וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות באוניברסיטה העברית: סטודנטים נתפסו עם סכינים בקמפוס

משה שטיינמץ

22.10.2015 / 19:32

בשבוע האחרון אותרו כלי נשק קרים באמתחתם של כמה סטודנטים שעברו בשערי הר הצופים. בכל המקרים נשלל החשד לטרור, אולם באוניברסיטה ממשיכים לתגבר את מערך האבטחה

צילום: מצלמת אבטחה

(חבר של היהודי שנחשד כמחבל: "סבל מקשיי שפה, אולי לא הבינו אותו")

מאז החל גל הטרור הנוכחי איתרו מאבטחים של האוניברסיטה העברית סטודנטים שנשאו סכינים בכניסה לקמפוס הר הצופים, חלק מהם סטודנטים יהודים – כך נודע לוואלה! NEWS. לפחות במקרה אחד הוזמנה משטרה והסטודנט עוכב לחקירה. אלא שבאוניברסיטה הבהירו כי בכל המקרים נשלל החשד לביצוע פעולת טרור.

עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית ביום ראשון, עובה מערך האבטחה של הקמפוס השוכן בסמוך לכפר עיסאוויה, שבו מתרחשות הפרות סדר כמעט מדי יום. לסטודנטים בקמפוס אף חולק מנשר ובו התבקשו "לשאת מסמכים מזהים ותעודת סטודנט", וכן "להגיע לקמפוס רק עם הפריטים הנחוצים ליום הלימודים, על מנת להקל על הבדיקה בשערי הכניסה". בהר הצופים פועל מערך אבטחה רחב היקף, עוד מאז הפיגוע שאירע במקום ב-2002 אז התפוצץ מטען חבלה בקפיטריית "פרנק סינטרה" שגרם למותם של תשעה אנשים.

גל טרור - כותרות נוספות:
תיעוד: צעיר מונע בגופו פינוי המחבלים מבית שמש לבית החולים
חרף הוראת ראש הממשלה: בג"ץ הורה להקפיא הריסת בתי מחבלים
היהודי שנחשד כמחבל ונורה עלה לאוטובוס וקרא: "אני דאעש"

פתיחת הלימודים האקדמאית באוניברסיטה העברית, ירושלים. אוקטובר 2015. טלי מאייר
"להגיע לקמפוס רק עם הפריטים הנחוצים ליום הלימודים". האוניברסיטה העברית/טלי מאייר

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה כי "בשבוע האחרון איתר מערך האבטחה של האוניברסיטה העברית בקמפוס הר הצופים מקרים בודדים של סטודנטים שבכיסם או בתיקם אותר אולר או סכין. בכל המקרים לא מצאו אנשי הביטחון של האוניברסיטה העברית ומשטרת ישראל כל חשד לכוונת ביצוע מעשה טרור. שמירה על ביטחונה של קהילת האוניברסיטה היא מחויבות עליונה של הנהלת המוסד. מערך האבטחה פועל בשיטה של פעולות מנע חיצוניות ומרחביות באמצעים גלויים וסמויים על מנת להבטיח את שלומם של כל הסטודנטים בתוך הקמפוס ובסמיכות אליו".

הר הצופים, ינואר 2013. טלי מאייר
שכונת עיסאוויה השוכנת למרגלות האוניברסיטה/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully