וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים בחושך, אך בחברת החשמל טרם נכנסו למתכונת חירום

בעקבות סכסוך בין עובדי חברת החשמל לבין ההנהלה, עדיין לא נכנסו למתכונת חירום אף שהמצב הנוכחי דורש זאת. מהבוקר ירדו עשרות מילימטרים של גשם, והרוחות הגיעו למהירות של 130 קמ"ש. "כל שנה הסיפור חוזר על עצמו". צפו בתחזית מאולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

מזג האוויר הסוער שפקד הבוקר (ראשון) את כל הארץ ממשיך לשבש את שגרת החיים בערים רבות. מחברת חשמל נמסר כי הגשמים והסופות גרמו לניתוקי חשמל באזורים רבים בשרון ובגוש דן, בהם תל אביב, הרצליה, רמת גן, בני ברק וחולון. כמו כן, קיימים ניתוקים גם בכמה יישובים בשפלה ובדרום, בהם בערים רחובות, אשדוד ובאר שבע. הצפי לתיקון התקלות הינו כמה שעות, אך ייתכן שהדבר יתארך אף לשעות הקטנות של הלילה או שעות הבוקר המוקדמות. זאת, בין השאר, בשל קשיי נגישות – פקקי תנועה, הצפות וקריסת עצים.

הנהלת חברת החשמל אף פנתה הערב לבית הדין לעבודה, ודרשה להורות לעובדיה לפעול במתכונת חירום כפי שמקובל באירועים מסוג זה. זאת, לאחר שהתרשמה כי ארגון העובדים הורה לעובדי החברה שלא להיכנס למתכונת חירום. בפנייה, דרשה החברה שלא לאפשר לארגון "לנהל מאבקים על גבי עשרות אלפי לקוחות".

שכונת כפר סבא הירוקה חשוכה בהפסקת חשמל בשל הסופה, אוקטובר 2015. חוף כהן, מערכת וואלה! NEWS
כפר סבא מוחשכת, הערב/מערכת וואלה! NEWS, חוף כהן
גשם בירושלים, אוקטובר 2015. טלי מאייר
ירושלים, היום/טלי מאייר

הלית, תושבת רמת השרון, סיפרה לוואלה! NEWS על ניתוקי החשמל שמהם סובלים תושבי העיר מאז שעות הבוקר. "יש ניתוקי חשמל ברמת השרון וההורים שלי שגרים בהרצליה פיתוח מספרים כי הם סובלים מהפסקת חשמל משעות הבוקר", אמרה. "אנחנו מתעדכנים באתר של חברת חשמל, אבל דבר לא קורה. לא ברור מתי זה ייפסק".

מיטל, תושבת תל אביב, סיפרה כי מאז שעות הבוקר ישנם ניתוקי חשמל בשכונות הצפוניות בעיר. "המטפלת של בתי התינוקת התקשרה ואמרה שמשעות הבוקר יש ניתוקי חשמל בשכונה שלנו, בבלי, וביקשתי ממנה שלמרות שאין חשמל לא להוציא את הילדה החוצה מהבית, אי אפשר לחמם אוכל לתינוקת או להדליק חימום, זה בלתי נסבל".

גם בכוכב יאיר וצור יגאל דיווחו התושבים כי הם סובלים מניתוקי חשמל וכי האינטרנט והתקשורת הסלולרית מוגבלת עד לא קיימת. זאת בנוסף לקריסת 15 עמודי תאורה, נפילה של מאות עצים וקריסת חלק מהגג בארבע כיתות וגנים, שיצרה חורים בתקרה. צפויים שיבושים באספקת המים ליישוב במהלך הלילה משום שעקב הפסקת החשמל משאבות המים לא פועלות, והתושבים מתבקשים לאגור מים לשימוש אישי למהלך הלילה והבוקר.

באחד מאולמות הספורט עפה מחצית מהתקרה ובאולם אחר נוצרה הצפה. לטענת רונית מינקבסקי, דוברת המועצה המקומית, כל הרחובות וצירי התנועה שנחסמו לתנועה נפתחו בשעות אחר הצהריים והנזקים פונו מהמרחב הציבורי. בנוסף, צוותים מטפלים בתקלות על מנת להכין את מוסדות החינוך ללימודים מחר. היא קראה לתושבים שיש ברשותם ציוד גינון, ובמיוחד מסורים חשמליים ומוכנים להתנדב ולסייע, להגיע עם הציוד למוקד המועצה, משם יופנו למקומות נדרשים.

"תעלת בלאומליך זה כאן"

אביב, תושב רעננה ואב לילדה, סיפר כי "מהבוקר אין חשמל, אין רמזורים בעיר". לדבריו, אשתו הייתה צריכה לקחת את בתם לרופא, ונאלצה לבטל את הנסיעה. יואב, גם הוא מאזור השרון, סיפר כי משעה 10:00 בבוקר החלו ניתוקי חשמל במושבים בני ציון ובצרה, שפגעו בסדר יומם של התושבים. "זו לא הפעם הראשונה", הוא סיפר. "לא יכול להיות שבכל פעם שיורד קצת גשם כל היישוב מנותק מחשמל, זה בלתי נסבל. כל השנה עובדים על התשתיות בשכונה יום ולילה, וכל שנה הסיפור חוזר על עצמו מחדש".

בשכונת פלורנטין בתל אביב אביב דיווחו התושבים על הצפות חוזרות ונשנות מאז שעות הבוקר והלינו על אזלת ידה של העירייה בטיפול בתשתיות בשכונה, בשל העובדה שהאירוע חוזר על עצמו בכל שנה.

"רבע שעה של גשם ופלורנטין הופכת לוונציה", אמר נדב שטראוכלר, תושב השכונה. "אנחנו מעריכים מאוד את פתרונות החניה הזולים ואת הקמת הגינות היפות באזור שקידם ראש העיר חולדאי לרווחת התושבים, אבל כמה דקות של גשם, ושוב, כמו כל שנה, השכונה הופכת לגיגית וצריך חליפת צלילה כדי לעבור את הכביש. תעלת בלאומליך זה כאן".

שני, תושבת רחובות, סיפרה: "משמונה בבוקר אנחנו בלי חשמל. אי אפשר להתקלח, אי אפשר לראות טלוויזיה, אין אור, הרכב תקוע בחנייה כי צריך חשמל בשביל לפתוח את החניון. זה נמשך מלא זמן, ממש מוגזם. אי אפשר לנהל שגרה בצורה כזו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
משאית התהפכה בכביש 90 סמוך לנאות הכיכר, 25 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
התהפכות משאית בכביש 90, היום/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

גם בצפון הארץ הורגשו הרוחות העזות עם קריסתם של מאות עצים באזור יער ביריה שמצפון לצפת. מסריקה ראשונית של יערני קרן קיימת לישראל בחניונים ובדרכי הנוף, עולה כי כל המפגעים טופלו במהרה והצירים נפתחו לתנועה. אבירם צוק, מנהל אזור גליל גולן בקק"ל, הסביר כי הנזק היה יכול להיות חמור יותר אלמלא נעשתה עבודת בטיחות באתרי הארגון מיד לאחר סופת השלגים העזה של חורף 2013. "ביצענו טיפולי בטיחות בחניונים ובאתרים קולטי קהל", אמר. "בין היתר נגזמו ענפים ופונו עצים מסוכנים. אני שמח שהעבודה הקשה השתלמה ולא נגרמו נזקים משמעותיים באתרים אלו".

קשת בענן בשמי נתניה, 20 באוקטובר 2015. עדנה סגל, תמונות גולשים
"נגזמו עצים ופונו ענפים". נתניה, היום/תמונות גולשים, עדנה סגל

מזג האוויר לא פסח על שום אזור בארץ, ובדרום הוא ניכר בהצפות הרבות שפקדו את אילת והערבה. כביש 40 נסגר בשל הצפות, בין מצפה רמון לצומת ציחור. הכניסות לעיר אילת והיציאות ממנה בכבישים 90 ו-12 נחסמו בעקבות הצפות במקום, כאשר האחרון נפתח כעבור זמן קצר. מהמשטרה נמסר כי ניידות המחוז הדרומי נפרסו ברחבי אילת, בכביש הערבה ובכבישי גזרת נגב על מנת לתת מענה לנהגים הזקוקים לסיוע ולטפל במפגעים ובחסימות.

19 מ"מ בחמש דקות? לא קרה מ-1984

עמוס פורת, מנהל אגף אקלים בשירות המטאורולוגי, מסר כי שיאן הגשם היום הוא הקיבוץ מעלה גלבוע שבצפון, עם 37 מילימטרים שירדו בשטחו, אחריו קיבוץ עין החורש שבצפון עם 26 מ"מ ואחריהם הכפר הירוק שבמרכז וקיבוץ יטבתה בדרום עם 25 מ"מ. במצפה רמון ירדו 24 מ"מ, בחדרה ירדו 24 מ"מ של משקעים, בקיבוץ שדה אליהו שבעמק בית שאן ירדו 18 מ"מ של גשם ובניצן שבחוף אשקלון נרשמו עד כה 16 מ"מ.

לדברי פורת, במעלה גלבוע נמדדו 19 מ"מ בתוך חמש דקות בלבד. "עוצמת גשם כה גבוהה לפרק זמן כזה תועדה לאחרונה רק באוקטובר 1984", אמר. "יש לציין כי אירוע מזג האוויר הזה אינו שיגרתי לחודש אוקטובר, אולם היו בעבר אירועים בהם התקבל בחודש זה מזג אוויר משמעותי של רוחות חזקות, ברד כבד ועוצמות גשם, כמו בחודשי אוקטובר של השנים 1984, 1987, 1997, 2000 ו-2002".

(עדכון ראשון: 18:10)

גשם בירושלים, אוקטובר 2015. טלי מאייר
ירושלים, היום/טלי מאייר
הכינרת, אוקטובר 2015. אבי אריש, רשות ניקוז נחלים כינרת, תמונות גולשים
הכנרת סוערת, היום/תמונות גולשים, אבי אריש, רשות ניקוז נחלים כינרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully