וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגיב לסערה: "לא התכוונתי לפטור את היטלר מאחריות לשואה"

אמיר תיבון והדס סיני

21.10.2015 / 14:48

ראש הממשלה התייחס הנאום שבו טען כי המופתי חאג' אמין אל חוסייני דחף את הצורר הנאצי להשמדת יהודי אירופה. "זה פשוט אבסורד", אמר בטרם המריא לגרמניה. היסטוריון על דבריו של נתניהו: "גימד את דמותו של היטלר"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדף היום (רביעי) את הסערה שפרצה סביב נאומו בקונגרס הציוני, שבו טען כי המופתי של ירושלים בזמן מלחמת העולם השנייה, חאג' אמין אל-חוסייני, הוא זה שעודד את מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר להתחיל בהשמדת יהודי אירופה.

"זה אבסורד", אמר ראש הממשלה לפני המראתו לגרמניה, שם ייפגש עם הקנצלרית אנגלה מרקל ועם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. "לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה".

ואולם, הוסיף נתניהו, "באותה מידה זה אבסורד להתעלם מהתפקיד שמילא המופתי, חאג' אמין אל-חוסייני, פושע מלחמה, שבעידוד והמרצת היטלר, ריבנטרופ, הימלר ואחרים, תרם להשמדת יהודי אירופה. על כך יש עדויות רבות, לרבות העדות של סגנו של אייכמן במשפטי נירנברג, לא עכשיו, אלא אחרי מלחמת העולם השנייה".

נתניהו: היטלר לא רצה להשמיד את היהודים - חאג' אמין אל-חוסייני שכנע אותו. גדעון צנטנר
נתניהו בנאומו בקונגרס הציוני, אתמול/גדעון צנטנר

נתניהו ציטט את סגנו של אחד מאדריכלי הפתרון הסופי: '"המופתי מילא תפקיד בהחלטה להשמיד את יהודי אירופה. אסור להתעלם מחשיבות תפקידו. המופתי חזר והציע לרשויות שעמן עמד בקשרים, בראש ובראשונה להיטלר, לריבנטרוב ולהימלר, להשמיד את יהודי אירופה. הוא ראה בכך פתרון הולם לשאלה הפלסטינית. המופתי היה אחד מיוזמיה של ההשמדה השיטתית של יהודי אירופה והיה שותף ויועץ של אייכמן והיטלר לביצוע תכנית זאת'".

על פגישתו הצפויה עם מרקל ועם קרי אמר נתניהו: "אני יוצא עכשיו לברלין להיפגש עם קנלצרית גרמניה אנגלה מרקל, להזמנתה". לדבריו, "אנחנו נדון עם מנהיגת אחת המדינות החשובות באירופה על המצב כאן, על הצורך להפסיק את ההסתה הפלסטינית וגם על נושאי ביטחון מרכזיים שגרמניה מסייעת לישראל בהם. גרמניה היא שותפה חשובה מאוד לישראל בביטחון הלאומי שלה".

בנוסף לזה, אמר נתניהו, "מחר אפגוש את קרי ואדון איתו בדרכים להרגיע את המצב. אני כמובן אחזור ואבקש ממנו לדרוש מאבו מאזן להפסיק את ההסתה, שהיא המקור לפיגועים הרבים שאנחנו רואים כאן. כדי להפסיק את ההרג צריך להפסיק את ההסתה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטקס קבלת פנים לכבוד נשיא הודו פרנב מוקהרג'י, אוקטובר 2015. רויטרס
"עליו להפסיק את ההסתה". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/רויטרס

הנאום של נתניהו הקים עליו שורה של היסטוריונים בכירים, אחד מהם הוא פרופ' מאיר ליטבק, מהחוג למזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב.

"זה פשוט לא נכון", מדגיש ליטבק בראיון לאולפן וואלה! NEWS. "היטלר פיתח שנאה פתולוגית ליהודים וכבר במיין קאמפ דיבר על רצח היהודים בגז וראה בהם גזע טפילי. כאשר הגרמנים פלשו לברית המועצות החלו רציחות המוניות של היהודים. כלומר, הם באמת רצו להיפטר מהיהודים, רק שהם לא ידעו בדיוק איך. היו להם כל מיני רעיונות, כמו להגלות אותם למדגסקר כדי שימותו שם ממחלות וכו', אבל בכל התכניות דובר על השמדה".

לגבי הטיעון כאילו המופתי דיבר על ליבו של היטלר שיפעל להשמדת היהודים אומר ליטבק: "חוסייני באמת הוטרד מיהודי אירופה ופחד שהם יגיעו לארץ, אבל בפגישתו עם היטלר, היה זה היטלר שאמר לו מראש שהוא החליט להשמיד את היהודים משום שהם מהווים בעיה עולמית והוא כמובן הסכים. היטלר מראש מדגיש שזאת משימתו ומסביר לחוסייני שקודם כל ינצח את הסובייטים ואז יפנה ליהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully