וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית כנסת עתיק בניו ג'רזי נשרף כליל: "קודם להציל את ספרי התורה"

הסיבה לשריפה שפרצה בבית הכנסת האורתודקסי האשכנזי טרם ידועה. לא היו נפגעים באירוע, אולם פרט לספר תורה אחד שניצל הודות לרב המקום, דבר לא שרד את הלהבות. "התחושה היא שאיבדתי את הדבר הדתי הכי יקר שלי"

עריכה: מתן חדד

שריפה פרצה אתמול (שישי) בבית הכנסת ההיסטורי בניו ג'רזי. הכבאים שהגיעו למקום הצליחו לכבות את השריפה וספר תורה אחד ניצל, אולם יתר המקום עלה בלהבות. אף אדם לא נפגע. השריפה פרצה בשעה 16:00 אחר הצהריים בבית הכנסת האורתודוקסי האשכנזי "פועלי צדק" בעיר ניו ברונסוויק. ולפי שעה לא ברור מה גרם לה.

"קשה לחשוב שלעולם לא נדרוך שם יותר", אמר ארי גולדרינג, חבר הקהילה האורתודוקסית בעיר שחגג בבית הכנסת ההיסטורי בר מצווה לפני כעשור. "זה היה בניין כזה יפה ועכשיו הכל נגמר", הוסיף. לדבריו, "התחושה היא שאיבדתי את הדבר הדתי הכי יקר שלי".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
תאורה, איוורור - ורכבת: "סופר מנהרה" להברחת סמים נמצאה בארה"ב
נסראללה בהופעה פומבית נדירה: "ישראל היא קבלן הביצוע של ארה"ב"
לראשונה מאז 2011: חייל אמריקני נהרג על אדמת עיראק

שריפה בבית הכנסת ההיסטורי בניו ג'רזי 24 אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
היה שריד אחרון בעיר שמתחדשת בימים אלו. עשן מיתמר מבית הכנסת/צילום מסך, טוויטר

משנודע על השריפה שפרצה בבית הכנסת, רץ הרב אברהם מייקוף פנימה וניסה להציל את ספרי התורה. "אם אפשר להציל משהו, אז ברור שספרי התורה הם בעדיפות ראשונה", אמר גולדרינג. פרט לספר תורה אחד שחולץ מן הלהבות, שאר הספרים, כמו גם שאר הציוד, נשרף ונהרס.

לפי הכבאים, שיחת הטלפון המדווחת על השריפה הגיעה למוקד החירום מעט מאוחר מידי, וכשהם הגיעו לזירת השריפה, כבר לא נותר יותר מידי מה להציל, פרט להשתלטות על האש. "מדובר באובדן גדול לניו ברונסוויק", אמר ג'ון אנדרסון, חבר מועצה בעיר. בית הכנסת "פועלי צדק", הוא אחד מבין שלושה בתי כנסת בניו ברונסוויק, והוא נבנה בשנת 1923. בית הכנסת הוא אחד השרידים האחרונים בעיר, שמתחדשת בימים אלו בבנייה של דירות יוקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully