וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלא הונצח כחלל: ספרייה ב"יד לבנים" על שם הנספה באסון הכרמל

23.10.2015 / 9:19

לאחר התנגדות "יד לבנים" להנציח את שמו של הנער אלעד ריבן לצד שמות חללי צה"ל, הוחלט לקרוא לספרייה של הארגון בחיפה על שמו. אמו: "אני גאה בהנצחה הזו. ספרייה היא מקור ידע עצום המבטיח המשכיות"

יח"צ - חד פעמי

(הנשיא שמעון פרס העניק למשפחתו של אלעד ריבן ז"ל את אות המתנדב, יולי 2011)

שמו של הנער אלעד ריבן, תושב חיפה שנספה בעת ניסיונות כיבוי השריפה הגדולה בכרמל בדצמבר 2010, הונצח אתמול (חמישי) בכניסה לספריית "יד לבנים" בחיפה. ההנצחה נעשתה לאחר שבארגון התנגדו לכך ששמו יופיע על קיר הזיכרון בבית "יד לבנים" בעיר, בטענה כי על הקיר מופיעים שמותיהם של חללי מערכות ישראל בלבד.

צביה ריבן, אמו של אלעד, הסירה את הלוט מעל שלט ההנצחה בכניסה לספרייה, יחד עם ראש העיר, יונה יהב. האם, צביה, דיברה בהתרגשות. "היום יום הולדתו ה-21 של אלעד. במקום יום הולדת אנחנו חונכים את הספרייה לזכרו. אני גאה בהנצחה הזו. ספרייה היא מקור ידע עצום, המבטיח המשכיות. בכוונתי להגיע לכאן עם בנותיי, נשב יחד לשעת סיפור ואלעד יהיה איתנו".

ראש עיירית חיפה, יונה יהב, נאם גם הוא בטקס, והזכיר את פעילותו ההתנדבותית של ריבן במסגרת "צופי אש", שבמהלכה נהרג. "מעולם לא ראיתי את אלעד ומעולם לא הכרתי את משפחתו לפני השריפה. בעקבות האסון, נקשרה משפחתנו עם משפחת אלעד. אלעד הוא סמל לישראל היפה, סמל להתנדבות, ובכוונתנו להנציח ולטפח את הסמל הזה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אמו של אלעד ריבן: "התאומות הצילו את החיים שלנו"
נתניהו קיבל צמיד מאמו של אלעד ריבן: "לב אמיץ"
טייסת הכיבוי ממריאה: נבחרו מטוס ומפקד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראה את העישן המיתמר ומיהר להצטרף לכוחות הכיבוי". אלעד ריבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

על שלט ההנצחה שהוצב בכניסה לספרייה נכתב: "אלעד ריבן ז"ל. נולד בי"ז בחשוון תשנ"ה, 22 באוקטובר 1994. נספה בכ"ה בכסלו תשע"א, 2 בדצמבר 2010. תלמיד כיתה י"א בבית הספר הראלי העברי בחיפה. במסגרת מחויבות אישית התנדב ל'צופי אש' חיפה. בנר ראשון של חנוכה, ראה את העשן המיתמר מעל פארק הכרמל שכל כך אהב ומיהר להצטרף לכוחות הכיבוי. אלעד נספה בעת ניסיון הצלת צוערי השב"ס, שנלכדו באוטובוס הבוער. בן 16 במותו. דמותו ומעשה גבורתו דוגמא ומופת לכולנו".

את הטקס הנחה תת-אלוף (במיל') רון כתרי, מנהל בית ספר הראלי לשעבר שבו למד אלעד. בסופו, נחשפה לראשונה תערוכת צילומים ותמונות של ריבן מאסון השריפה בכרמל.

השריפה בכרמל הייתה שריפת יער בהיקף נרחב, שפרצה בין ה-2 ל-6 בדצמבר 2010, במהלך חג החנוכה. בשריפה נספו 44 בני אדם, כ-17,000 איש פונו מבתיהם וקרוב ל-25 אלף דונם, שבהם מיליוני עצים, עלו באש‏. כבר ביומה הראשון הפכה השריפה לאסון הכבד ביותר בתולדות מדינת ישראל‏.

אמו של אלעד ריבן, בטקס ציון שנה לאסון הכרמל, דצמבר 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
צביה ריבן, אמו של אלעד, ב-2011 בטקס שנה לאסון יחד עם ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully