וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 לוחמי הנח"ל החרדי חשודים שהיכו פלסטיני בעת מעצרו בג'נין

הפלסטיני, שחשוד במעורבות בטרור, נעצר לפני כשבועיים באזור ג'נין. בתום בדיקת תלונתו ביחידה עבר המקרה לחקירת מצ"ח, חלק מהלוחמים קשרו עצמם לאירוע. מחר יוגשו נגדם כתבי אישום

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
חלק מהחשודים קשרו עצמם לחשדות/נועם מושקוביץ

שבעה לוחמי גדוד "נצח יהודה" של הנח"ל החרדי נעצרו לאחרונה בחשד שהיכו פלסטיני החשוד במעורבות בטרור, בעת מעצרו באזור ג'נין. בחקירתם קשרו את עצמם חלק מהלוחמים לחשדות המיוחסים להם. מחר יוגשו נגד השבעה כתבי אישום בבית הדין הצבאי ביפו.

לפני כשבועיים עצרו הלוחמים את הפלסטיני באזור היישוב מבוא דותן שבשומרון. הפלסטיני סיפר ללוחמי משמר הגבול שהגיעו לקחת אותו למעצר כי הלוחמים מ"נצח יהודה" היכו אותו. הנושא הועבר לבדיקת המפקדים ולאחר בירור שנעשה במחלקה שהשגיחה על העצור התברר כי ישנו חשד סביר לתקיפת הפלסטיני, ובהנחיית המפקדים הועבר המקרה לחקירת מצ"ח.

עוד בוואלה! NEWS:
כ-15 אלף משפחות באזור המרכז והשרון שוב נותקו מחשמל
"עצוב זו מילה עדינה": ארבעה רופאים מאותה מחלקה מתו בתוך 3 שנים
חץ 3, שרביט קסמים וכיפת ברזל: יעלון יבקש מקרטר להרחיב הסיוע

לאחר שנגבתה עדות מהפלסטיני, נעצרו שבעת הלוחמים והועברו לחקירת מצ"ח. במהלך החקירה קשרו עצמם חלק מהלוחמים לאירוע. מאחר שלא מסרו הסבר מספק לשימוש באלימות הועבר חומר החקירה להכרעת הפרקליט הצבאי הראשי. אחד הלוחמים שוחרר ממעצר, אך נגד כל השבעה יוגשו מחר כתבי אישום.

גורם בצה"ל אמר כי "בחודשים האחרונים נתקלנו באירועים שונים ביהודה ושומרון בהם לוחמים היכו פלסטינים. הלקח המרכזי הוא שיש להשאיר מפקדים במקומות מהסוג הזה כדי למנוע חיכוך".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מלוחמי צה"ל. האירוע תוחקר על ידי מפקדי היחידה ונמצא כעת בחקירת מצ"ח".

בארגון חוננו מסרו בתגובה כי "דווקא בימים אלו אנחנו עדים לגל מעצרים של לוחמי צה"ל בידי המשטרה הצבאית בחשד שהפעילו כח כלפי מחבלים. מדובר בשערוריה. מדוע רשויות הצבא עונות אמן אחר גרסאות של מחבלים או ארגוני שמאל קיצוני, במקום לגבות את לוחמי צה"ל?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully