וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן מתנגדת שישראל תתקין מצלמות בהר הבית: "אל תתערבו"

אמיר תיבון וסוכנויות הידיעות

27.10.2015 / 12:21

השר לענייני הווקף טען כי ממשלתו היא זו שצריכה להשלים את התקנת מצלמות המעקב במתחם הקדוש, והבהיר: "הווקף הירדני ימשיך במשימת ההתקנה של המצלמות. הן יפעלו בכל שעות היממה". בכירת אש"ף: "נועד לחזק את השליטה הצבאית הישראלית"

צילום: רויטרס, דניאל אליאור; עריכה: קשת סידי

השר הירדני לעניינים איסלאמיים ולענייני הווקף, האיל עבד אל-חאפז, הביע היום (שלישי) ביקורת על כוונת הממשלה הישראלית להתקין מצלמות מעקב במתחם הר הבית, וטען בדברים שאמר לעיתון הירדני "א-דסתור" כי ישראל "לא צריכה להתערב" בעניין. לדבריו, "התקנת המצלמות חייבת להיעשות תחת פיקוח של הווקף האיסלאמי. הממלכה ההאשמית היא בעלת המשמורת על המקומות הקדושים בירושלים, והכיבוש הישראלי לא צריך להתערב".

חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, טענה היום כי ההחלטה הישראלית על התקנת מצלמות "נועדה לחזק את השליטה הצבאית של ישראל, כך שיוכלו לפעול נגד יותר פלסטינים. זה הסכם שמבסס את העליונות הצבאית הישראלית ומפר את הסטטוס קוו באל-אקצא".

אתמול קרא מנהל הווקף, שייח עזאם אל-חטיב, לרשויות הישראליות להפסיק את העבודות להתקנת המצלמות במתחם. בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהרו להגיב כי ההתקנה "חייבת להיעשות בתיאום" בין הצדדים. יום קודם לכן, אמר האימאם של מסגד אל-אקצא, שייח עכרמה סובחי, לרשת "קודס פרס" הפלסטינית כי התקנת המצלמות מהווה "שיתוף" של "הכיבוש" בניהול המסגד והאתרים הקדושים לאסלאם בירושלים. "מדובר בעניין חמור", טען.

עוד בוואלה! NEWS:
"התגרות בערבים": עשרות חרדים הפגינו נגד משפחה שעולה להר הבית
היהודים לא מתרגשים מהצהרת נתניהו: עשרות עלו להתפלל בהר הבית
נתניהו מאשר: רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית

העיר העתיקה, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"הווקף הירדני ימשיך במשימת ההתקנה של המצלמות". מתחם הר הבית/נועם מושקוביץ

ביום שבת, הכריזו שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי וראש הממשלה נתניהו על התקנת מצלמות המעקב, במטרה לאמת או להפריך את טענותיהם של הישראלים ושל הפלסטינים בדבר הפרת הסטטוס קוו במתחם הקדוש. זאת, בתום פגישותיו של קרי עם נתניהו, עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם מלך ירדן עבדאללה השני.

השר עבד אל-חאפז הבהיר כי "הווקף הירדני ימשיך במשימת ההתקנה של המצלמות. הן יפעלו בכל שעות היממה, ויהיו נגישות באינטרנט, כך שבעולם כולו יוכלו לראות את התיעוד, במהלך היום והלילה". אתמול טענה הממשלה הירדנית כי ישראל מונעת ממנה להתקין את מצלמות המעקב במתחם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טקס האזכרה הממלכתי הרשמי ליצחק רבין ז"ל, הר הרצל, 26 באוקטובר 2015. טלי מאייר
"מחויבים לסטטוס קוו". נתניהו/טלי מאייר

ביום ראשון אישר נתניהו אישר באופן רשמי כי רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית בעוד יהודים ובני הדתות האחרות יהיו רשאים רק לבקר בו. בהודעה לתקשורת הזרה שפורסמה מטעם לשכתו נמסר כי "ישראל מכירה בחשיבות של הר הבית עבור בני כל שלוש הדתות המונותיאיסטיות והיא מאשרת מחדש את המחויבות שלה להותיר על כנו את הסטטוס קוו במקום, הן תיאורטית והן מעשית". עוד נמסר כי לישראל אין כוונה לחלק את המתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully