וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי השרון זועמים על נזקי הסופה: "סכנת נפשות, הרשויות אשמות"

שלומי גבאי ועדי חשמונאי

28.10.2015 / 18:12

מזג האוויר הסוער הוביל להצפות של רחובות שלמים בהרצליה, כפר סבא, ויישובים נוספים בשרון ובמרכז. ברעננה, עשרות כלי רכב ניזוקו, בית ספר יסודי הוצף והרחובות הפכו לנהרות שוצפים. "לא ייתכן שזה יקרה, בעירייה לא לומדים לקח". צפו בהצפות

צילום: שלומי גבאי, יותם רונן, צילומי גולשים; עריכה: שניר דבוש

הגשמים הרבים שירדו אחר הצהריים (רביעי) ומזג האוויר הסוער הובילו להפסקות חשמל נרחבות בערים הרצליה, רעננה, כפר סבא ויישובים נוספים באזור השרון והמרכז. כמו גם להצפות של רחובות שלמים, ובכך לסגירתם ולנזק משמעותי לכבישים. מהשעה 17:40, 2,400 משקי-בית נותרו ללא חשמל, ומחברת החשמל נמסר כי הם פועלים לתיקון התקלות. עם זאת, בחברה ציינו כי בשל הצפות ופקקי תנועה בחלק מהאזורים, ישנם קשיי נגישות למקום הפגיעות ברשת – דבר שמאריך את משך זמן החזרת החשמל.

ברעננה הוצפו כמה רחובות מרכזיים וכלי רכב רבים ניזוקו. אל רחוב הר סיני שבעיר, שהוצף בצורה משמעותית, הגיע ראש העיר זאב בילסקי ונרתם למאמצי הצוותים בפועלים בשטח. הוא לבש וסט זוהר של העירייה, עסק בהכוונת התנועה ברחוב המוצף, בחן מקרוב את הנזקים שנגרמו לרחוב והורה לגורמים המקצועיים להגיע ולטפל במפגעים. שירותי הגרר פועלים ברחובות השונים בעיר מפנים עשרות כלי רכב שהוצפו במים. לצד הנזקים, היה ניתן לראות גם מי שנהנה מתוצאות הסופה - ילדים שנעלו מגפיים ויצאו להתפלש בשלוליות הגדולות שנוצרו ברחוב.

עוד כתבות בנושא:
הצפות ענק באזור השרון, כ-10 אלף משפחות ללא חשמל
בשרון ספרו לילה שלישי בחושך: "זה טירוף, איפה המדינה?"
שר האנרגיה: הנזק לרשת החשמל בסערה - החמור בתולדות המדינה

בית כנסת הוצף ברעננה, 28 באוקטובר 2015. יותם רונן
הצפה בבית כנסת ברעננה, היום/יותם רונן
ראש עירית רעננה זאב ביילסקי מכוון תנועה ברחוב החי"ל לאחר הנזקים שגכרם הגשם במקום, אוקטובר 2015. שלומי גבאי
ראש עירית רעננה זאב ביילסקי מכווין את התנועה ברחוב הר סיני/שלומי גבאי

רחלי, מורה בבית הספר היסודי "התורה ובית יעקב" שברחוב, סיפרה כי הגשם החזק הציף את בית הספר ועורר בהלה גדולה בקרב התלמידים. "הייתה הצפה בבית הספר, התלמידים צעקו וצרחו", אמרה. "נאלצנו כולם לעלות לקומה השנייה. ראיתי מהחלון שהרחוב מוצף והבנתי שחודרים מים לאוטו שלי. כשהפסיק הגשם ניגשתי לרכב וראיתי שהוא מוצף מים".

רחלי, כמו תושבים רבים נוספים, תלתה את האשמה בעירייה וברשויות, שלדבריה לא היו מוכנות לחורף כפי שנדרש ולא הפיקו לקחים משנים עברו. "איך זה קורה? איפה מערכת הניקוז?", תהתה רחלי. "זאת אחריות העירייה ומשהו פה לא עבד כשורה, לא ייתכן שזה יקרה, לא לומדים פה לקח. עכשיו אני ממתינה לגרר שיחלץ את הרכב, נגרם לי נזק כבד".

הצפות בהרצליה, 28 באוקטובר 2015. נתי אלימלך, מערכת וואלה! NEWS
הצפה בהרצליה/מערכת וואלה! NEWS, נתי אלימלך
גרר מפנה כלי רכב שהוצפו במים ברחוב כצנלסון שברעננה, אוקטובר 2015. שלומי גבאי
גרר מפנה כלי רכב שהוצפו ברחוב כצנלסון שברעננה/שלומי גבאי

חיים, תושב רחוב הר סיני, אמר כי "לפי מפות העיר בשנות ה-30 רחוב הר סיני היה שלוחה של נחל פולג. היום, 75 שנה אחרי, חזרנו לזה". הוא סיפר כי ברגע שהחל לרדת גשם הרחוב היה מוצף "כאילו לא נוקזה טיפה אחת, כל האבנים המשתלבות קרסו מטה כאילו עמדו באוויר".

לדבריו, ההצפות מהוות סכנה עבור תושבי הרחוב והתלמידים הרבים הפוקדים אותו. "זוהי סכנת נפשות. מאות תלמידים עוברים פה מדי יום, אף אחד לא בדק את עמידות הכביש עם בוא החורף? על מה אנחנו משלמים אגרת כבישים ותיעול? במדינה שלנו דברים נכתבים בדם ואז רק פועלים לסדרם, קודם היינו מרותקים בגלל החשמל ועכשיו בגלל ההצפות, ממש שערורייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיר שקרס בשכונה הירוקה בכפר סבא/מערכת וואלה!, צילום מסך
הצפות בהרצליה, 28 באוקטובר 2015. יותם רונן
הרצליה, היום/יותם רונן

תושבים מרחוב כצנלסון שיצאו בבוקר לעבודה שבו לבתיהם ונדהמו לגלות כי הם מוצפים, ושנזק נגרם לתכולת הבית ולכלי הרכב. חלק מהתושבים אף טענו כי הם נצורים בבתיהם לאחר שאלה הוצפו במים. דוד משה, תושב הרחוב, סיפר כי היה בסידורים בעיר ונסע לכיוון ביתו, כשלפתע החל לרדת גשם חזק שנמשך כשעה וחצי.

"נותרתי לשבת ברכב ליד ביתי וראיתי שהרחוב מוצף לגמרי", אמר. "עליתי עם הרכב למדרכה כדי לתפוס יותר גובה ובשלב מסוים רצפת הרכב שלי גם התמלאה במים. לא יכולתי לצאת מן הרכב עד שהמים החלו להתנקז והתאפשר לי לצאת. נכון שמדובר במזג אוויר חריג אבל אסור שיקרה מצב כזה, חייב להיות ניקוז שוטף שיאפשר לנו לנוע".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "אנחנו עוברים ימים לא קלים. העירייה פרוסה עם עשרות צוותים בשטח, וביטחון התושבים ורווחתם נמצאים בראש מעניינינו. אנו קוראים לתושבים להודיע על כל בעיה למוקד או בדף הפייסבוק העירוני. רעננה חזקה ונעבור גם את אירוע הטבע הזה בכוחות משותפים".

עובדי חברת החשמל מתקנים את הפגיעות ברשת בכפר-סבא. אוקטובר 2015. יוסי וייס, חברת החשמל, מערכת וואלה! NEWS
עובדי חברת החשמל בכפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, יוסי וייס, חברת החשמל
עובדי חברת החשמל מתקנים את הפגיעות ברשת בכפר-סבא. אוקטובר 2015. יוסי וייס, חברת החשמל, מערכת וואלה! NEWS
עובדי חברת החשמל מתקנים את הפגיעות ברשת בכפר-סבא. אוקטובר 2015/מערכת וואלה! NEWS, יוסי וייס, חברת החשמל

שיא המערכת החורפית השבוע עוד לפנינו ואף קיים חשש חמור מהצפות ונזקים, בעיקר באזור מישור החוף. לפי הערכות, צפוייה להצטבר כ-200-100 מ"מ של גשם בערי החוף, שמהווה רבע מהכמות השנתית הממוצעת באזורים אלה.

טל שמאי, חזאי חדשות 10, אמר באולפן וואלה! NEWS כי בניגוד לתחילת השבוע, זמני הגשמים צפויים להיות ארוכים יותר וחזקים יותר מאחר שהרוחות יהיו חלשות מאוד ולכן העננים ינועו לאט. בשישי עדיין ייתכנו גשמים לפרקים והטמפרטורות יעלו ויהיו רגילות בעונה - בתל אביב 25 מעלות, בירושלים 22 מעלות ובבאר שבע 26 מעלות. במהלך השבוע הבא תיכנס לאזורינו מערכת גשמים נוספת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רעננה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
קיבוץ אייל, 26 באוקטובר 2015. מילינוי בורוכוב, מערכת וואלה! NEWS
קיבוץ אייל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מילינוי בורוכוב
הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015. אברהם אברמוביץ', מערכת וואלה! NEWS
בניין ברעננה/מערכת וואלה! NEWS, אברהם אברמוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully