וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה ימים לבחירות: ארדואן השתלט על כלי תקשורת של האופוזיציה

28.10.2015 / 17:22

לקראת סיומה של מערכת בחירות סוערת בטורקיה, המשטרה הסתערה על משרדי חברת תקשורת המזוהה עם יריבו של הנשיא. עורך העיתון שנסגר: "זאת הפיכה נגד האופוזיציה, העם לא יקבל זאת". חקירת הפיגוע באנקרה: "מזימה לערער את היציבות השלטונית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק
"הפיכות לא מתרחשות רק באמצעות טנקים או על ידי גנרלים"

משטרת טורקיה הסתערה היום (רביעי) על משרדים של חברת תקשורת המזוהה עם האופוזיציה, ארבעה ימים לפני הבחירות לפרלמנט. הפשיטה כוונה נגד חברות הקשורות לאיש דת הגולה בארצות הברית ונחשב ליריבו הגדול של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. בעקבות המבצע, שהתרחש באיסטנבול, התעמתו מאות מפגינים עם כוחות הביטחון, שמחו מחוץ למשרדים של הערוצים "קנאלטורק" ו"בוגון".

גופי התקשורת נמצאים באחזקת חברת "קוזה איפק", המקושרת למטיף פתחאוללה גולן. הרשויות השתלטו אתמול על 22 חברות כחלק מחקירת מימון בלתי-חוקי, כולל בדיקה אם הן מומנו על ידי גולן, שאותו כינה ארדואן "טרוריסט". החברה מכחישה את הטענות נגדה.

"זאת הפיכה נגד האופוזיציה, נגד התקשורת, נגד החוקה ונגד חופש העיסוק", אמר עבד אל-חמיט ביליצ'י, העורך הראשי של העיתון "זמאן", שפועל תחת החברה. "הפיכות לא מתרחשות רק באמצעות טנקים או על ידי גנרלים. עכשיו אנחנו עדים להפיכה שונה, תחת מטריה אזרחית. העם הטורקי לא יקבל זאת וגם לא ידידותיה של טורקיה ברחבי העולם".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: חילופי אש בין כוחות משטרה לדאעש - בלב עיר בטורקיה
ראש ממשלת טורקיה: "אסד היה צריך להקל על הסורים ולהישאר במוסקבה"
מרקל לטורקיה: קידום ההצטרפות לאיחוד - בתמורה לבלימת הפליטים

שוטרים באיסטנבול מחוץ למשרדי חברת תקשורת המזוהה עם האופוזיציה בטורקיה, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ למשרדי חברת התקשורת המזוהה עם האופוזיציה, היום/רויטרס

בתוך כך, היום נמסר מלשכת התובע הכללי של אנקרה כי פיגוע ההתאבדות בעיר לפני כשבועיים וחצי, שהביא למותם של יותר ממאה אזרחים והיה הקטלני ביותר בהיסטוריה המודרנית של טורקיה, בוצע על ידי אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), "במטרה להפר את היציבות השלטונית". לטענת התביעה, מטרת המחבלים, שפעלו כחלק מתא טרור שבסיסו בעיר גזיאנטפ הדרומית, "הייתה לחבל בבחירות הקרובות ולסבך את הקמת הממשלה בכל דרך שהיא".

ארדואן מקווה כי מפלגת "הצדק והפיתוח" שייסד תזכה שוב ברוב מוחץ שאותו איבדה בבחירות הקודמות ביוני. ואולם, הסקרים מצביעים על כך שלא סביר שמפלגת השלטון תשיג את מספר המושבים הנדרש, במיוחד לא רוב מוחץ שלו היא זקוקה כדי לשנות את החוק ולהרחיב את סמכויותיו של הנשיא.

במקביל, החודשים האחרונים התאפיינו בחידוש הלחימה בין
כוחות הביטחון למחתרת הכורדית (PKK) לצד זליגת האלימות מסוריה השכנה לשטחה. יותר ממאה בני אדם נהרגו החודש בפיגוע התאבדות בבירה אנקרה, שאת האחריות עליו מטילות הרשויות על ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

עם זאת, ההסלמה הביטחונית לא הסיחה את דעתו של ארדואן מהמאבק בגולן, שלפני הקרע ביניהם סייע לנשיא לבסס את שלטונו בשנים הראשונות של הממשלה. הנשיא התמקד באינטרסים הכלכליים של איש הדת אחרי ששוטרים ותובעים שנחשבו למזוהים עמו פתחו בחקירת שחיתות בקרב מקורביו של ארדואן, שמצדו טיהר את המשטרה ואת מערכת המשפט. גולן חי בגלות מטעמו בארצות הברית מאז 1999.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully