וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים יודו לעבר אוטובוסים ביישובים בדואים ליד באר שבע

משה שטיינמץ, יוסי אלי, יניר יגנה, שבתי בנדט, אמיר בוחבוט ואבי יששכרוף

22.10.2015 / 0:15

במקרה אחד נופצו חלונות אוטובוס באזור חורה שמצפון-מזרח לבאר שבע. לא דווח על נפגעים. במקרה אחר, אבנים יודו לעבר אוטובוס של "מטרופולין" ביציאה מתל שבע, נזק נגרם אך אין נפגעים. נבדק אם הרקע לאומני. עדכונים שוטפים

צילום: בטחון שדה. מור שאולי. הצלה ויו"ש עריכה: מתן חדד

00:10: בשל טעות בזיהוי: יהודי שנחשד כמחבל נורה למוות במערב ירושלים

גבר יהודי נורה אמש (רביעי) למוות ברחוב ירמיהו בירושלים, בשכונת רוממה שבמערב העיר, לאחר שנחשד כמחבל. מתחקיר ראשוני עולה כי הגבר עורר את חשדו של אזרח שאמר לחיילים במקום כי האחרון נראה לחוץ לפני שעלה לאוטובוס.

בשלב זה, שני חיילים עלו לרכב וביקשו מהגבר להתלוות אליהם. לדבריהם הוא סירב, תקף אותם באגרופים וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. השניים ניסו להשתלט עליו באמצעות שוקר חשמלי, אך משהדבר לא צלח, ביצעו ירי שממנו נהרג.

זאב קשש, יו"ר איחוד הצלה שהגיע למקום, סיפר: "הייתי במהלך פגישה במשרדי איחוד הצלה ושמענו קולות ירי. יחד עם מתנדבים נוספים יצאנו לזירה. עוברי אורח סיפרו כי מדובר בניסיון לחטוף נשק מחייל שהיה בתחנת האוטובוס ובעקבות כך בוצע ירי לעברו. לאחר בדיקה נוספת התברר כי מדובר ביהודי, ולמרבה הצער נקבע מותו בזירה. צוותי זק"א ומשטרה פועלים בזירת האירוע".

"הוא התחיל להתעמת איתם ולא ויתר", סיפר תומר כהן, עד ראייה לוואלה! NEWS. "השתלטו עליו, הרחיקו אותו מהאנשים ובגלל שהוא לא שחרר, חיסלו אותו. אני לא יודע אם מדובר בערבי או ביהודי, אבל הוא חד-משמעית התעמת איתם. הוא היווה איום. כשהוא קפץ על אחד החיילים, בנות פה צרחו 'מחבל, מחבל'. היה פה משהו מפחיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגבר היהודי שנהרג/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

23:48: מזכ"ל האו"ם: "לא אופטימי" לגבי ההסלמה הנוכחית בישראל

מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר אמש במועצת הביטחון של האו"ם כי הוא "לא אופטימי" לאחר ששוחח עם נציגי ישראל והרשות הפלסטינית. לדברי באן, לשני הצדדים "אין זמן לאבד" בגל האלימות הנוכחי ויש למנוע הסלמה.

23:36: אבנים יודו לעבר אוטובוס באזור חורה שבדרום; אין נפגעים

אבנים יודו אמש לעבר אוטובוס באזור חורה שמצפון-מזרח לבאר שבע. אחד מחלונות האוטובוס נופץ ולא דווח על נפגעים. המשטרה עורכת בשעה זו סריקות באזור לאיתור החשודים.

23:15: חמאס על דברי נתניהו: "מגנים ההאשמות כלפי אל-חוסייני"

ארגון חמאס פרסם אתמול הודעה שבה דחה וגינה את האשמת ראש הממשלה בנימין נתניהו כלפי המופתי של ירושלים בתקופת מלחמת העולם השנייה, חג' אמין אל-חוסייני. בפוסט נכתב: "אנו דוחים ומגנים את האשמה שהפנתה ישראל לחג' אמין אל-חוסייני. טענה זו מטילה ספק בטענות הישראליות האחרות לגבי השואה. אנו מברכים על 'פעולות הגבורה' שאירעו היום, הם ההוכחה לכך שהנסיונות לעצור את אינתיפאדת אל-קודס נכשלו".

22:30: הפיגוע בגוש עציון: 5 חיילים נפצעו; אחד באורח קשה

חמישה חיילים נפצעו בפיגוע הדריסה שהתרחש אמש בגוש עציון, בסמוך לבית אומר. שני חיילים הפצועים באורח קשה ובינוני מאושפזים בבית החולים שערי צדק בירושלים. כמו כן, חייל נוסף במצב בינוני ושניים נוספים במצב קל מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

21:33: ארבעה נעצרו בחשד למעורבות בלינץ' בדרום; שניים מהם מהשב"ס

ארבעה חשודים בביצוע הלינץ' באזרח אריתריאה במהלך הפיגוע בבאר שבע נעצרו לאחר קבלת תוצאות נתיחת הגופה מהמכון לרפואה משפטית ולאחר התייעצותעם הפרקליטות. בין העצורים ישנם שני אנשי שירות בתי הסוהר (שב"ס). החשודים אותרו על ידי היחידה המרכזית בנגב ומחר יובאו לבית המשפט לשם שחרור בתנאים מגבילים. מהשב"ס נמסר בתגובה: "נציב בתי הסוהר מגנה את ההתנהגות הבוטה בה היו מעורבים לפי החשד גם סוהרים. האלימות נוגדת את ערכי הארגון ועל כן בהתאם לתוצאות החקירה, נפעל על מנת להוקיע את המשתתפים באירוע ולמצות עימם את הדין גם במישור המנהלי".

20:59: אבנים יודו לעבר אוטובוס בסמוך לבאר שבע; אין נפגעים

אבנים יודו לעבר אוטובוס של חברת "מטרופולין" ביציאה מתל שבע שבאזור באר שבע. כתוצאה מיידוי האבנים, נופצה שמשת האוטובוס, אך לא דווח על נפגעים. בלשים ממשטרת האזור מבצעים בשעה זו סריקות לאיתור ומעצר החשוד. במשטרה חושדים כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

20:40: חשד לפיגוע דריסה בגוש עציון; נפגעים במקום

כמה בני אדם נפגעו באירוע דריסה בסמוך לבית אומר שבגוש עציון אמש. כוחות מד"א כגולים בדרכם למקום, כמו גם כוחות ביטחון. טרם נמסרו פרטים נוספים.

פצועים בפיגוע דריסה בגוש עציון, המחבל נורה. ספק 500
זירת פיגוע הדריסה בגוש עציון, אמש/ספק 500

20:23: נתניהו בברלין: "שלום יושג אם הפלסטינים יאמרו אמת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים במסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בברלין שבגרמניה. לדבריו, "לא רק שהפלסטינים לא רוצים שלום, הם לא מגנים טרור. אבו מאזן הצטרף לטרוריסטים. בכירי פתח טענו כי ישראל מתכוונת להפר את הסטטוס קוו בהר הבית. זה לא נכון, אנחנו מחויבים לסטטוס קוו. כמו כן, באתר של הפתח נכתב כי אנחנו רוצים להשמיד את מסגד אל-אקצא. זה לא נכון, אנו שומרים על המקומות הקדושים לכל הדתות". הוא הוסיף: "אם אנחנו רוצים שלום, חייבם להפסיק את הטרור. כדי להפסיק את הטרור, חייבים להפסיק את ההסתה. אני חושב שניתן להתקדם אם הפלסטינים יתחילו לומר אמת".

19:40: מטען חבלה מאולתר נתפס במעלה אדומים; שני פלסטינים נעצרו

שני פלסטינים נעצרו בכניסה למעלה אדומים לאחר שברכבם נתפסו שני מטעני חבלה מאולתרים. החשודים נלקחו לחקירה במחלק התשאול של היחידה המרכזית של מחוז יהודה ושומרון.

18:54 אזעקת "צבע אדום" נשמעה בעוטף עזה; רקטה התפוצצה בשטח פתוח

אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בתחומי המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. רקטה התפוצצה בשטח פתוח בסמוך ליישוב במועצה האזורית שער הנגב.

18:08: שר הפנים שלום חתם על מכתבי שימוע לפני שלילת תושבות למחבלים

שר הפנים, סילבן שלום, חתם על מכתבים לשימוע לפני שלילת תושבות לארבעה מחבלים שביצעו פיגועים בשבועות האחרונים. שלושה מהמפגעים, אלווליד אטרש, מוחמד אבו כף ועבד דוויאת-הם, תושבי ג'בל מוכר שבמזרח ירושלים, מואשמים בביצוע פיגוע יידוי אבנים בשכונת ארמון הנציב שבו נהרג אלכסנדר לבלוביץ בערב ראש השנה. המפגע הנוסף, אבו גאנם בלאל, תושב צור באהר, מואשם בביצוע הפיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב לפני כשבוע.

17:55: נעצר חשוד פלסטיני בדריסת הישראלי בבוקר

חשוד פלסטיני בדריסת הישראלי אתמול בצומת המשטרה הבריטית בבנימין נעצר על ידי כוח צה"ל בכביש 60. החשוד נלקח לחקירה במשטרת בנימין.

17:08: מוקד הביטחון בבנימין הנחה נהגים לנעול את דלתות הרכב

מוקד הביטחון של מועצת בנימין הנחה אתמול את הנהגים באזור לנעול את דלתות כלי הרכב שלהם במהלך נסיעה בפקקים בציר המחבר בין צומת אדם למחסום חיזמה. זאת, עקב חשש שפלסטינים ינסו לפגוע בנהגים תוך פתיחת דלתות הרכב. ההנחיה הגיעה בעקבות דקירת הצעירה בכיכר אדם, שאירעה מוקדם יותר היום.

זירת פיגוע הדקירה בכיכר אדם, בנימין. אוקטובר 2015. רויטרס
זירת פיגוע הדקירה בבנימין, אתמול/רויטרס

15:56: האריתראי שמת בפיגוע בבאר שבע לא יוכר כנפגע איבה

משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי לא יכיר בהבטום זרהום, אזרח אריתריאה שהפך קורבן ללינץ' במהלך הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, כנפגע פעולות איבה - כך נמסר היום בהודעה משותפת של משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי. על פי ההודעה, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה מגדיר נפגעים כתושבי ישראלים, אזרחי ישראל או מי שנכנסו לארץ כדין. היות שזרהום נכנס לארץ שלא כדין, החוק אינו חל עליו ולא לא יוכר כנפגע. הנושא יובא לבחינת ועדה בין-משרדית לתשלום פיצויים לפנים משורת הדין לנפגעים על רקע לאומני.

15:34: הוארך ב-4 ימים מעצר 2 נערים החשודים בניסיון לבצע פיגוע

בית משפט השלום בנצרת האריך אתמול בארבעה ימים את מעצר שני הנערים החשודים בניסיון לבצע פיגוע דקירה לפני שבוע במגדל העמק. השניים, בני 16 ו-17, תושבי הכפרים הסמוכים לעיר. הם נתפסו בתום מרדף משטרתי שבמהלכו השליכו סכין ואולר לעבר השוטרים.

15:00: פיגוע דקירה ליד ההתנחלות אדם שבבנימין, חיילת נפצעה אנוש

חיילת נפצעה אנוש בפיגוע דקירה בכיכר אדם, ליד ההתנחלות אדם שבבנימין. המחבל חוסל, ומחבל נוסף נעצר. כוחות של צה"ל הוקפצו לזירת האירוע. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לצעירה, כבת 20, שסובלת מדקירה בפלג גופה העליון. היא פונתה בהכרה לבית החולים הדסה הר הצופים. בעקבות הפיגוע נסגרה כיכר אדם לתנועת כלי רכב. המחבל שביצע את הפיגוע הוא איברהים מעותז ג'זוואי, בן 21 מכפר עזריה שליד מעלה אדומים.

פיגוע דקירה בכיכר אדם, בנימין. אוקטובר 2015. הלל סילברס, מערכת וואלה! NEWS
גופת המחבל בכיכר אדם/מערכת וואלה! NEWS, הלל סילברס
כיכר אדם, בנימין. GoogleMaps, צילום מסך
כיכר אדם, בנימין/צילום מסך, GoogleMaps

14:32: המשטרה הסירה מחסומים בשתי שכונות במזרח ירושלים

המשטרה הסירה אתמול שלושה מחסומים שהוצבו בשבוע שעבר בשייח ג'ראח וואדי ג'וז שבמזרח ירושלים.

12:42 הלינץ' בבאר שבע: האריתריאי מת מהירי - ולא מהמכות

האזרח האריתראי הבטום זרהום שנהרג בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע מת מהירי ולא מהמכות - כך עולה מתוצאות נתיחת הגופה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. זרהום נורה על ידי מאבטח שחשב כי הוא מחבל. לאחר מכן אזרחים זועמים שהיו בתחנה ביצעו בו לינץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זרהום/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:35: עריקאת: לא תתקיים פסגה בין נתניהו ואבו מאזן

בכיר הראשות הפלסטינית סאיב עריקאת אמר אתמול לסוכנות הידיעות האיטלקית כי לא תתקיים פסגה משותפת בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך ביקור שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, באזור. עריקאת הוסיף כי קרי ייפגש עם כל אחד מהצדדים בנפרד וככל הנראה פגישת קרי ואבו מאזן תתקיים בשבת בעמאן.

11:23 שוטר נדרס בבנימין; הרקע נבדק

שוטר נפצע באורח קל באירוע דריסה בצומת המשטרה הבריטית ליד ההתנחלות עפרה שבבנימין. עדיין לא ברור אם מדובר בפיגוע או באירוע פלילי. נהג הרכב הפוגע עזב את מכוניתו וברח רגלית. השוטר בן ה-29 פונה לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים.

המקרה אירע במחסום יזום שביצעו שוטרי סיור מתחנת בנימין על כביש 60. למקום הגיע רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית. שוטר הסיור סימן לרכב לעצור בצד לבדיקה שגרתית. נהג הרכב האט, אך לאחר מספר מטרים האיץ שוב לעבר השוטרים, ובעקבות זאת אחד השוטרים ירה לכיוונו. הרכב המשיך מעבר למחסום, וכעבור כמה מאות מטרים נעצר בצד הדרך. הנהג נמלט רגלית לכיוון הכפר סילוואד. כוח משטרה וצבא פתחו בסריקות לאיתור הנהג, ובמקביל הרכב החשוד נבדק. סיבת האירוע בשלב זה לא ברורה וכל כיווני החקירה נבדקים.

11:00: ירדן: אין דיון על פסגה בין נתניהו, אבו מאזן, קרי ועבדאללה

שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה, אמר אתמול כי שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, המגיע מחר לביקור באזור צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ועם מלך ירדן עבדאללה, אך אין כרגע דיון על קיום פסגה משותפת לכל הארבעה. לדבריו, לא נעשים מאמצים מצידה של ארצות הברית לחדש את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. במהלך ביקורו ינסה קרי לסייע לפתור את המשבר הנוכחי.

10:07: שני מבוקשים פעילי חמאס נעצרו הלילה באזור חברון

שני מבוקשים המשתייכים לארגון הטרור חמאס נעצרו הלילה בכפרים בית עווא וסמוע שבאזור חברון. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

8:20: צה"ל הסיר את ההנחיה לחקלאים בעוטף עזה להתרחק מהגדר

צה"ל הסיר אתמול את ההנחיה שניתנה אתמול לחקלאים בעוטף עזה להתרחק עד קילומטר מהגדר. ההנחיה ניתנה מחשש לירי צלפים מהצד הפלסטיני. אמש פגעו כוח צה"ל, שב"כ ויחידת הימ"מ בחוליית טרור בדרום רצועת עזה. החוליה הייתה אחראית על אירוע ירי לעבר כוחות צה"ל בשבוע האחרון שפגע בדחפור של צה"ל ובתיק של בכיר מפיקוד דרום.

8:11: סוחרים בחברון פתחו בשביתה במחאה על ירי במחבלים

תנועת פתח הכריזה אתמול על שביתה כללית בחברון במחאה על הרג שני הנערים אתמול בעמדת צה"ל בעיר, לאחר שאחד מהם דקר חייל צנחנים ופצע אותו באורח קל. לפי כלי התקשורת הפלסטיניים, השניים הם בשאר אל-נידאל ג'עברי בן 15 וחוסאם איסמעיל ג'עברי בן 17, המשתייכים לחמולה של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שחוסל בשנת 2012 בעזה. השניים נורו למוות על ידי חייל נוסף שהיה בעמדה.

חברון מחסום עיקול 160. ראובן קסטרו
מחסום בחברון/ראובן קסטרו

7:38: דיווחים פלסטיניים: צה"ל ירה לעבר סירות דיג מול חופי עזה

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי חיל הים ביצע ירי לעבר כמה סירות דיג שחרגו מהשטח המותר לדיג מול חופי א-סודניא, מצפון-מערב לעיר עזה שברצועה. לא דווח על נפגעים.

פלסטינית בת 15 שניסתה לחדור ליישוב יצהר כשהיא חמושה בסכין. עמי ליבמן, ספק 500
לוחם מגדוד הסיור של גבעתי סוחב את הנערה הפלסטינית שנפצעה, הלילה/ספק 500, עמי ליבמן

5:58: פלסטינית חמושה בסכין שהייתה בדרך ליצהר נורתה ונוטרלה

נערה פלסטינית בת 15 חמושה בסכין אותרה בדרך להתנחלות יצהר שבשומרון, כשהיא מתכוונת על פי החשד לבצע פיגוע דקירה. כוח שהגיע למקום ירה בה ונטרל אותה. היא מקבלת כעת טיפול רפואי ראשוני.

2:06: כאלף בני אדם בהלוויית הישראלי שנדרס למוות באזור חברון

כאלף בני אדם משתתפים בהלוויית אברהם חסנו בן ה-54 בבית העלמין העתיק בחברון. חסנו, תושב קריית ארבע, נהרג שלשום במהלך הפרת סדר בצומת אל-פוואר שמדרום-מערב לחברון. במהלך המהומות באזור הושלכו אבנים לעבר כלי רכבו של חסנו, שבתגובה יצא ונדרס על ידי מכונית שנמלטה מהמקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אברהם חסנו, רגע לפני שנדרס. אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

23:18: ירי לעבר כוח צה"ל ביישוב דולב שבבנימין; אין נפגעים

כוח צה"ל ביישוב דולב שבבנימין דיווח שבוצע לעברו ירי. הכוח ביצע ירי הרתעתי באוויר בתגובה, וכעת נבדק אם אכן בוצע ירי ומה מקורו. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully