וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מבצע חילוץ: "לפעילות האמריקנית בעיראק יש אפקט הרתעתי"

25.10.2015 / 21:58

מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר סא"ל במיל' דורון אביטל אמר בראיון לאולפן וואלה! NEWS כי המבצע שבו חולצו כ-70 בני ערובה בצפון עיראק הוא "ממוקד ונקי". "ישראל לא מבצעת בשנים האחרונות פעולות כאלה כנראה בגלל החשש מאבידות"

עריכה: יותם וקס

"לפעולה המשותפת של האמריקנים והכורדים לחילוץ בני ערובה בצפון עיראק, יש אפקט הרתעתי חשוב, מעבר למבצע הכירורגי עצמו", כך אמר לוואלה! NEWS סגן-אלוף במיל' דורון אביטל, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל ומי שפיקד על מבצע הסיירת למעצר דיראני בלבנון בשנת 1994. אביטל ציין כי בשנים האחרונות ישראל לא מבצעת מבצעי חילוץ מהסוג הזה, אולי בגלל הנסיבות האזוריות, או מכיוון שלא נוצרה הזדמנות מבצעית כזאת "ואולי גם בגלל חשש מאבידות". אביטל הדגיש, כי יחד עם זאת צה"ל מבצע פעולות מודיעיניות מוצלחות בשטחי אויב.

מועצת הביטחון האזורית של כורדיסטאן פרסמה היום (ראשון) סרטון המתעד את מבצע החילוץ המשותף של חילוץ 70 בני ערובה בצפון עיראק. המבצע התקיים ביום חמישי ב-2:00 בלילה כשכוחות לוחמה בטרור כורדים צנחו למבנה שבשליטת דאעש, שבעה קילומטרים צפונית מחוויג'ה. 48 חיילי פשמרגה ו-30 חיילים אמריקניים השתתפו במבצע שנמשך שעתיים וכלל שישה מסוקים, שלושה מסוקי תובלה ושלושה מסוק בלק הוק.
לדברי אביטל מדובר בפעולה שמצריכה מודיעין מדויק, עמוק בזמן אמת שמלווה את המבצע לאורך כל הדרך.
הוא הדגיש כי המבצע מהווה הישג למדיניות האמריקנית שהצליחה לבצע פעולה כזאת עם כוח מקומי ולהביא את הכוח הכורדי המקומי לרמה כזאת של פעולה.

לקראת סוף הסרטון בן הארבע דקות, נראים החיילים נכנסים למשרד במבנה שככל הנראה נוהל על ידי דאעש, דגלי "המדינה האיסלאמית" מעטרים את קירותיו. לדברי אביטל מעבר למבצע עצמו, גם לפרסום תיעוד המבצע יש אפקט הרתעתי חשוב כאשר בסרטון רואים שהכוח הצליח לחדור עמוק לתוך מפקדת דאעש.

תיעוד: כוחות אמריקנים וכורדים שחררו 70 בני ערובה מידי דאעש. ספק 500
"מבצע החילוץ מהווה הישג למדיניות האמריקנית"/ספק 500

במבצע לשחרור בני הערובה נהרג חייל אמריקני, לראשונה בעיראק מאז 2011. מאסטר סרג'נט ג'ושוע ל. ווילר, יליד העיר רולנד שבאוקלהומה. ווילר נהרג מאש נשק קל כאשר הוא ועשרות חיילים מהכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית פשטו על מבנה בעיירה חוויג'ה, הנמצאת ממערב לכירכוכ.

לפי המועצה הכורדית, כוחות הפשמרגה הובילו את המבצע, ושהלוחמים האמריקניים מילאו תפקיד תומך. אולם בשל הלחימה העזה שפרצה בין הפשמרגה לאנשי דאעש, הכוחות האמריקניים היו נאלצו להתערב. כתוצאה מהירי נפצעו גם שלושה כורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully