וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירותים כימיים ושיעורים בחצר: יום שלישי של לימודים בלי חשמל ומים

רועי שרוני

27.10.2015 / 14:22

הלימודים בבית הספר "עמי אסף" בבית ברל התחדשו הבוקר באופן חלקי, אך לדברי התלמידים "התנאים לא אנושיים". הסופה אף הובילה לקריסת גג אולם הספורט במקום. המנהלת: "מנסים להמשיך לקיים שגרה ככל הניתן". 8,000 משפחות עדיין מנותקות מאספקה סדירה

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

תלמידי בית הספר השש-שנתי "עמי אסף" בבית ברל שבשרון פתחו הבוקר (שלישי) את היום השלישי שבו הם מנותקים מרשת החשמל והמים. אתמול לא התקיימו לימודים בבית הספר והיום הוחלט לקיים לימודים רק לכיתות י"א ו-י"ב. בעקבות תקלת המים המתמשכת החליטה המועצה האזורית דרום השרון להציב שירותים כימיים ברחבי חצר בית הספר לטובת התלמידים והמורים, כדי לאפשר את הלימודים החלקיים.

מנהלת בית הספר, מירב פרידלנדר, סיפרה כי "ביום ראשון בבוקר מזג האוויר היה קיצוני מאוד למשך כרבע שעה, אירוע שאני בחיים לא חוויתי, ומאז אנחנו מנותקים מחשמל ומים. בנוסף לכך, הגג באולם האירועים פשוט קרס כמה שניות לאחר ש-60 סטודנטים עזבו את המקום. בנס לא היו נפגעים".

לקריאה נוספת:
המאבק עולה שלב: עיריית הרצליה מכינה כתב תביעה נגד חברת החשמל
חברת החשמל: "השיבושים הם תוצאה של כוח עליון, לא יהיו פיצויים"
8,000 משפחות עדיין ללא חשמל; "נזקקים וקשישים הפכו לבני ערובה"

בית הספר השש שנתי ע"ש עמי אסף בכפר סבא ללא חשמל, אוקטובר 2015. יותם רונן
השירותים הכימיים בחצר בית הספר/יותם רונן

לדבריה, "יש קושי גדול להמשיך ולקיים שגרה במצב הנתון שבו אין חשמל ואין מים. אנחנו לא יכולים להפעיל אור ומזגנים, ורשת התקשורת והמחשוב בכל בית הספר קרסה. אנחנו בקשר רציף מול חברת החשמל, המועצה ומשרד החינוך ומקווים שהפתרון יגיע במהרה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מירב פרידלנדר, מנהלת בית הספר השש שנתי ע"ש עמי אסף בכפר סבא, אוקטובר 2015. יותם רונן
"אירוע שבחים לא חוויתי". פרידלנדר/יותם רונן

פרידלנדר הוסיפה כי "המועצה סיפקה לנו עוקב מים, שירותים כימיים וארגזי מים מינרלים לטובת התלמידים. לצערנו יש לא מעט תלמידים שגם בבתיהם אין חשמל ולכן אנחנו מתקשים ליצור עם כולם קשר, אך אנו מנסים להמשיך ולקיים שגרה ככל הניתן".

זוהר נימן וגל אלון, תלמידות כיתה י"ב בבית הספר, אמרו כי "המצב בבית הספר על הפנים, אין חשמל ואין מים. סיפקו לנו שירותים כימיים וסך הכול דואגים לנו, אבל זה לא אנושי ללמוד ככה. מאוד קשה ללמוד בכיתות אז הרבה שיעורים מתקיימים בחצר, מתחת לפרגולות. אנחנו ממש מקוות שהמים יחזרו בקרוב ואחר כך גם החשמל".

בית הספר השש שנתי ע"ש עמי אסף בכפר סבא ללא חשמל, אוקטובר 2015. יותם רונן
בקבוקי מים מינרלים בכיתה/יותם רונן

בצהריים עדכנה חברת החשמל כי עדיין ישנם 8,000 בתי אב שמנותקים מאספקת חשמל סדירה. מוקדם יותר נודע כי המאבק במחדל החשמל עולה שלב. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הנחה את יועציו המשפטיים להכין כתב תביעה נגד חברת החשמל, בגין הנזקים הכבדים שנגרמו לעיר ולתושביה במהלך הפסקת החשמל הממושכת. ימי הפסקת החשמל, שהחלה ביום ראשון השבוע ובשלב זה טרם הסתיימה. לדברי פדלון, יותר מ-6,500 בתי אב, גנים, בתי ספר ועסקים מנותקים מחשמל ימים ארוכים וסובלים בעקבות כך מנזקים הנאמדים ביותר מ-15 מיליון שקלים.

בין היתר דורש פדלון כי חברת החשמל תעביר בתוך עשרה ימים 1,500 שקלים לכל בית אב באזור השרון בכלל, ובהרצליה בפרט, שהיה מנותק יותר מ-24 שעות. זאת, כפיצוי על ההוצאות שנגרמו להם עקב נזקים והוצאות על זריקת עשרות טונות של מוצרי מזון שהתקלקלו, רכישת אמצעי תאורת חירום ואי הנוחות הכללית. בנוסף, לדברי פדלון, העסיקה העירייה צוותים מתוגברים במוקד העירייה על מנת לתת סיוע ופתרונות לפונים הרבים וכן לסיוע בפינוי נזקקים, חולים, קשישים ומשפחות עם פעוטות מבתיהם ומתן פתרונות לינה.

בית הספר השש שנתי ע"ש עמי אסף בכפר סבא ללא חשמל, אוקטובר 2015. יותם רונן
מנסים לנקות את שאריות הסחף, היום/יותם רונן

הבוקר התכנסה הוועדה לענייני ביקורת המדינה לדיון מיוחד בנושא משבר החשמל. במהלך הפורום אמר היועץ המשפטי של החברה, עורך הדין גרשון ברקוביץ', כי הפסקות החשמל הנרחבות נגרמו בשל כוח עליון, ולכן התושבים הרבים, ששגרתם שובשה וניזוקו כלכלית, לא זכאים לפיצויים - לפחות לא באופן גורף.

מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך פתח בהתנצלות והדגיש כי מדובר באירוע חריג. "חלק היו מנותקים זמן קצר, חלק היו שמנותקים לזמן ארוך יותר. גם בשעות האלה יש עדיין לקוחות מנותקים. כנותן שירות וכספק שירות חיוני אנחנו מתנצלים בפני הלקוחות. אני רוצה להגיד שאנו עושים כל מאמץ על מנת להחזיר את החשמל במהירות האפשרית. יש כמה אלפי לקוחות, 4,000-3,000 איש, שבאמת מופסקים 48 שעות בדקות האלה, ויש לקוחות שמופסקים פחות מ-24 שעות.

"התחלנו מ-200 אלף, שזה אירוע שלא היו כמוהו מעולם. אני בסך הכול בחברת החשמל בימים אלה חוגג ארבעה חודשים, לא יודע אם חוגג, אבל נמצא ארבעה חודשים. ב-48 השעות האחרונות אני נמצא בעיקר בשטח ומדבר הרבה עם עובדים שנמצאים בשטח ומתקנים את הקווים. האמירה הגורפת היא שלא זוכרים תמונות כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully