וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בארה"ב: רוסיה תנתק את רשת האינטרנט העולמית בזמן עימות

גורמים אמריקניים אמרו לניו יורק טיימס כי לאחרונה זוהתה פעילות מוגברת של צוללות וספינות ריגול רוסיות באזורים שבהם מונחים כבלים תת-ימיים חיוניים. "זה דומה למה שהיה במלחמה הקרה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בארצות הברית חוששים כי רוסיה עלולה לתקוף כבלים תת-ימיים המספקים את רוב התקשורת בעולם – כך מסרו גורמי צבא ומודיעין אמריקניים לניו יורק טיימס. זאת בעקבות הפעילות המוגברת של צוללות וספינות ריגול רוסיות בסמוך לכבלים החיוניים, שבהם היא עשויה לפגוע בימים של מתיחות או משבר.

החשש היום גדול יותר מזה שנגע לנושא בתקופת המלחמה הקרה – מתקפת סייבר כוללת של רוסיה על ארצות הברית עלולה לכלול תקיפת הכבלים האופטיים במקומות שהגישה אליהם היא הקשה ביותר, במטרה לעצור את הרשת שההסתמכות עליה בקרב ממשלות וכלכלות המערב הולכת ומעמיקה.

בזמן שאין עדיין עדות לכל פגיעה בקווי התקשורת, החשש הוא חלק מהדאגה הגוברת בקרב צבאות המערב עקב הפעילות של מוסקבה ברחבי העולם. במקביל, הדיון שמתנהל בוושינגטון בנושא מדגים כיצד כל מהלך של רוסיה נתפס בקרב מקבלי ההחלטות בבית הלבן כמאיים ונבחן בחשדנות רבה.

עוד ידיעות מהעולם
תיעוד: חילופי אש בין כוחות משטרה לדאעש - בלב עיר בטורקיה
הסולטנות שתיווכה בהסכם הגרעין מנסה לפתור את המשבר בסוריה

צוללת גרעין רוסית. AP
פעילות מוגברת. צוללות גרעינית רוסית/AP

בתוך הפנטגון ובסוכנויות הריגול של ארצות הברית, הערכת פעולות הצי הרוסי נותרה חשאית ומסווגת. בבית הלבן מסרבים לפרט כיצד הם מפקחים על ההתפתחויות בשטח וכיצד יתאוששו במהירות במקרה של פגיעה בכבלים. ואולם, יותר מעשרה גורמים רשמיים אישרו כי הסוגיה זוכה לתשומת לב גוברת בפנטגון.

"אני חושש בכל יום ממה שהרוסים עשויים לעשות", אמר אדמירל פרדריק רוג', מפקד צי הצוללות באוקיינוס השקט, שסירב להשיב אם רוסיה אכן מתכננת לפגוע בכבלים התת-ימיים. וויליאם מרקס, דובר מטעם הצי בוושינגטון, אמר: "זה יהיה מדאיג אם מדינה כלשהי עשוי לפגוע בכבלי התקשורת. עם זאת, בשל האופי המסווג של פעילות הצולות, לא נדון בפרטים ספציפיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רוסיה ומדינות מרכז אסיה יקימו כוח משותף להגנה על הגבולות. רויטרס
מדאיג את המערב. נשיא רוסיה פוטין/רויטרס

ואולם, בשיחות סגורות, מפקדים בצי וגורמי מודיעין הרבה יותר ברורים. לדבריהם, מהים הצפוני, דרך דרום-מזרח אסיה ואפילו בסמוך למים הטריטוריאליים של ארצות הברית, הם מזהים פעילות רוסית מוגברת לאורך קווי התקשורת החיוניים. רק בחודש שעבר, ספינת הריגול הרוסית "ינטאר", שעליה היה צוות צוללות, שייטה באטיות בסמוך לחוף המזרחי של ארצות הברית, בדרכה לקובה, שם עובר כבל תת-ימי בסמוך לבסיס הצי האמריקני בגואנטנמו. גורמים בצי אמרו כי הספינה והצוללות שהיא נשאה מסוגלות לחתוך את קווי התקשורת עמוק מתחת למים.

לדברי דיפלומט אירופי בכיר, "רמת הפעילות דומה לזאת שראינו בתקופת המלחמה הקרה". נורבגיה, אחת מבעלות בריתה של נאט"ו, מודאגת עד כדי כך שהיא ביקשה משכנותיה סיוע במעקב אחרי צוללות רוסיות. אדמירל ג'יימס סטאוורידיס, שהיה בעבר המפקד של הברית הצפון-אטלנטית, אמר בשבוע שעבר כי "זאת דוגמה נוספת למשטר התוקפני שבו שעושה שימוש בכלים של המלחמה הקרה, רק בשיפור טכני משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully