וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים תיאמו עדויות במשפט – מח"ש והפרקליטות סגרו החקירה

27.10.2015 / 15:16

סרטונים ממצלמות האבטחה בבית המשפט תיעדו ארבעה שוטרים ששימשו עדים מחליפים ביניהם מסמכים מעדותם והנאשם בתיק זוכה מחמת הספק. מח"ש פתחה בחקירה שנסגרה לאחר זמן קצר. לאחרונה קבעה הפרקליטות שאין מקום להעמידם לדין ודחתה ערעור שהוגש נגד סגירת החקירה

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים/אורי לנץ

לפני כשלוש שנים קבע בית משפט השלום בנצרת כי שוטרים מתנדבים תיאמו ביניהם עדויות במהלך משפט, שיקרו מעל דוכן העדים ואף כינה את התנהגותם "אירוע מביש". המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירה, אך זמן קצר לאחר מכן נסגר התיק. לאחרונה דחתה פרקליטות המדינה ערעור שהוגש נגד סגירת התיק.

ראשיתו של המקרה באוקטובר 2010. נגד תושב רמת הגולן הוגש כתב אישום לפיו תקף שוטרת מתנדבת בכניסה לקיבוץ אשדות יעקב מאוחד שבעמק הירדן, אחז את ידה בכוח, כופף אותה, תפס את צווארה ודחף אותה. עוד נכתב באישום כי הנאשם קילל את המתנדבת ושוטרים נוספים שהיו במקום והתנגד למעצרו. בהמשך, בתחנת המשטרה בטבריה, בעט בקיר וגרם לו נזק.

במהלך הדיונים, שהתקיימו לפני שלוש שנים, הבחין סנגורו של הנאשם, עו"ד יוסף חאזם מהסניגוריה הציבורית, כי בפתח אולם הדיונים בבית משפט השלום בנצרת יושבים כמה שוטרים ומעיינים ביחד במסמכים. חאזם חשד כי מדובר בעדי התביעה וכי הם מתאמים ביניהם עדויות ופנה לבית המשפט בבקשה לקבל קלטת ממצלמות האבטחה. מהסרטונים עלה כי התובע המשטרתי העביר לארבעת עדי התביעה מסמכים ואלו נראו כשהם מחליפים ביניהם את המסמכים ומעיינים זה בעדותו של זה.

עוד בוואלה! NEWS:
ירדן מתנגדת שישראל תתקין מצלמות בהר הבית: "אל תתערבו"
"עובדי הכור הגרעיני שלקו בסרטן יפוצו ללא הוכחת אשם מצד המדינה"
הרוג שלישי מפיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב: בן 76 מת מפצעיו

בעקבות זאת, ב-2012 זוכה הנאשם מחמת הספק. השופט, ג'ורג' אזולאי, כתב בהחלטתו כי "אין אלא לקבוע כי המדובר בנוהג עבודה חמור ופסול. התובע העביר למעשה את כל תיק החקירה לידיה של עדת התביעה הראשית, על מנת שזו תחלק את המסמכים בין העדים ואלו קראו הודעות של אחרים והושפעו האחד מהשני". הוא הוסיף כי "התביעה ביקשה לבסס הרשעתו של הנאשם על עדויותיהם של מתנדבים שוטרים, אשר זיכרונם רוענן במשותף, עיינו בעדויות של עדים אחרים ולא אמרו אמת בבית המשפט בנושאים מהותיים".

"דברי השקר מטילים צל כבד על מהימנות גרסתם"

אזולאי, נשיא בית משפט השלום בנצרת, הוסיף כי העדים הוסיפו חטא על פשע, כאשר שיקרו למעשה מעל דוכן העדים וטענו כי עיינו בעדותם בלבד. "דברי השקר, מעל דוכן העדים, מטילים צל כבד על מהימנות גרסתם באשר לאירוע עצמו", כתב.

בעקבות הצגת צילומי מצלמות האבטחה בבית המשפט פתחה מח"ש חקירה נגד המעורבים. אולם, לאחר זמן קצר החליטה מח"ש לסגור את התיק ועו"ד חזאם ערער על ההחלטה.

לאחרונה החליט המשנה לפרקליט המדינה לדחות את הערר וקבע כי לא ניתן לשלול את גרסת השוטרים המתנדבים לפיה המסמכים שכל אחד מהם קרא היו המסמכים הרלוונטיים רק לעדותו. בנוסף, הוא קבע כי לא הייתה לשוטרים כוונה לשבש מהלכי משפט. בהחלטתו הוא ציין כי בשל מכלול הנסיבות בגינן לא אמרו השוטרים אמת במהלך עדותם, לרבות העובדה שמדובר במתנדבי משטרה אשר נלחצו מהסיטואציה אליה נקלעו, הרי שאין מקום להעמידם לדין פלילי.

  • עוד באותו נושא:
  • מח"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully