמעתי ירייה. באופן אוטומטי נכנסתי ללב האירוע. ראיתי את המחבל שבדיעבד התברר כאזרח האריתריאי. הוא היה ירוי ומספר אזרחים בעטו בו".

לדבריו, באותו הזמן כהן לא נגע בו. "לאחר 2-3 דקות, שמענו יריות נוספות לכיווננו מהצד השני. כל האבטחה והשוטרים רצו לכיוון השני. באותו הזמן המחבל שבדיעבד היה אזרח, התחיל לנוע. זרקנו עליו ספסל כדי שלא יזוז. פחדתי שהוא יוציא נשק ויתחיל לירות. חשבתי שהם מתואמים. נתתי לו בעיטה בעורף, והלכתי אחורה. אח"כ ישבתי לידו, כדי שלא יזוז. הייתי בטוח שהוא המחבל, ושיש לו נשק. לא עניין אותי כלום אלא להציל אזרחים ישראלים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אנשי שב"ס החשודים בביצוע הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע, בית המשפט באר שבע. אוקטובר 2015. שי מכלוף
כהן ועורך דינו/שי מכלוף

לאחר מכן הרחיב כהן את הדיבור על הימים שעברו לאחר האירוע. לטענתו, המילה "לינץ'" כבדה מאוד לתיאור מה שאירע בתחנה המרכזית בבאר שבע. "זה לא היה לינץ'. בעיני כולם הוא היה מחבל, אז בתחילת האירוע. עכשיו כשאני יודע שהוא היה אזרח, כואב לי הלב. תתארו לכם שיש פיגוע דומה ויחשבו שהוא מנוטרל, ופתאום הוא יירה". הוא סיפר כי הוא עובר מסע הכפשות ושהוא נלחם למעשה על טיהור שמו. "אני אומר לכל המתייפיפים שחלקם שולחים לי הודעות נאצה: 'מגיע לך שיעשו בך לינץ' - לא רצחתי אף אחד, לא עשיתי לינץ'. בסך הכול נטרלתי מחבל, שלאחר מכן התברר שהוא אזרח אריתריאי".

"אני לא מתבייש בעצמי, כי בזמן שבעטתי בו הוא לא היה מנוטרל. שולחים לי הודעות שאני רוצח. היו שם צרחות איומות, ילדים בכו. קשישים רעדו. הייתי בטוח שהוא המחבל". בשב"ס, כאמור, החל הליך פיטורים נגדו. "את השב"ס אני מעריך, הערך הראשון הוא הצלת חיי אדם וזה מה שעשיתי. אני גאה בערכים האלה. אני מציע לאזרחים שנקלעים למקום כזה לא לעשות כלום – תנו לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני לא מצטער על מה שעשיתי. עשיתי הכול על מנת לנטרל מחבל, שבדיעבד היה אזרח".

"המשטרה התייחסה אליי כמו לעבריין"

כהן סיפר גם על תחושותיו האישיות הקשות. "קשה לי מאוד מאז המקרה, אני תמיד מחייך, ועכשיו אני יוצא למלחמה על השם שלי, שהוא הדבר הכי חשוב לי. יש הרבה שתומכים בי. המשטרה התייחסה אליי כמו לעבריין. אולי עשיתי טעות, אבל לא נתנו לי שום כבוד. להיות אזוק בידיים וברגליים, זו ההשפלה הגדולה ביותר שהייתה לי בחיים".

עידו פורת, סנגורו של כהן, מסר: "לצערי הרב התקבלה החלטה להעמיד את מרשי למשפט ראווה. מנסים לתלות אותו בחוצות העיר למען יראו וייראו. אין לי צל צלו של ספק שמרשי נהג כשורה באירוע הזה. הוא הוכיח אזרחות למופת, ולא ניתן לשפוט אותו על זה שבנקודת הזמן הספציפית הוא חשב שמדובר במחבל שלא נוטרל. אני מאמין באמונה שלמה שמרשי יזוכה בביהמ"ש בכל העבירות המיוחסות לו".

תיעוד: כך נורה למוות והוכה האזרח האריתראי הפטום זרהום שנחשד כמחבל. ספק 500
תקיפת האריתריאי בתחנה המרכזית בבאר שבע/ספק 500

ארגון נשות הסוהרים מסר בתגובה: "אנו נשות הסוהרים ובני משפחותיהם לא יכולות לעצום את עינינו או להישאר אדישות יותר לנוכח הלינץ' התקשורתי שמבוצע על שני אנשי שב"ס שכביכול מייצגים את הארגון".

"אנו רוצות לחזק את ידיהם של מישר רונן כהן ורס"ל חנניה שבת ומשפחותיהם שבכלל נאלצו להיקלע לאירוע פעילות חבלנית עוינת מסוג זה, ולאחר מכן להפוך להיות הקורבנות העיקריים של האירוע", נכתב בהודעתן. "מישר כהן ורס"ל שבת נקלעו באופן אקראי לאירוע קשה זה ואף שלא היו חמושים או עם כל אמצעי להגנה, הם חתרו למגע על מנת לנטרל את המחבל שבדיעבד לצערנו מדובר באזרח תמים, אך עשו זאת תוך סיכון חייהם, ללא חשש ובאומץ לב על מנת להציל את חייהם של הנוכחים באירוע. כמו כן ראוי לציין שמדובר בשני אנשים מצוינים, איכותיים, יוצאי יחידות קרביות אשר בשירותם הצבאי עשו כל שניתן לשרת נאמנה את מדינת ישראל ועמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully