וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפות ענק באזור השרון, כ-2,400 משפחות ללא חשמל

28.10.2015 / 12:15

אלפים ממשקי הבית במרכז, בשרון ובקריות נותקו בשעות הצהריים מהחשמל בשל נזקי מזג האוויר. מחברת החשמל נמסר כי התקלה בטיפול. הצפות גדולות ברעננה, כפר סבא ויישובי הסביבה. צפו בתחזית מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

כ-20 אלף משקי בית נותקו היום (רביעי) מחשמל באזור המרכז, השרון והקריות בשל מזג אוויר. מחברת החשמל נמסר כי צוותים מטעמה מטפלים בתיקון המפגעים ופועלים להשבת החשמל. תחילה היה מדובר ב-15 אלף משפחות מנותקות מחשמל, אך בשעות אחר הצהריים עלה המספר בכ-5,000 משקי בית נוספים. מאוחר יותר עודכן המספר. "לא יודעת אם לצחוק או לבכות", אמרה גילי, תושבת בני ציון שבשרון, שרק הבוקר חזר החשמל בביתה לאחר שלושה ימים.

עקב ההצפות נסגרו רחובות רבים לתנועה באזור כפר סבא ורעננה ומאות כלי רכב נתקעו בדרכים. שוטרי תחנת כפר סבא נקראו בשעות הצהריים לפניות רבות לחילוץ מכלי רכב ובתים שהוצפו.

יעל, תושבת רעננה שבביתה לא היה חשמל במשך 42 שעות בתחילת השבוע, חוששת כי תיאלץ להשליך שוב לפח את המצרכים שקנתה הבוקר בסופרמרקט לקראת סוף השבוע. "רק לפני שעתיים הייתי בסופר והשלמתי קניות של כל תכולת המקרר שזרקנו לפח בגלל הפסקת החשמל הראשונה, ועכשיו שוב נפל החשמל. זה פשוט לא ייאמן", סיפרה בכעס. "נקווה שהפעם בחברת חשמל ידאגו לתושבים שמשלמים להם את המשכורת ולא רק לעצמם".

לקריאה נוספת:
חברת החשמל: "השיבושים הם תוצאה של כוח עליון, לא יהיו פיצויים"
בשרון נכנסים ליום ה-3 ללא חשמל: "נגיש תביעה ייצוגית נגד חברת החשמל"
בשרון ספרו לילה שלישי בחושך: "זה טירוף, איפה המדינה?"

הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015. אברהם אברמוביץ', מערכת וואלה! NEWS
הצפות ברעננה/מערכת וואלה! NEWS, אברהם אברמוביץ'
הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015. אברהם אברמוביץ', מערכת וואלה! NEWS
הצפות בבניין ברעננה/מערכת וואלה! NEWS, אברהם אברמוביץ'
הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015. אברהם אברמוביץ', מערכת וואלה! NEWS
הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015/מערכת וואלה! NEWS, אברהם אברמוביץ'

אברהם אברמוביץ', תושב רעננה, היה בסופרמרקט באזור התעשייה בעיר, כשלפתע החל לרדת גשם זלעפות שחדר דרך גג המבנה. כששב לביתו ברחוב שפינוזה בעיר, גילה שהכניסה לבניין הוצפה לחלוטין. "טירוף זאת לא מילה", סיפר אברמוביץ'. "כל הסיפור קרה בחצי השעה הראשונה של הגשם. עד עכשיו כבר יותר משעה יורד גשם בכמות לא מוסברת, והתוצאות חמורות".

לדבריו, "נרטבנו עד הברכיים, לא הצלחנו לפתוח את דלת הכניסה לבניין ונכנסו גם מים למעלית. מדהים שבשנת 2015 אחרי שעה של גשם זה מה שקורה".

חברת חשמל במהלך עבודות בשדה ורבורג, אוקטובר 2015. חברת חשמל, מערכת וואלה! NEWS
עבודת תחזוקה בקווי חשמל בכפר ורבורג/מערכת וואלה! NEWS, חברת חשמל
קיר תומך קרס בחניית בניין מגורים, כפר סבא, 28 באוקטובר 2015. מוטי מוסקוביץ, תמונות גולשים
הצפות בכפר סבא לאחר שקיר תומך קרס/תמונות גולשים, מוטי מוסקוביץ
הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015. טל סלע, מערכת וואלה! NEWS
הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015/מערכת וואלה! NEWS, טל סלע

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד), אמרה כי ניתוקן של 15 אלף המשפחות היא מחדל מתמשך. לדבריה, בדיון שהתקיים אתמול בוועדה, הבטיח מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, להעביר נתונים מדויקים בכל בוקר על מספר המנותקים ומצבם, אך הנתונים לא הגיעו עד שעה זו לוועדה. "זו הוכחה נוספת להתנהלות המבזה והמזלזלת של חברת חשמל", אמרה.

הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015. תהילה קרפן, מערכת וואלה! NEWS
הצפה ברעננה, היום/מערכת וואלה! NEWS, תהילה קרפן
הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015. חדשות 24
רחוב אחוזה ברעננה/חדשות 24

שיא המערכת החורפית השבוע עוד לפנינו ואף קיים חשש חמור מהצפות ונזקים, בעיקר באזור מישור החוף. לפי הערכות, צפוייה להצטבר כ-200-100 מ"מ של גשם בערי החוף, שמהווה רבע מהכמות השנתית הממוצעת באזורים אלה.

טל שמאי, חזאי חדשות 10, אמר באולפן וואלה! NEWS כי בניגוד לתחילת השבוע, זמני הגשמים צפויים להיות ארוכים יותר וחזקים יותר מאחר שהרוחות יהיו חלשות מאוד ולכן העננים ינועו לאט. בשישי עדיין ייתכנו גשמים לפרקים והטמפרטורות יעלו ויהיו רגילות בעונה - בתל אביב 25 מעלות, בירושלים 22 מעלות ובבאר שבע 26 מעלות. במהלך השבוע הבא תיכנס לאזורינו מערכת גשמים נוספת.

קיר תומך קרס בחניית בניין מגורים, כפר סבא, 28 באוקטובר 2015. מוטי מוסקוביץ, תמונות גולשים
הצפות בכפר סבא לאחר שקיר תומך קרס/תמונות גולשים, מוטי מוסקוביץ
הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015. אורי ברזיק, מערכת וואלה! NEWS
הצפות ברעננה/מערכת וואלה! NEWS, אורי ברזיק
הצפות בהרצליה, 28 באוקטובר 2015. דוברות כיבוי והצלה הרצליה, דוברות כב"ה
הצפות בהרצליה/דוברות כב"ה, דוברות כיבוי והצלה הרצליה

ראשי הערים בשרון אמרו ביומיים האחרונים כי בכוונתם לנקוט צעדים נגד חברת החשמל והממשלה, בשל אוזלת ידם בטיפול בבעיה. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון הנחה את היועצים המשפטיים של העירייה להכין כתב תביעה נגד חברת החשמל בגין הנזקים הכבדים שנגמרו לתושבי ועסקי העיר, המסתכמים ביותר מ-15 מיליון שקלים. לדבריו, הוא יגיש את כתב התביעה בימים הקרובים. "מדובר בליקוי מאורות ובמחדל חמור ביותר. לא ייתכן שדווקא בתקופה כל כך רגישה ומתוחה מבחינה ביטחונית, בה אנשים חיים בפחד, יתווספו גם הפחד וחוסר האונים אל מול החשיכה במשך ימים ארוכים כל כך", אמר.

אתמול שלחו ראש עיריית רעננה זאב בילסקי וראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשו את התערבותו המידית במצב הנוכחי, שמורגש בעיקר בשתי ערים אלו. בין היתר, הם דורשים מנתניהו להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתבחן את התנהלותה של חברת החשמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפה ברעננה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כבל חשמל ניזוק בסערה, מושב צופית, 27 באוקטובר 2015. אורי שמיר, מערכת וואלה! NEWS
מושב צופית, היום/מערכת וואלה! NEWS, אורי שמיר
קיבוץ אייל, 26 באוקטובר 2015. מילינוי בורוכוב, מערכת וואלה! NEWS
קיבוץ אייל/מערכת וואלה! NEWS, מילינוי בורוכוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully