וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נקטו באף צעד": משרד החינוך נמנע מטיפול בגזענות באלעד

26.10.2015 / 10:30

ארבעה ימים מאז נחשף כי בנות מהסמינר החרדי "דרכי חנה" לומדות בבתים פרטיים כדי להימנע מלימוד עם ארבע בנות ספרדיות - ומשרד החינוך ממתין להכרעת בית המשפט ומסרב לקבל החלטות. "אין לתאר את גודל העלבון של הבנות"

עריכה: ניר חן

ארבעה ימים מאז פורסם התיעוד שחשף כי בנות מהסמינר החרדי באלעד "דרכי חנה" לומדות בבתים פרטיים רק כדי להימנע מלימוד עם ארבע בנות ספרדיות ששובצו במוסד, ומשרד החינוך טרם נקט בהליך משמעתי נגד המוסד - כך נודע לוואלה! NEWS. חרף הפניות אליו, שר החינוך נפתלי בנט טרם התייחס להתנהלות המוסד המפלה. סגנו החרדי מאיר פרוש הסתפק בתגובה שלפיה "המקרה ראוי לגינוי והוקעה", אך הודיע כי לא יפעל בנושא מאחר שהוא "נמנע באופן עקבי מלעסוק בפעולות הקשורות לחינוך בחיי היום היום בעיר אלעד", בגלל שבנו מכהן כראש עירייה.

מאז החלה האפליה במוסדות החינוך באלעד, פעל המחוז החרדי במשרד החינוך בכל הכלים העומדים לרשותו נגד הסמינרים המפלים תלמידות מזרחיות. אולם, מאז שכפה לאחרונה את שיבוץ תשע בנות ספרדיות בשני סמינרים, אלה פעלו בניגוד להוראותיו. סמינר "דרכי חנה" המכונה "זלזניק" מקיים את לימודי שתי כיתות ט' בבתים פרטיים רק כדי להימנע מלימודים עם התלמידות הספרדיות. סמינר "לדעת חכמה" מסרב לקבל את חמש הבנות הספרדיות ששובצו אליו, עד שתתקבל החלטה בעתירה שהגיש הסמינר הראשון. גורם המעורה בפרטים ניסה להסביר את הסחבת התמוהה של משרד החינוך: "הם לא נקטו באף צעד כי תלויה עתירה נגד ההחלטה לשבץ את התלמידות. כל צעד שיינקט על ידי המשרד עלול להיגנז על ידי בית המשפט".

יקי אדמקר באולפן, על אפליית תלמידות באלעד, למגזין סופ"ש. מערכת וואלה!
התלמידות נכנסות לבתים פרטיים ולומדות, בעוד ההורים הכריזו שביתה/מערכת וואלה!

אך לא כולם חיים בשלום עם אותה אפליה, הורים לתלמידות בסמינר "דרכי חנה" תקפו בחריפות את היוזמה ללמוד בבתים פרטיים רק כדי להימנע מלימוד עם הספרדיות. מדובר בהורים בודדים שהפיצו בחשאיות מסמך בקרב הורי התלמידות. במסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS נכתב: "כהורה לבת השותפה לשביתה מן הלימודים, אני חש נרעד ומפוחד עד מוות להיות שותף לשביתה זו, אך מרגיש כי ידיי כבולות ואין בי העוז והאומץ לפרוש מן הציבור". עוד נכתב כי "אין לתאר ולשער את גודל העלבון הפומבי של הבנות היושבות בדד בכיתה ויודעות שהן כל כך גרועות ואיומות עד שיש להשבית הלימודים העיקר שלא ליישב עמן כתף אל כתף. וכל זאת על ידי חברותיהן 'החשובות והנחשבות'. תסמרנה שערות ראשנו מהעובר עליהן מול העלבון האיום הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
"הבנות יושבות בדד בכיתה ויודעות שהן כל כך גרועות ואיומות עד שיש להשבית הלימודים, העיקר שלא לשבת עמן כתף אל כתף"

מתיעוד שנחשף בשבוע שעבר בוואלה! NEWS נראות תלמידות כיתה ט' בסמינר "דרכי חנה" באלעד לומדות בימים האחרונים בבתים פרטיים במקום ללכת למוסד החינוכי, רק כדי להימנע מלימודים משותפים עם ארבע תלמידות ממוצא מזרחי ששובצו במוסד בעקבות החלטת משרד החינוך. כך, בימים האחרונים, מגיעות ארבע הבנות הספרדיות לבד לבית הספר – כאשר שתיים מהן לומדות בכיתה אחת, ושתיים בכיתה המקבילה לה. מהתיעוד עולה כי התלמידות מגיעות ללימודי הבית בחשאיות ואף שומרות בסוד, יחד עם הוריהן, את מיקום הבתים שבהם הן מתכנסות. לעומת זאת, בפומבי, מצהירים הורים כי מדובר בהשבתת הלימודים משום שהם מסרבים שבנותיהם ילמדו לצד ארבע הספרדיות.

טרם התקבלה תגובת משרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully