וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר היה לחזות למה מזג האוויר יגרום": שיא הגשם עוד לפנינו

דב גיל-הר וטל שמאי

26.10.2015 / 10:10

הרוחות שגרמו אתמול לנזקים חמורים הפתיעו רבים. עם זאת, החזאים הסבירו כי העוצמות החריגות היו צפויות. היום ומחר הגשמים יהיו פזורים, וברביעי וחמישי שוב תתחזק המערכת ויש חשש להצפות ולשיטפונות

עריכה: ניר חן

מיני-חורף באוקטובר, וזה לא הסוף: אחרי שרוחות הסערה מאתמול שככו, היום (שני) יימשך הגשם ברוב חלקי הארץ - אם כי ללא תופעות הלוואי. רבים הופתעו מעוצמת הגשם והרוחות אתמול וגם החזאים מודים שהמשבים אשר גרמו לנזקים בכל רחבי הארץ ואף גבו את חייו של פועל בניין - היו חריגים מאוד בעוצמתם.

"תופעות מזג האוויר נחזו בצורה מדויקת, גם העוצמה שלהן", אמר לאולפן וואלה! NEWS חזאי חדשות 10 טל שמאי. עם זאת, לדבריו, "לא היה ניתן באמת לחזות למה יגרמו התופעות הללו". התחזית דיברה על רוח של 60-50 קמ"ש ואולם היה משב בודד שהגיע עד 130 קמ"ש. "ממוצע הרוח היה כפי שחזינו, ועדיין המערכת הזאת היא חריגה לחודש אוקטובר".

עוד בנושא בוואלה! NEWS
200 אלף אנשים 24 שעות בלי זרם: "זו התעללות, אנחנו בני ערובה"
בשל שיטפונות: המעבר לירדן באילת יהיה סגור מחר בבוקר

בשירות המטאורולוגי אמרו כי אזורנו נמצא באי-יציבות גדולה וזאת בשל שילוב של אוויר קר מצפון בשכבות הגבוהות של האטמוספירה, ושל אוויר חם ולח בשכבות הנמוכות. המפגש הזה הוביל לרוחות העזות, לסופות הרעמים והברקים ולמזג האוויר הסוער. לדברי החזאית אליסה רזי, מה שפגע אתמול בעיקר באזור השרון זה תא-על (Super-Cell) ענן סופה המאופיין ברוחות קיצוניות עם תנועה סיבובית.

מזג אוויר גשום, בני ברק. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
בני ברק רטובה גם הבוקר/ראובן קסטרו

המערכת המשמעותית שפוקדת את המדינה תימשך גם בימים הקרובים. היו יירדו גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים יחידות ברוב האזורים. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה, אולם לדברי שמאי "זה עדיין לא קור של חורף ועדיין אפשר ללכת עם חולצות קצרות ברוב הארץ - פשוט לקחת מטרייה". הגשם של היום ומחר יכול להיות אמנם חזק נקודתית, אולם הוא יהיה רגוע יותר ללא מאפייני סערה כפי שהיה אתמול. לא הוסר החשש משיטפונות בדרום ומהצפות במקומות המועדים.

בדרום ישנן עדיין חסימות בשל השיטפונות מהגשמים העזים שירדו שם. כביש 90 חסום לתנועה מצומת זוהר עד מפעלי ים המלח, בשני הכיוונים. כביש 40 חסום בקטע שבין מצפה רמון לצומת ציחור, בגלל הצפה.

ברביעי וחמישי כל העסק שוב צובר קצת תאוצה, הגשם יתחזק והוא יהיה משמעותי יותר. מירב המשקעים צפויים לאורך מישור החוף, ויש חשש ממשי מהצפות - לנוכח הקושי של מערכות הניקוז לנקז מים רבים כל כך שיורדים תוך זמן קצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מכ"ם הגשם המתעדכן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפר סבא מוצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

למי שמתכנן פעילות מחוץ לבית בסוף השבוע - יכול לא לבטל. בשישי המערכת נרגעת משמעותית. עדיין יכול לרדת גשם מקומי בעיקר בחלקים הפנימיים של הארץ, ובשבת יהיה מעונן חלקית.

ועדיין - נכון לעכשיו, כ-50 אלף משקי בית ללא חשמל בשל הפגיעה ברשת ובקווי מתח גבוה. עיקר הפגיעות ברעננה, בנתניה, ביישובי השרון ובפתח תקווה. מחברת החשמל נמסר כי עד שעות הצהריים יוחזר החשמל למרבית התושבים. "הציבור מתבקש להסיר חפצים שעלולים לעוף ולפגוע ברשתות החשמל, לדווח על מפגעים ולא להתקרב לחוטים קרועים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כביש קרס במסוף רבין שליד אילת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מזג אוויר גשום, בני ברק. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
מזג אוויר גשום, בני ברק. אוקטובר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully