וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ המפכ"ל על הלינץ' בבאר שבע: "התחלנו לזמן אזרחים לחקירה"

20.10.2015 / 12:02

ניצב סאו הודיע כי המשטרה החלה לחקור את הרג הבטום זרהום, אזרח אריתריאה שנורה והוכה על ידי המון שחשד בו כמחבל נוסף בפיגוע. לדבריו, "אזרחים שנטלו את החוק לידיים יעמדו לדין, לא ניתן לפגוע בעצורים ובבני מיעוטים". על הר הבית: "החזרנו את היציבות"

צילום: סרטוני חובבים, עריכה: גדי וינסטוק

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, אמר הבוקר (שלישי) בהתייחס ללינץ' שבוצע בהבטום זרהום, אזרח אריתריאה שנורה והוכה על ידי המון זועם שחשדו בו לכאורה כמחבל נוסף בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, כי המשטרה החלה לפעול במטרה להעמיד לדין את המעורבים במותו. "החל מאתמול אנחנו עוסקים באיסוף ראיות. הזמנו אזרחים לעדויות", אמר בתדרוך כתבים. עם זאת, ממחוז דרום של המשטרה נמסר כי רק לאחר קבלת חוות דעת על תוצאות נתיחת גופתו של זרהום, יזומנו חשודים לחקירה.

לדברי סאו, האזרחים שהיו במקום חצו קו אדום. "היכן שאנחנו רואים שאזרחים נטלו את החוק לידיים, אנחנו נעמיד אותם לדין. ברור שיש תגובות טבעיות, אבל יש גם כללים ברורים וצריך להציב את הגבול – לא נאפשר פגיעה בעצורים ובבני מיעוטים. הוראות הפתיחה באש לא השתנו".

לקריאה נוספת:
השר ארדן: "אם המחבל נוטרל - אסור להמשיך לפגוע בו"
מאבטחים בדואים בב"ש לא רצויים בעבודה: "עדיף יהודים, עד יעבור זעם"
להרוג מחבלים? השאלות המוסריות לנוכח גל הטרור

תיעוד הפיגוע בבאר שבע. צילום מסך
"נעמיד את האחראים לדין". זירת הפיגוע והלינץ' בבאר שבע/צילום מסך

הוא הוסיף כי הפיגוע והאירועים הנלווים לו יכלו להסתיים באסון גדול יותר. "הירי מכוחותינו מתוחקר. זה אירוע מורכב מאוד וקשה מאוד. מדובר באירוע במתחם סגור גדול. משיחות עם שוטרים שהיו עדים לירי, הם חשבו שמקור האש מכיוון אחר. הייתה פאניקה ובהלה. בין היתר נבדקת האפשרות כי בין הפצועים גם נפגעים מאש החיילים והשוטרים".

סאו התייחס לכמה נושאים על סדר היום הביטחוני, בראשם המצב הנפיץ בעיר העתיקה בירושלים, ואמר כי ניתן לזהות מגמות חיוביות. "בשבועיים האחרונים החזרנו את היציבות להר הבית. ביקורי התיירים והיהודים מתנהלים במקום ללא בעיות, אחרי שהחזרנו את אנשי המורביטאת (הפועלים להרחקת יהודים מהמקום – י"א). מגמה נוספת היא ירידה משמעותית ביידוי בקבוקי תבערה ואבנים – בעשרת הימים האחרונים אין לנו אירועים מרכזיים כאלו. כמו כן, גם במגזר הערבי יש שקט – אין הפרות סדר ואין עימותים".

על תגבור מערך המשטרה: "ריכוז הכוח הגדול ביותר הוא בירושלים. ביום ראשון גייסנו שלוש פלוגות מילואים נוספות. תגברנו גם את באר שבע ותל אביב, קיבלנו 300 חיילים מצה"ל שהשתלבו בכוחות. ביחד עם משרד התחבורה ובהתאם להחלטת הקבינט, נאבטח גם את התחבורה הציבורית. עד סוף החודש נהיה עם 900 מאבטחים נוספים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"מנטרים קריאות לרצח ברשתות החברתיות"

לדברי סאו, המצב הביטחוני הוביל לעומס במוקדי המשטרה. "יש עלייה משמעותית בכמות הקריאות – יותר מ-10,000 קריאות התקבלו במוקדי 100. אני מברך על ערנות הציבור".

הוא הדגיש כי המשטרה מנסה להגיע למפגעים בכל דרך. "התחלנו כמה תהליכים. בראש ובראשונה נכנסנו לרשתות החברתיות כדי לנטר את התבטאויות שיש בהן הסתה לרצח. המאמץ המשותף של גופי המודיעין והחקירות, יחד עם הפרקליטות, מוכיחה את עצמה. מהבוקר הוספנו שיש צוותי חקירה מיוחדים ולקחנו מכל המחוזות שישה סגני ניצבים שמבצעים חקירות. בשבוע הקרוב נרחיב את מעצרי תושבי מזרח ירושלים בחשד לאירועי השלכות בקבוקי תבערה וכוונות לביצוע פיגועים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully