וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה תקפה לראשונה יעדי המורדים בגולן הסורי

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסי חיל האוויר הרוסי תקפו לראשונה באזור קוניטרה. עד כה תקפה רוסיה יעדים במרכז ובצפון סוריה. מוקדם יותר נמסר מלשכת הנשיא אסד: סוריה תקבל בברכה כל יוזמה פוליטית מכיוון רוסיה, כולל בחירות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המערכה הרוסית מתקרבת לישראל: רוסיה תקפה לראשונה יעדים של המורדים באזור קוניטרה שברמת הגולן הסורית - כך דיווח הערב (שלישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. עד כה תקפה מוסקבה מטרות של האופוזיציה לשלטונו של הנשיא בשאר אסד במרכז המדינה ובצפונה.

רוסיה החלה בתקיפות בסוריה לפני חודש ומאז נטען כי היא תוקפת בעיקר יעדי מורדים אף שבאופן רשמי היא מצהירה כי מטרותיה הם אזורים בשליטת "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בעקבות טענות אלו, החלה בימים האחרונים רוסיה להביע תמיכה במורדים המתונים הנתמכים על ידי המערב.

הבוקר הכחישו נציגים של ארבעה פלגים מצבא סוריה החופשי את דברי סגן שר החוץ של רוסיה אתמול, לפיהם משלחת של קבוצת המורדים ביקרו במוסקבה. "זה לא נכון", אמר אחד הנציגים. "זה בלתי-אפשרי עבורנו לקבל הזמנה למוסקבה ולנהל איתם דיאלוג. אנו לא רוצים את עזרתם". הדיווחים על דברי סגן שר החוץ, מיכאיל בוגדנוב, פורסמו על רקע הצעת הקרמלין לשתף פעולה עם ארגוני המורדים המתונים במלחמה נגד ארגון דאעש.

לקריאה נוספת:
הסולטנות שתיווכה בהסכם הגרעין מנסה לפתור את המשבר בסוריה
דיווח: אסד הסכים לשלב את המורדים בצבא "בתנאי שיילחמו בטרור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת השליטה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך נמשיכים הניסיונות למציאת פתרון למלחמת האזרחים במדינה שנמשכת זה יותר מארבע שנים וחצי. היום הודיעה לשכת הנשיאות הסורית כי "חיסול הטרור" הוא תנאי נדרש לכל יוזמה פוליטית לפתרון המשבר במדינה. עוד נמסר בהודעה מטעם בשאר אסד כי המדינה תקבל בברכה כל יוזמה פוליטית מכיוון רוסיה, כולל בחירות, שתאושר על ידי העם ושתשמור על האחדות.

התקיפות הרוסיות בסוריה הובילו לכך שלפחות 120 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם מתחילת החודש בשל הלחימה העזה בשלושה מחוזות בסוריה. אתמול מסר האו"ם כי האלפים נמלטו מחאלב, מחמאת ומאידליב, שם החלו מתקפות נרחבות בתמיכת חיל האוויר של רוסיה. מדובר בכמות הגבוהה פי שניים מההערכות המוקדמות שנאמדו בכ-50 אלף פליטים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

בעקבות התקיפות: הוקם מנגנון תיאום רוסי-ישראלי

תקיפות חיל האוויר הרוסי מצטרפות לתקיפות כוחות הקואליציה ועל פי פרסומים זרים, גם תקיפות של חיל האוויר הישראלי. ריבוי החילות בשטח האווירי של סוריה הובילו להקמת מנגנון תיאום בין צבאות ישראל ורוסיה. לפני שבועיים הודיע משרד ההגנה הרוסי כי כוחות הצבא הרוסי המוצבים בסוריה הקימו "קו ישיר" בינם לבין צה"ל, שנועד לערוך תיאומים שימנעו היתקלויות בין מטוסי שני החילות.

לראשונה מתחילת המלחמה: אסד יצא מסוריה ונפגש עם פוטין במוסקבה. רויטרס
הפגישה בין פוטין לאסד, החודש/רויטרס

במערכת הביטחון סרבו להגיב בנושא וטענו כי מדובר בסוגיה רגישה. עם זאת, גורם צבאי ציין כי "נבחן המנגנון שהוסכם עליו בפגישת שני סגני הרמטכ"ל. המנגנון נועד כדי למנוע חיכוך וכדי שנוכל לנקוט בצעדי הבטיחות הנדרשים".

גורמים במערכת הביטחון הדגישו כי מטרת התיאום הוא למנוע פגיעה הדדית, ושהאסטרטגיה של צה"ל והקווים האדומים בסוריה לא השתנו. "בכל מקרה שבו ינסו להעביר אמצעי לחימה לחיזבאללה - צה"ל יפעל בנושא", אמר אחד הגורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully