וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת פסגה: איראן תשתתף לראשונה בשיחות על המלחמה בסוריה

למרות התנגדות האופוזיציה, טהראן נענתה להזמנת וושינגטון ותצטרך לשרי החוץ שיתכנסו לדיונים מרתוניים בוווינה. פביוס: "הסכמנו על הצורך בלוח זמנים מדויק להדחת אסד". נשיא סוריה בתגובה: "צרפת ממשיכה לתמוך בטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

איראן תשתתף לראשונה בשיחות הבינלאומיות שמנהלות ארצות הברית ורוסיה סביב המלחמה בסוריה – כך אישרה היום (רביעי) דוברת משרד החוץ בטהראן. שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף יצטרף לעמיתיו בווינה, אחרי שהרפובליקה האיסאלמית הוזמנה אתמול על ידי וושינגטון לקחת חלק בדיונים המרתוניים. "בחנו את ההזמנה והחלטנו ששר החוץ ישתתף בשיחות", מסרה הדוברת מרזיה אפחם, מבלי לחשוף מתי הוא יגיע לבירת אוסטריה.

במקביל, גם מצרים ועיראק אישרו את השתתפותן. מוסקבה ביקשה שהדיונים על פתרון המשבר בסוריה יהיו רחבים כמה שיותר ויכללו את קהיר, שתומכת במבצע שמנהלת רוסיה בסוריה שהחל לפני חודש, וטהראן, בעלת ברית קרובה של בשאר אסד.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ארה"ב שוקלת לשלוח לוחמי יחידות עילית ללחימה בסוריה
דיווח: רוסיה תקפה לראשונה יעדי המורדים בגולן הסורי
בשל התקיפות הרוסיות: יותר ממאה אלף נמלטו מבתיהם ברחבי סוריה

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו מאיראן מוחמד ג'וואד זריף בשולי עצרת האו"ם, ספטמבר 2015. AP
"נוכחותה של איראן תסבך את השיחות". שר החוץ של איראן זריף לצד עמיתו האמריקי קרי/AP

מנגד, בכירים באופוזיציה הסורית הנתמכות על ידי המערב הזהירו כי השתתפותה של איראן בשיחות עלולה לחסום כל אפשרות לפתרון המשבר. סגן נשיא הקואליציה הלאומית הסורית, הישאם מרוואה, תקף את ההזמנה של טהראן. "נוכחותה של איראן תסבך את השיחות בווינה משום שהיא תבוא במטרה לשמור על שלטונו של אסד", אמר לערוץ אל-ערבייה הסעודי.

לקואליציה, שמקום מושבה בטורקיה, יש השפעה נמוכה על המורדים הנלחמים בשטח. מבקריה טוענים כי הארגון הגולה אינו מייצג את העם הסורי וכי פעולותיו מוכתבות על ידי התומכות הגדולות ביותר שלה – ערב הסעודית וקטאר.

בעקבות פגישת בזק שנערכה אמש בהשתתפות שרי החוץ של ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, איטליה, ערב הסעודית, טורקיה, ירדן, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות בפריז, מסר שר החוץ הצרפתי לורן פביוס כי המדינות הסכימו על הצורך ב"לוח זמנים מדויק" להדחתו של אסד. לדבריו, "עבדנו על פרטי תהליך המעבר, המבטיח את הדחו של בשאר אסד".

בדברים שאמר היום אסד לסוכנות הידיעות הסורית "סאנא", טען כי "כמה מדינות במערב, כולל צרפת, ממשיכות לתמוך בטרור ומעניקות חסות מדינית לארגוני הטרור בסוריה ובאזור". לטענתו של השליט הסורי, הטרור "הוא הסיבה המרכזית לסבלם של הסורים".

(עדכון ראשון: 14:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully