וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התגרות בערבים": עשרות חרדים הפגינו נגד משפחה שעולה להר הבית

27.10.2015 / 0:01

בתמונות שהופצו ברשתות החברתיות נראים לכאורה בני המשפחה, המשתייכים לחסידות בעלז, כשהם מבקרים במתחם. למרות הכחשותיו של האב, עשרות קיצוניים התאספו מחוץ לביתם, קראו לעברם קריאות גנאי והשליכו אבנים על מכונית שבה נסע אב המשפחה

צילום: קובי הר צבי - בחדרי חרדים , עריכה: מתן חדד
עשרות השתתפו בהפגנה מתחת לבתיהם של משפחת אלבוים בירושלים במחאה נגד העלייה להר הבית. קובי הר צבי, בחדרי חרדים
"לפחות חוסו על אחיכם שדמם נשפך כמים"/בחדרי חרדים, קובי הר צבי

עשרות חרדים המשתייכים לזרם קיצוני במגזר החרדי הפגינו אמש (שני) מחוץ לביתה של אחת המשפחות בחסידות בעלז, במחאה על כך שעלתה לכאורה להר הבית. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, "ההתגרות בעם הערבי אסורה על פי התורה", ו-"אין ביסוס לכך שהיהודים רוצים לנכס לעצמם את הר הבית". כמו כן, הם קראו לעברם קריאות גנאי והשליכו אבנים על מכונית שבו נסע אב המשפחה, הרב יוסף אלבוים.

המחאה הוצתה בעקבות תמונות שהופצו היום ברחבי הרשתות החברתיות, שבהן נראים בני המשפחה בהר הבית. גם הכחשותיו של אב המשפחה יוסף, שלפיהן התמונות שהופצו הן מהעבר וטענותיו על כך שלאחרונה, בגלל המתיחות הביטחונית בירושלים וברחבי הארץ, הוא וילדיו לא עלו להר הבית, לא הועילו, והמפגינים המשיכו במחאתם.

עוד בוואלה! NEWS:
שרים תוקפים את חברת החשמל: "נזקקים וקשישים הפכו לבני ערובה"
חוטובלי הביעה תקווה לראות "דגל ישראל בהר הבית" - ומיהרה להרגיע
רקטה התפוצצה בעוטף עזה; צה"ל תקף בתגובה יעדי חמאס ברצועה

עשרות השתתפו בהפגנה מתחת לבתיהם של משפחת אלבוים בירושלים במחאה נגד העלייה להר הבית. קובי הר צבי, בחדרי חרדים
"אין ביסוס לכך שהיהודים רוצים לנכס לעצמם את הר הבית". ההפגנה, אמש/בחדרי חרדים, קובי הר צבי

החרדים ידועים כנחרצים ביותר בעמדה ההלכתית שאימצו נגד עליית יהודים להר הבית, אבל משפחת אלבוים כבר שברה לפני כמה שנים את הטאבו המוחלט הזה. על אף שספגו התנכלויות לא מעטות מצד הציבור שעליו הם נמנים, הם המשיכו להוביל את הרעיון שיש לחדש את עבודת הקורבנות על ההר הבית ובינתיים פוקדים את ההר בכל הזדמנות. אמש, כאמור, הגיעו ההתנכלויות נגד המשפחה לשיאים חדשים.

הרב יוסף אלבוים הקים לפני כמה שנים את "התנועה לכינון המקדש" שמעלה קבוצות על ההר ומפעילה אתר משלה. על אף שהעלייה להר הבית במגזר החרדי כמעט ולא קיימת, לאור עמדת רוב המנהיגים החרדים נגד העלייה למתחם, המשפחה אינה מסתירה את העובדה שהיא נוהגת לפקוד את ההר בכל הזדמנות.

"מרן הרב עובדיה יוסף פסק כבר לפני שנים רבות שאין לעלות להר הבית"

גם בכירים בש"ס תקפו את התנהלותה של המשפחה. "זה ההבדל בין חרדים ששומעים לדעת תורה לבין חרדים שהלאומנות השתלטה עליהם", מסרו. "מרן הרב עובדיה יוסף פסק כבר לפני שנים רבות שאין לעלות להר הבית, לפסק זה הצטרפו מרבית גדולי הדור בעבר ובהווה וכך יש לנהוג. אותם אלו העולים להר הבית מציתים אש מיותרת ומתסיסים גורמים איסלמיים כדוגמת השייח ראאד סאלח והתנועה האיסלאמית המתסיסים את הרחוב הערבי, וכתוצאה מכך החל גל הטרור שפוקד את ישראל בתקופה האחרונה".

עשרות השתתפו בהפגנה מתחת לבתיהם של משפחת אלבוים בירושלים במחאה נגד העלייה להר הבית. קובי הר צבי, בחדרי חרדים
"יהודי העולה להר הבית הינו 'רודף'"/בחדרי חרדים, קובי הר צבי

הרב יוסף אלבוים, אב המשפחה, אמר בתגובה לוואלה! NEWS כי התמונות שהופצו ברשתות החברתיות שלו ושל ילדיו לכאורה כשהם עולים היום להר הבית, הן "עלילת דם". לדבריו, "אנחנו מבינים שבתקופה כזו מתוחה צריך להימנע מהעלייה להר הבית, אין סיבה לדחוף אצבע בעין של מישהו". אלבוים הוסיף כי בתקופות פחות מתוחות הוא עולה יחד עם משפחתו להר הבית באישור של רבנים. על ההתנכלויות שעבר אמש אמר כי "הערבים למדו מהמשטרה שדם יהודי, תפילות יהודים, דמוקרטיה יהודית, אין להם ערך ועכשיו החרדים שהפגינו פה למדו את זה מהערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully