וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב: "אם יכבול את ידינו - בג"ץ ישא באחריות לגל הטרור"

שבתי בנדט, עמרי נחמיאס, יהושע בריינר, אמיר בוחבוט, גלי גינת, יוסי אלי, משה שטיינמץ ואבי יששכרוף

22.10.2015 / 23:05

עוד אמרה רגב כי "בג"ץ חייב לתת גב למלחמה של ממשלת ישראל בטרור". הבית הלבן גינה את דברי נתניהו על המופתי וכינה אותם "מסיתים". אבנים ובקבוקי תבערה הושלכו לעבר רכבים באזור שכם ובגוש עציון. עדכונים שוטפים

ספק 500

21:16: הבית הלבן גינה את דברי נתניהו על המופתי: "רטוריקה מסיתה"

הבית הלבן גינה את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבהם קישר את חאג' אמין אל-חוסייני לפתרון הסופי שהוביל להשמדת יהודי אירופה. בבית הלבן התייחסו להתבטאותו של נתניהו כ"רטוריקה של הסתה".

21:04: פלסטינים יידו בקבוקי תבערה בסמוך למערכת המכפלה

פלסטינים יידו בקבוקי תבערה לעבר חסם בית מרקחת שבסמוך למערת המכפלה בחברון. באירוע לא דווח על נפגעים.

19:35: השרה רגב: "בג"ץ ישא באחריות להמשך גל הטרור"

שרת התרבות, מירי רגב, הגיבה להחלטת בג"ץ לגבי עיכוב הריסת בתי המחבלים שהיו מעורבים בפיגועים שבהם נרצחו בני הזוג הנקין, דני גונן ומלאכי רוזנפלד. בהודעה שפרסמה השרה נמסר: "בג"ץ חייב לתת גב למלחמה של ממשלת ישראל בטרור ולא לכבול את ידי כוחות הביטחון כשדוקרים והורגים אזרחים חפים מפשע. אם בג"ץ לא יאפשר לנו לחזק את ההרתעה ולהעניש בחומרה את המרצחים הוא ישא באחריות להמשך גל הטרור".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

19:19: אבנים יודו לעבר כלי רכב בגוש עציון; אין נפגעים

אדם נפצע באורח קל כתוצאה מיידוי אבנים לעבר רכבו ליד הכפר אל-חאדר שבגוש עציון. הנהג המשיך לעבר צומת גוש עציון בעוד ששמשת רכבו נופצה.

19:07: בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב מדרום לשכם; אין נפגעים

בקבוק תבערה יודה לעבר כלי רכב מכיוון המסגד בכפר חווארה שמדרום לשכם. באירוע לא דווח על נפגעים אך ככל הנראה נגרם נזק.

18:34: הותר לפרסום שמו של הישראלי שנורה למוות אמש בירושלים

שמו של הישראלי שנורה למוות אתמול במערב ירושלים הוא שמחה חודדטוב, בן 28 מירושלים. הוא נורה אמש ברחוב ירמיהו בעיר לאחר שנחשד כי הוא מחבל.

בקבוק תבערה סמוך לבית"ר עילית, אוקטובר 2015. הצלה יו"ש,
שריפת צמיג בוער בסמוך לגדר ביתר עילית/הצלה יו"ש

17:44: צה"ל יהרוס את בית המחבל מהפיגוע ברחוב מלכי ישראל בבירה

צה"ל הודיע כי בכוונתו להרוס את בית משפחתו תושב ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, אשר ביצע את פיגוע הדריסה והירי ברחוב מלכי ישראל בירושלים לפני כעשרה ימים. זהו צו ההריסה התשיעי בשורת צווים שהוציא הצבא לבתי פלסטינים המעורבים בפיגועים במהלך הימים האחרונים.

16:54: אישה נפצעה באורח קל מיידוי אבנים באזור גוש עציון

אישה נפצעה באורח קל מיידוי אבנים לעבר כלי רכב בכביש המקשר בין חברון לגוש עציון. הפצועה לא נזקקה לפינוי וטופלה במקום.

16:42: בקבוק תבערה הושלך וצמיג הובער בסמוך להתנחלות ביתר עילית

בקבוק תבערה הושלך לעבר ההתנחלות ביתר עילית וצמיג הובער בסמוך לגדר הביטחון של היישוב. באירוע לא דווח על נפגעים.

16:36: בן 19 משפרעם מואשם שקרא לביצוע מעשי טרור בפייסבוק

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט השלום בעכו כתב אישום נגד אנס בן אוסאמה חטיב, בן 19 משפרעם, שפרסם בפייסבוק קריאות לביצוע מעשי אלימות וטרור וכן דברי תמיכה והזדהות עם מעשים מסוג זה. כתב האישום, שהגשתו אושרה ע"י היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מייחס לחטיב שלוש עבירות של הסתה לאלימות או טרור.

בקבוק תבערה סמוך לבית"ר עילית, אוקטובר 2015. הצלה יו"ש,
בקבוק התבערה שהושלך באזור ביתר עילית/הצלה יו"ש

16:35: בנט על עיכוב הריסת בתי המחבלים: "פוגע בהרתעה הישראלית"

שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיב להחלטת בג"ץ לעכב את הריסת בתי המחבלים שרצחו את בני הזוג הנקין, מלאכי רוזנפלד ודני גונן. בתגובתו מסר בנט: "זוהי שעת חירום, הגיע הזמן שגם שופטי בג"ץ יבינו זאת. כשאנשים נרצחים ברחובות, בג"ץ לא יכול לנופף בפרוצדורות כדי לעכב מלחמה בטרור. על בג"ץ להבין כי כל עיכוב בהריסת בית של מחבל פוגע בההרתעה הישראלית ומסכנת חיי אדם. אני קורא לבג"ץ להתעשת ולקבל החלטה מהירה בנוגע להריסת הבתים".

16:33: הפרות סדר בין צה"ל לפלסטינים באזור חברון

הפרות סדר אלימות התקיימו בין כוחות צה"ל ומשמר הגבול לבין פלסטינים בסעיר ובבית ענון שבאזור חברון. עד כה לא דווח על נפגעים במהומות.

16:00: בג"ץ הוציא זו זמני האוסר על הריסת בתי מחבלים

בג"ץ הוציא צו זמני האוסר על מערכת הביטחון להרוס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגועים שבהם נהרגו בני הזוג הנקין ומלאכי רוזנפלד. שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן הורה על מתן הצו עד לדיון בעתירה שהוגשה על ידי המוקד להגנת הפרט בשמן של משפחות המחבלים, זאת לאחר שצו הריסה הוצא למספר מבנים בשכם. דיון בעתירה צפוי להתקיים בשבועות הקרובים, אולם עד אז, לא תוכל המדינה להרוס את בתי המחבלים.

צמיג בוער סמוך לבית"ר עילית, אוקטובר 2015. הצלה יו"ש,
צמיג בוער בסמוך לגדר ההתנחלות ביתר עילית/הצלה יו"ש

15:02: דרום הר חברון: הוסר חשש למטען, ציר נגוהות נפתח לתנועה

ציר נגוהות בדרום הר חברון נפתח לפני זמן קצר מחדש לתנועה. הציר נחסם מוקדם יותר מחשש למטען חבלה בכביש.

14:35: בקבוקי תבערה הושלכו לעבר כלי רכב בגוש עציון; אין נפגעים

פלסטינים השליכו היום בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כלי רכב בכביש שבין גוש עציון למחסום הל"ה, מדרום-מערב לבית לחם. אין נפגעים, נזק נגרם לשמשת כלי רכב.

13:52: כביש 35 נחסם בהר חברון מחשש למטען; הפרות סדר בחברון

פלסטינים מפרים את הסדר בשעה זו בסמוך לעמדת חסם שוטר בחברון. באזור חלחול שמצפון לעיר פלסטינים מיידים אבנים, נזק נגרם לשמשה ולפח של כלי רכב במקום. בנוסף, כביש 35 נחסם באזור הר חברון עקב חשד למטען חבלה.

13:00 ניסיון פיגוע בחברון: אין נפגעים, מצוד אחרי המחבל

מחבל ניסה לבצע פיגוע דקירה בצומת ג'ילבר שבאזור חברון. אין נפגעים, ומצוד מתנהל אחרי המחבל. מפרטים ראשונים עולה כי החשוד הגיע לעמדה, הוציא סכין וניסה לתקוף. החיילים החלו בנוהל מעצד חשוד, במהלכו הוא נמלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין שנמצאה בזירה בצומת ג'ילבר שבחברון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:00: עשרות מבוקשים נעצרו בגדה, בהם 16 אנשי חמאס

כוחות צה"ל, שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב עצרו במהלך הלילה 58 מבוקשים ביהודה ושומרון, בהם 16 אנשי חמאס. רוב המבוקשים נעצרו באזור רמאללה, בית לחם וחברון. 26 מהם חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות נגד אזרחים וכוחות הביטחון. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

חמושים של חמאס במהלך הפגנה ברצועת עזה. רויטרס
אנשי חמאס/רויטרס

9:40: כתב אישום נגד ערבים שיידו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים ביפו

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מחמוד גלוש, בן 18 מיפו, ושני קטינים נוספים שיידו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים לפני כשבועיים ביפו. השלושה מואשמים בעבירות של קשירת קשר לפשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, חבלה בכוונה מחמירה וניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

9:25: מצ"ח ומשטרת ישראל יחקרו את מותו של היהודי שנחשד כמחבל

משטרה צבאית חוקרת (מצ"ח) תחקור יחד עם משטרת ישראל את התקרית בה נורה למוות יהודי שנחשד כמחבל בירושלים. קצינים בצה"ל הגיבו לדברים ואמרו ש"נדרשים חידודי הוראות פתיחה באש כשהחיילים באזרחות". עוד הוסיפו הקצינים כי "זה מעמידים את החיילים במצבים שהם לא התאמנו אליהם". מפרטים שנמסרו לגורמים צבאיים עולה כי האדם שנורה ניגש לשני חיילים שהוצבו במקום וביקש מהם להזדהות בפניו, בשל היותו מאבטח. מאבטח נוסף שהיה בסמוך חשד כי מדובר במחבל שמנסה לחטוף את נשקם של החיילים וירה לעברו. לאחר מכן בוצע ירי נוסף של אחד החיילים. גורמים בצה"ל הסבירו כי החקירה הצבאית טרם החלה ויש בשלב זה עדויות סותרות. מדובר צה"ל סרבו להגיב לדברים.

8:02: פיגוע דקירה בבית שמש; המחבלים ניסו להיכנס לאוטובוס

צעיר ישראלי כבן 18 נפצע באורח קל-בינוני לאחר שנדקר על ידי מחבלים ברחוב הנביא יחזקאל הנביא שבבית שמש. מבדיקה ראשונית עולה כי המפגעים ניסו להיכנס לאוטובוס בעיר על מנת לפגוע בנוסעים - ונוטרלו על ידי אזרחים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. שוטרים שהגיעו למקום ירו במחבלים וניטרלו אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בבית שמש, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

7:40: כוח מיוחד עצר את אחד מבכירי חמאס בגדה המערבית

כוח מיוחד של מערכת הביטחון עצר הלילה את אחד מבכירי חמאס בגדה המערבית, עאבד אל ג'עבר ג'ראר. העצור הפלסטיני נעצר בחודש יוני האחרון ושהה בעבר כשמונה שנים בכלא הישראלי.

00:10: בשל טעות בזיהוי: יהודי שנחשד כמחבל נורה למוות במערב ירושלים

גבר יהודי נורה אמש (רביעי) למוות ברחוב ירמיהו בירושלים, בשכונת רוממה שבמערב העיר, לאחר שנחשד כמחבל. מתחקיר ראשוני עולה כי הגבר עורר את חשדו של אזרח שאמר לחיילים במקום כי האחרון נראה לחוץ לפני שעלה לאוטובוס.

בשלב זה, שני חיילים עלו לרכב וביקשו מהגבר להתלוות אליהם. לדבריהם הוא סירב, תקף אותם באגרופים וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. השניים ניסו להשתלט עליו באמצעות שוקר חשמלי, אך משהדבר לא צלח, ביצעו ירי שממנו נהרג.

זאב קשש, יו"ר איחוד הצלה שהגיע למקום, סיפר: "הייתי במהלך פגישה במשרדי איחוד הצלה ושמענו קולות ירי. יחד עם מתנדבים נוספים יצאנו לזירה. עוברי אורח סיפרו כי מדובר בניסיון לחטוף נשק מחייל שהיה בתחנת האוטובוס ובעקבות כך בוצע ירי לעברו. לאחר בדיקה נוספת התברר כי מדובר ביהודי, ולמרבה הצער נקבע מותו בזירה. צוותי זק"א ומשטרה פועלים בזירת האירוע".

"הוא התחיל להתעמת איתם ולא ויתר", סיפר תומר כהן, עד ראייה לוואלה! NEWS. "השתלטו עליו, הרחיקו אותו מהאנשים ובגלל שהוא לא שחרר, חיסלו אותו. אני לא יודע אם מדובר בערבי או ביהודי, אבל הוא חד-משמעית התעמת איתם. הוא היווה איום. כשהוא קפץ על אחד החיילים, בנות פה צרחו 'מחבל, מחבל'. היה פה משהו מפחיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
יהודי נורה למוות ברחוב ירמיהו בירושלים. טלי מאייר
יהודי נורה למוות ברחוב ירמיהו בירושלים/טלי מאייר
יהודי נורה למוות ברחוב ירמיהו בירושלים. טלי מאייר
יהודי נורה למוות ברחוב ירמיהו בירושלים/טלי מאייר

23:48: מזכ"ל האו"ם: "לא אופטימי" לגבי ההסלמה הנוכחית בישראל

מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר אמש במועצת הביטחון של האו"ם כי הוא "לא אופטימי" לאחר ששוחח עם נציגי ישראל והרשות הפלסטינית. לדברי באן, לשני הצדדים "אין זמן לאבד" בגל האלימות הנוכחי ויש למנוע הסלמה.

23:36: אבנים יודו לעבר אוטובוס באזור חורה שבדרום; אין נפגעים

אבנים יודו אמש לעבר אוטובוס באזור חורה שמצפון-מזרח לבאר שבע. אחד מחלונות האוטובוס נופץ ולא דווח על נפגעים. המשטרה עורכת בשעה זו סריקות באזור לאיתור החשודים.

23:15: חמאס על דברי נתניהו: "מגנים ההאשמות כלפי אל-חוסייני"

ארגון חמאס פרסם אתמול הודעה שבה דחה וגינה את האשמת ראש הממשלה בנימין נתניהו כלפי המופתי של ירושלים בתקופת מלחמת העולם השנייה, חג' אמין אל-חוסייני. בפוסט נכתב: "אנו דוחים ומגנים את האשמה שהפנתה ישראל לחג' אמין אל-חוסייני. טענה זו מטילה ספק בטענות הישראליות האחרות לגבי השואה. אנו מברכים על 'פעולות הגבורה' שאירעו היום, הם ההוכחה לכך שהנסיונות לעצור את אינתיפאדת אל-קודס נכשלו".

22:30: הפיגוע בגוש עציון: 5 חיילים נפצעו; אחד באורח קשה

חמישה חיילים נפצעו בפיגוע הדריסה שהתרחש אמש בגוש עציון, בסמוך לבית אומר. שני חיילים הפצועים באורח קשה ובינוני מאושפזים בבית החולים שערי צדק בירושלים. כמו כן, חייל נוסף במצב בינוני ושניים נוספים במצב קל מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם בעיר

21:33: ארבעה נעצרו בחשד למעורבות בלינץ' בדרום; שניים מהם מהשב"ס

ארבעה חשודים בביצוע הלינץ' באזרח אריתריאה במהלך הפיגוע בבאר שבע נעצרו לאחר קבלת תוצאות נתיחת הגופה מהמכון לרפואה משפטית ולאחר התייעצותעם הפרקליטות. בין העצורים ישנם שני אנשי שירות בתי הסוהר (שב"ס). החשודים אותרו על ידי היחידה המרכזית בנגב ומחר יובאו לבית המשפט לשם שחרור בתנאים מגבילים. מהשב"ס נמסר בתגובה: "נציב בתי הסוהר מגנה את ההתנהגות הבוטה בה היו מעורבים לפי החשד גם סוהרים. האלימות נוגדת את ערכי הארגון ועל כן בהתאם לתוצאות החקירה, נפעל על מנת להוקיע את המשתתפים באירוע ולמצות עימם את הדין גם במישור המנהלי".

20:59: אבנים יודו לעבר אוטובוס בסמוך לבאר שבע; אין נפגעים

אבנים יודו לעבר אוטובוס של חברת "מטרופולין" ביציאה מתל שבע שבאזור באר שבע. כתוצאה מיידוי האבנים, נופצה שמשת האוטובוס, אך לא דווח על נפגעים. בלשים ממשטרת האזור מבצעים בשעה זו סריקות לאיתור ומעצר החשוד. במשטרה חושדים כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

20:40: חשד לפיגוע דריסה בגוש עציון; נפגעים במקום

כמה בני אדם נפגעו באירוע דריסה בסמוך לבית אומר שבגוש עציון אמש. כוחות מד"א כגולים בדרכם למקום, כמו גם כוחות ביטחון. טרם נמסרו פרטים נוספים.

פצועים בפיגוע דריסה בגוש עציון, המחבל נורה. ספק 500
זירת פיגוע הדריסה בגוש עציון, אמש/ספק 500

20:23: נתניהו בברלין: "שלום יושג אם הפלסטינים יאמרו אמת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים במסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בברלין שבגרמניה. לדבריו, "לא רק שהפלסטינים לא רוצים שלום, הם לא מגנים טרור. אבו מאזן הצטרף לטרוריסטים. בכירי פתח טענו כי ישראל מתכוונת להפר את הסטטוס קוו בהר הבית. זה לא נכון, אנחנו מחויבים לסטטוס קוו. כמו כן, באתר של הפתח נכתב כי אנחנו רוצים להשמיד את מסגד אל-אקצא. זה לא נכון, אנו שומרים על המקומות הקדושים לכל הדתות". הוא הוסיף: "אם אנחנו רוצים שלום, חייבם להפסיק את הטרור. כדי להפסיק את הטרור, חייבים להפסיק את ההסתה. אני חושב שניתן להתקדם אם הפלסטינים יתחילו לומר אמת".

19:40: מטען חבלה מאולתר נתפס במעלה אדומים; שני פלסטינים נעצרו

שני פלסטינים נעצרו בכניסה למעלה אדומים לאחר שברכבם נתפסו שני מטעני חבלה מאולתרים. החשודים נלקחו לחקירה במחלק התשאול של היחידה המרכזית של מחוז יהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully