וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקקים בהולנד: "להפסיק מכירת כלבי תקיפה לצה"ל"

27.10.2015 / 23:00

עיתון הולנדי טען כי ישראל עושה שימוש בכלבים בניגוד לתקנות האיחוד ומשרד ההגנה, ושחיילים משסים אותם בפלסטינים. חנאן עשראווי: אספקת הכלבים הופכת את הולנד לאחראית על "הפשעים שנעשים עמם"

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

מחוקקים הולנדים מהאופוזיציה מהמפלגה הליברל-דמוקרטית (D66), המפלגה הסוציאליסטית ומפלגת "שמאל ירוק" קראו היום (שלישי) לקבינט במדינה להפסיק למכור כלבי תקיפה לצה"ל. קריאתם הגיעה לאחר דיווח של העיתון ההולנדי NRC לפיו, ישראל עושה שימוש בכלבים נגד פלסטינים בגדה המערבית, על אף שקיים איסור מטעם האיחוד האירופי על ייצוא של "מוצרים אסטרטגיים" כמו אקדחים וצבעי הסוואה.

אף ש"כלבי שירות" אינם כלולים באותה הקטגוריה, העיתון תהה אם לא נכון לכלול אותם בה משום שמשטרת הולנד ומשרד ההגנה מגדירים כלבים אלה כ"אמצעים אלימים" לצד גז פלפל וכלי נשק. בעיתון ההולנדי טענו כי פלסטינים, ובהם קטינים, ננשכים על ידי הכלבים ההולנדים והשימוש בכלבים עולה לנוכח המצב הביטחוני. "ברור למדי שנעשה שימוש בכלבים הולנדים ככלי נשק על ידי הצבא הישראלי ולדיכוי העם הפלסטיני. יש להפסיק את אספקתם", אמר דובר המפלגה הסוציאליסטית הארי בומל.

חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, התראיינה לעיתון NRC ואמרה כי "השימוש בכלבים נועד לחיזוק הכיבוש הלא חוקי". לדבריה, אספקת הכלבים על ידי הולנד הופכת אותה לאחראית על "הפשעים שנעשים עמם". ביום חמישי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה ושר החוץ ריאד אל-מאלכי יגיעו להולנד לשיחות תיאום בין שתי הממשלות.

לפני כחצי שנה פורסם סרטון באורך 15 שניות, שבו נראים כלבי יחידת עוקץ מנטרלים בנשיכות נער פלסטיני, וחולל סערה בעולם. בצה"ל קיבלו את הביקורת על שיסוי הכלב בנער וחידדו את נוהלי השימוש בכלבים ואת הצורך לחסום את פיהם, להוציא מקרים חריגים שבהם הכלבים נשלחים לנטרל אדם שנשקפת ממנו סכנת חיים מיידית.

חייל וכלבו, יחידת עוקץ, ספטמבר 2014. עומר מירון
כלב בשירות צה"ל/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully