וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: תקף מאבטח יהודי בבירה עם מוט לום - כי חשב שמדובר במחבל

23.10.2015 / 12:02

החשוד ראה כי עובר אורח נושא אקדח, וחשש כי מדובר בערבי שמתכוון לפגע. הוא הכה אותו נמרצות ופצע אותו באורח בינוני. השופט לא האריך את מעצרו, אלא הקל עליו ושלח אותו למעצר בית "בגלל 'עצבנות התקופה'"

צלמים זמניים מורשים

שוב טעות חמורה בזיהוי: איגור אורנובייב, בן 28, נעצר הבוקר (שישי) בחשד כי במהלך הלילה הכה מכות קשות יהודי שנשא אקדח, משום שחשב שהוא ערבי שנושא נשק בכוונה לבצע פיגוע. הצעיר, מאבטח בתפקידו, נפצע באורח בינוני, ומאושפז מאז בבית חולים בעיר. בחקירה ראשונית עלה כי הצעיר הלך לצד רחוב במרכז העיר על מנת להטיל את מימיו בערך בשעה 01:00 בלילה. אז, הגיע אורנובייב עם מוט ברזל והכה אותו נמרצות. בגלל רוח התקופה והפחד ששורר בקרב הציבור, שלח שופט בית משפט השלום בירושלים את אורנובייב למעצר בית - אף שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

בחקירתו, טען אורנובייב כי חשש שהוא ערבי וכי האקדח שנשא בחגורתו עורר את חשדו. לאחר מכן, הרים מוט ברחוב ופנה להכות את עובר האורח. "הוא הבחין בי, הוא היה נראה לי מחבל עם תיק ולא ידעתי לאן לברוח", אמר היום בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום בירושלים. לדברי נציג המשטרה, "הקורבן מאושפז עדיין בבית החולים ומדובר בפציעות חמורות".

עוד בנושא:
"לחוץ ובטראומה": הקב"ט שירה באזרח האריתריאי טרם חזר לעבוד
הקצין שהשתתף בלינץ' בבאר שבע: "הייתי בטוח שהוא מחבל, הייתה מלחמה"
הלינץ' בבאר שבע: קצין שב"ס, סוהר ושני אזרחים נעצרו

איגור ארונובייב, החשוד כי תקף במוט בר זל יהודי חמוש שהוא חשד שהוא מחבל. טלי מאייר
החשוד בבית המשפט, היום/טלי מאייר

השופט אלכסנדר רון אמר בהחלטתו כי די בגרסתו של אורנובייב, לפיה אכן תקף את המאבטח במוט ברזל, על מנת לשפוך אור על החקירה. "תמונת המצב המצטיירת מלמדת על אירוע קשה וטראדי, שנגרם בשל 'עצבנות התקופה'", אמר בהחלטתו, וקבע כאמור כי יישלח למעצר בית של חמישה ימים.

עורך הדין של אורנובייב, שי ויזלברג, התייחס בטיעוניו לגל הטרור בשבועות האחרונים. לדבריו, הצעיר, מהמגזר החרדי, תקף את היהודי משום שחשש לחייו בעקבו המצב הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully