וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 אלף אנשים 24 שעות בלי זרם: "זו התעללות, אנחנו בני ערובה"

26.10.2015 / 8:46

עובדי חברת החשמל דחו את הביקורת כלפיהם ואמרו כי נעשים מאמצים אדירים להשבת הזרם למאות אלפי אנשים, בעיקר בשרון: "התרענו, החברה בקריסת מערכות". תושבת רעננה: "אי אפשר ככה, בלי סלולרי ואוכל שתיכף יתקלקל". חברת החשמל: רוב התקלות יתוקנו עד הצהריים

עריכה: ניר חן

מזג האוויר אמנם השתפר מאז אתמול אולם כ-200 אלף צרכנים עדיין מנותקים הבוקר (שני) מזרם החשמל לנוכח רוחות הסערה שגרמו לתקלות ברשת החשמל. עובדי חברת החשמל, שנטען כלפיהם כי עיצומים שבהם הם נוקטים גרמו להתארכות משך הטיפול בתקלות, דחו שוב את ביקורת כלפיהם. "נוח להיתפס לעובדים ולהגיד שהם לא בסדר. אנחנו התרענו שזה מה שיקרה, כי חברת חשמל בקריסת מערכות", אמר לוואלה! NEWS מיקו צרפתי, יו"ר ועד העובדים בחברת החשמל. "תקופה ארוכה שאנחנו מתריעים על כך שהקיצוצים יפגעו בשירות של חברת חשמל. לא בגלל העובדים נותקו 200 אלף צרכנים".

לדבריו, הנתון לגבי כמות המנותקים גבוה בהרבה ממה שסיפקה חברת החשמל לגבי המצב. "בחברה מאשימים את העובדים. אבל לפני מלחמת לבנון השנייה כשהזניחו את צה"ל, לא האשימו את החיילים על מה שקרה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
פשרה: בחברת החשמל עובדים במתכונת חירום
ראש עיריית כרמיאל על רצח רבין: "האצבעות שלחצו על ההדק נמצאות בשלטון"
הפיגוע באריאל: "אוהד אמר למחבל להתקדם - ואז הוא שלף סכין"

"מהרגע שהבנו שאנחנו נמצאים במתכונת חירום, הבנו גם את ממדי הקטסטרופה, והורינו לעובדים לשתף פעולה באופן מלא", הסביר. "ואכן, העובדים יצאו לשטח, ויסיימו את התקלות במלוא המרץ". עם זאת, הוא שב והתריע כי "היריעה קצרה ואי אפשר לכסות את הכל, זה מה שקורה. אי אפשר לבוא בטענות לעובדים שהיו שעות על גבי שעות בשטח ועשו את כל המאמצים לתקן את התקלות. אף אחד לא לוקח אחריות למצב הקטסטורופלי".

אנשי חברת החשמל מטפלים בתקלות בעקבות הסופה, 7 בינואר 2014. יותם רונן
עובד חברת החשמל מטפל בקו מתח/יותם רונן

לפני כשבועיים התבטא צרפתי בוועדה בכנסת שעסקה ברפורמה בחברת החשמל והזהיר את קברניטי המשק ואת אנשי חברת החשמל מפני החמרת המצב. "עשו קיצוצים עד עכשיו, פיטרו מאות עובדים ועכשיו הולכים לפטר עוד אלפים, אז מה הם חושבים בדיוק שיקרה? הם הולכים לאבדון, מה יקרה במדינה? צריך לשאול את האנשים שאחראים על התוכניות האלו, מה יהיה עם החשמל?", אמר צרפתי בעניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
"זה לא היה שבר ענן ולא הצפה מקומית, אלא אירוע מזג חריג בעוצמתו"

מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך הגיב במשדר וואלה! NEWS לדברים הללו של יו"ר הוועד ואמר כי אין בכוונתו להתנצח או להאשים את העובדים. "לנציגות העובדים יש מחלוקת ארוכת שנים על הרפורמה מול רשויות המדינה. נתקלנו אתמול בבעיות מול העובדים - בנושא של העברת עובדים לנקודות מנותקות ובנושא של אישור להכנסת כלים כבדים של עובדים חיצוניים לשטח - ובגין זה פנינו לבית הדין. הגענו להסכמה בשעות הלילה ומבחינתו החברה עובדת באופן מלא בכוח מלא עם כל הצוותים".

לדבריו, עד הצהריים או לכל היותר הערב המוקדם, יחזור הזרם למרבית חמישים אלף הלקוחות המנותקים בעיקר מהשרון והשרון הצפוני.

הוא הבהיר כי האירוע אתמול בבוקר היה נדיר וחריג בעוצמתו, ושמשום כך נוצרה בעיה לאנשים רבים כל כך. "זה לא היה שבר ענן ולא הצפה מקומית, אלא אירוע מזג חריג בעוצמה באזור נרחב. משבי רוח העיפו עצים ענקיים על עמודי מתח גבוה. בחברת החשמל לא זוכרים תופעה של מזג אוויר אלים כל כך בזמן קצר. זה לא משהו שקורה כל יום", הבהיר. לדבריו, 300 קווי מתח התנתקו תוך זמן קצר. "ברגע שהבנו שזה גודל האירוע הכרזתי על מצב חירום, שזה אומר גיוס של כל המשאבים על מנת לטפל בלקוחות המנותקים. כשנופלים 300 קווי מתח במרחב גדול, זה לא משהו שאפשר להתמודד איתו תוך מספר שעות. משעות הבוקר אתמול יצאו עשרות צוותים לתקן תקלות והם ממשיכים. ירדנו מ-200 אלף מנותקים ל-100 אלף מנותקים אתמול בערב".

הנזק המשמעותי הוא בשרון

בדיון הלילי בבית הדין שבחיפה הוחלט כי העובדים ימשיכו לעבוד ללא כל הפרעות במשך שלושת היממות הקרובות או עד תום מצב החירום. "חברת החשמל מתנצלת בפני הלקוחות אשר נותרו עדיין ללא אספקת חשמל. עובדי חברת החשמל עבדו במהלך כל הלילה במתכונת חירום מלאה לצמצום הפגיעות בקווים שנפגעו עקב הסערה".

בצור יגאל, ברמת השרון, בהרצליה, בנתניה ברעננה ובמקומות נוספים בשרון עדיין קיימות הפרעות משמעותיות. הצפי הוא שעד הצהריים מרבית הפגיעות יתוקנו, למעט מקרים חריגים.

עדי, תושבת כפר סבא, סיפרה על ההתמודדות עם יממה ללא חשמל: "אנחנו רק מבקשים צפי לתיקון - אי אפשר ככה. אני עם תינוקת בת שנה, נר אחד שעומד להיגמר, בלי סוללה בטלפון, ובלי אוכל כי כל מוצרי החלב החמיצו".

עץ נפל בכניסה לבית ספר לשוטרים, קריית אתא, 25 באוקטובר 2015. שמעון כהן, תמונות גולשים
עץ נפל בכניסה לבית ספר לשוטרים, קריית אתא, 25 באוקטובר 2015/תמונות גולשים, שמעון כהן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רטוב בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלון אשר מכוכב יאיר הוסיף: "מאז אתמול בשעה 9:00 בבוקר אין חשמל, אין אינטרנט. אנחנו לא יכולים לדבר אחד עם השני, פשוט מנותקים".

עוד אמר: "הלילה התחיל עם נרות, קיווינו שהחשמל יחזור אבל לא הוא לא חזר. המועצה ביקשו שנאגור מים, וזה מה שעשינו. זה היה סוריאליסטי. כל השכנים יצאו ונפגשנו ליד המכוניות כדי להטעין קצת את הסלולרי, כי גם לו נגמרה הסוללה בסוף הערב. במזג האוויר הזה לא הייתה בעיה לבוא ולתקן. כנראה שלמישהו שם לא אכפת ממה שקורה אצלנו".

ראש עיריית רעננה זאב בילסקי, שעשרות אלפי מנותקים מתגוררים בעירו, היה תקיף מאוד ובמשדר וואלה! NEWS האשים את חברת החשמל על עובדיה ומנהליה, על המחדל. "אחרי הסערה הקטנה, כבר יכלו לצאת ולתקן. לא גזמו את העצים שיכלו ליפול על העמודים. שחברת החשמל לא תבלבל את המוח ושלא יאשימו את הרשויות. יש להם גוזמים וקבלנים משלהם והם עסוקים בדברים אחרים. שישפילו את הראש ויעבדו, ויחברו את כולם. שיחשבו טוב לפני ששוב הם מתעללים בעשרות אלפי אנשים. משתמשים באזרחים כבני ערובה. אי אפשר שיפילו את הבעיות ברפורמה עלינו".

תגובות של אנשים בפייסבוק בעקבות הפסקת החשמל. פייסבוק, אתר רשמי
תגובות של אנשים בפייסבוק בעקבות הפסקת החשמל/אתר רשמי, פייסבוק
תגובות של אנשים בפייסבוק בעקבות הפסקת החשמל. פייסבוק, אתר רשמי
תגובות של אנשים בפייסבוק בעקבות הפסקת החשמל/אתר רשמי, פייסבוק
תגובות של אנשים בפייסבוק בעקבות הפסקת החשמל. פייסבוק, אתר רשמי
תגובות של אנשים בפייסבוק בעקבות הפסקת החשמל/אתר רשמי, פייסבוק
עץ נפל במתחם נגה, תל אביב, 25 באוקטובר 2015. עידן עמר, תמונות גולשים
עץ שקרס בירושלים/תמונות גולשים, עידן עמר
עץ נפל בכניסה לבית ספר לשוטרים, קריית אתא, 25 באוקטובר 2015. שמעון כהן, תמונות גולשים
עץ נפל בכניסה לבית ספר לשוטרים, קריית אתא, 25 באוקטובר 2015/תמונות גולשים, שמעון כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully