וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודי שנחשד כמחבל ונורה עלה לאוטובוס וקרא: "אני דאעש"

יוסי אלי, משה שטיינמץ, יקי אדמקר ואמיר בוחבוט

22.10.2015 / 14:20

מצ"ח והמשטרה יבדקו את התקרית הקטלנית שבה נורה למוות אמש גבר שנחשד כמחבל. ההרוג, תושב הבירה בן 28, עלה לארץ לפני יותר מעשור ועבד כמאבטח. "ראיתי אותו שלשום, הוא היה נראה אחרת, קצת מבולבל", סיפר חברו

צילום: מצלמת אבטחה

מצ"ח ומשטרת ישראל יחקרו את המעורבים בהריגת הגבר היהודי אמש (רביעי) בירושלים, לאחר שחשדו כי הוא מחבל. "נדרשים חידודי הוראות פתיחה באש כשהחיילים באזרחות. המצבים האלה מעמידים את החיילים במצבים שהם לא מאומנים בהם", אמרו קצינים בצבא. בצה"ל חוששים כי פזיזות דומה של מאות חיילים שמתגברים כעת את שוטרי משטרת ישראל תוביל לתוצאה דומה.

החיילים שהיו מעורבים בהרג החשוד הם חיילים העוסקים בתגבור כוחות המשטרה בירושלים. בשבועות האחרונים הוחלט לתגבר את משטרת ישראל ביותר מ-300 חיילים על מנת להגביר את תחושת הביטחון. "מדובר באירוע מורכב מאוד שמחייב תחקיר מבצעי מידי על מנת להבין מה באמת קרה שם, כדי למנוע מקרים מסוג זה בעתיד, ללא כל קשר לחקירת מצ"ח", מסרו גורמי ביטחון.

החקירה טרם החלה. בשלב זה התקבלו כמה עדויות סותרות מהמקום. בדובר צה"ל סירבו להגיב.

לקריאה נוספת:
פיגוע בבית שמש: מחבלים ניסו לעלות לאוטובוס, דקרו - ונוטרלו
הלינץ' בבאר שבע: קצין שב"ס, סוהר ושני אזרחים נעצרו
הפלסטיני שדרס למוות יהודי ליד חברון: זה לא פיגוע, חששתי לחיי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עזב את הישיבה והחל לעבוד כמאבטח", ההרוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההרוג, תושב ירושלים בן 28, עלה לפני יותר מעשור מקווקז ובשנים האחרונות למד בישיבה ידועה בשכונת הר נוף בבירה. בעבר שירת שנתיים בנח"ל החרדי ועבד כמאבטח בגני ילדים. אחד הרבנים בישיבה שבה למד אמר היום לוואלה! NEWS: "אני לא יכול להבין איך זה קרה, זה נראה כמו טעות חמורה של החיילים. זה בלתי נתפס. הוא היה בחור כל כך טוב ומסודר".

רב אחר בישיבה הוסיף כי "הוא היה בחור חזק מאוד. הבנתי אולי שהוא נכנס לוויכוח עם החיילים. זו טעות טיפשית וטראגית". אדם נוסף שהכיר היטב את ההרוג סיפר: "הוא היה בחור צנוע, עדין ושקט מאוד. היה אוכל אצלנו בשבתות וככל הנראה התגונן מפני מי שירה בו. לא ברור לי בדיוק מה קרה שם, אבל מדובר בטעות אנוש חמורה"

חבר נוסף של ההרוג סיפר שהוא עזב את הישיבה והחל לעבוד כמאבטח. "הוא עסק באמנויות לחימה ועבד כמאבטח אחר הצהריים. לפני כחודש הוא עזב את הישיבה, כשפגשתי אותו שלשום גיליתי שהוא החל לעבוד כמאבטח בעיר". על המפגש סיפר כי "הוא היה נראה אחרת, קצת מבולבל. הוא היה טיפוס שקט ומופנם, לפעמים ראיתי אותו ער בלילות - בחור לא שגרתי ולא חברותי".

לדברי אותו חבר, ההרוג "היה מעורב בתקריות אלימות, ראיתי שהוא נפצע כמה פעמים. הוא היה חם מזג. לכן הופתעתי כשהפך למאבטח. אני לא יודע כמה הוא היה כשיר לשאת אקדח". הוא ציין כי "פעם הוא הגיע לכאן עם פציעה בראש ואמר שהוא הלך מכות. גם בצבא הוא נפצע כמה פעמים בתקריות אלימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ההרוג קרא באוטובוס "אני דאעש"

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי שני חיילים הפועלים במשימת אבטחת התחבורה הציבורית ביקשו לעלות לאוטובוס ברחוב ירמיהו בבירה. בשלב מסוים בחור חרדי ירד מהאוטובוס, הבחין בחיילים וביקש מהם תעודה מזהה, מה שהעלה את חשדם של החיילים ואלו בקשו ממנו להזדהות.

על פי החשד, התפתח ויכוח בין השלושה, במהלכו ההרוג תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע לחיילים בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר חשמלי. למרות זאת, ההרוג המשיך בניסיונו לחטוף את הנשק מהחייל תוך שהוא קורא "אני דאעש".

מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וירה לעברו. ירי נוסף בוצע בהמשך על ידי החיילים עצמם.

חיילים מסיירת מטכ"ל מאבטחים את רחובות ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
חיילים מאבטחים את רחובות ירושלים, היום/נועם מושקוביץ

תומר כהן, עד ראייה לתקרית הקטלנית, סיפר: "הוא התחיל להתעמת איתם ולא ויתר. השתלטו עליו, הרחיקו אותו מהאנשים ומאחר שהוא לא שחרר, חיסלו אותו. אני לא יודע אם מדובר בערבי או ביהודי, אבל הוא חד משמעית התעמת איתם. הוא היווה איום. כשהוא קפץ על אחד החיילים, בנות פה צרחו 'מחבל, מחבל'. היה פה משהו מפחיד".

הלינץ' בבאר שבע: קצין וסוהר בשב"ס נחקרו

חוקרי ימ"ר נגב של המשטרה עצרו אמש ארבעה חשודים, בהם קצין וסוהר בשב"ס, בחשד להשתתפות בלינץ' באזרח אריתריאה, הבטום זרהום, במהלך הפיגוע שאירע ביום ראשון בתחנה המרכזית בבאר שבע. החשודים שוחררו היום בתנאים מגבילים.

על פי המשטרה, צפויים מעצרים נוספים בפרשה, שבמסגרתה תועדו הארבעה, יחד עם אחרים, מכים עד זוב דם את זרהום, אותו חשבו לכאורה למחבל. קודם לכן נורה זרהום בידי קב"ט הביטחון, שגם הוא ככל הנראה חשב שמדובר במחבל. זרהום מת מפצעיו בבית החולים שעות ספורות לאחר מכן. המחבל עצמו, בדואי תושב חורה בן 21, ירה למוות באירוע בלוחם צה"ל, סמל עומרי לוי, ופצע עשרה בני אדם נוספים.

יהודי נורה למוות ברחוב ירמיהו בירושלים. טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים, אמש/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully