וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי התלמידים חששו מהפועלים הערבים - והחליטו להשבית את הלימודים

21.10.2015 / 16:50

ועד ההורים בבית הספר נווה עוז שבראשון לציון מחה על הימצאותם של פועלים באתר בנייה סמוך ודרשו להפסיק את העבודות או לתגבר את האבטחה. כשלא נענו, השביתו את הלימודים. למרות זאת, חלק מהתלמידים הגיעו. העירייה: "מדי בוקר נבדקים העובדים במקום"

פועלים עובדים סמוך לבית ספר נווה עוז ראשון לציון , אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"העירייה מזלזלת בפחד ההורים". הפועלים בבית הספר/ראובן קסטרו

בגלל הפחד מפיגוע: ועד ההורים בבית הספר נווה עוז שבראשון לציון השבית היום (רביעי) את הלימודים במוסד החינוכי. הסיבה: דרישתם להגברת האבטחה בבית הספר, השוכן בסמוך לאתר בנייה, שבו פועלים ערבים. עם זאת, השביתה לא נחלה הצלחה שכן חלק מההורים החליטו שזו עילה לא מספיק טובה להשאיר את ילדיהם בבית. "אנחנו נמצאים בשיח עם ההורים והלימודים ממשיכים כסדרם", אמרו בהנהלת בית הספר.

ועד ההורים העביר לאחרונה דרישה מהעירייה להפסיק את העבודות באתר הבנייה, שבו מוקם אולם ספורט – זאת בעקבות המתיחות הביטחונית ושורת הפיגועים ברחבי המדינה. לחילופין הציע הוועד להגביר את האבטחה באזור העבודות. לדברי נציגי הוועד, הם נתקלו באטימות מצד העירייה וראש העיר דב צור.

"העירייה מזלזלת בפחד של ההורים", אמר הורה לתלמיד שהיה מתומכי השביתה. "הם אומרים לנו שאי-אפשר לשים שוטר ליד כל ילד". לדבריו, בערים אחרות כמו רחובות והוד השרון הופסקו עבודות הבנייה ליד מוסדות ציבור, ובערים נוספות התווספו מאבטחים לגנים ובתי הספר. "רק אצלנו ממשיכים להתעלם. מעניין שבלשכת ראש העיר יש מאבטח קבוע כדי שהתושבים לא יתפרצו פנימה. לא היינו בעד השביתה, רצינו לדבר אבל הם מרחו אותנו, זה היה אקט מחאתי". מיכל, אף היא מההורים שתמכו בשביתה, הוסיפה: "אנחנו לא רוצים להמשיך לשבות, אבל אנחנו רוצים תשובה של העירייה ופתרון מספק".

"יצאה הודעה של הוועד ששובתים - אז שבתנו", אמרה אם אחרת. "השביתה על זה שיש פה עובדים ערבים, וההורים מבקשים מהעירייה שמירה נוספת. בהתחלה ביקשו שלא יהיו פה פועלים. העירייה לא הסכימה, ולכן עכשיו אנחנו מבקשים אבטחה מוגברת".

עיריית ראשון לציון מסרה בתגובה: "העירייה עושה כל שבידה על מנת להבטיח את ביטחונם של תלמידי העיר. בבית הספר המדובר הוחלט להגביה את הגדר הגובלת עם אולם הספורט בו מתבצעות העבודות לשלושה מטרים. הקמת הגדר הושלמה,
כאשר במשך הקמתה הוצב במקום אב בית. נציין עוד כי הוחלט שפקחי החברה לביטחון מקיימים מדי בוקר
בדיקה של העובדים במקום ובכל אתרי הבנייה המצויים בסמיכות למוסדות החינוך ברחבי העיר. מלבד זאת, הוחלט גם על תגבור תדירות הסיורים סביב מוסדות החינוך המדוברים".

פועלים עובדים סמוך לבית ספר נווה עוז ראשון לציון , אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"רוצים פתרון מספק". הפועלים בבית הספר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully