וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקור העז ובגשם: אלפי מהגרים תקועים בבלקן בדרכם לצפון אירופה

אחרי שסלובניה החליטה להגביל את כניסת הפליטים לשטחה, רבים מהם, כולל ילדים ונכים, נאלצים לשהות במקומות מאולתרים. באו"ם מודאגים: "לא מקום עבור בני אדם". קרואטיה פתחה את שעריה כדי להקל על המצב

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

אלפי מהגרים באזור הבלקן נותרו תקועים באזורי הגבול של מדינות הבלקן בקור העז ובגשם לאחר שנתיביהם למדינות צפון אירופה הצטמצמו. מאות מהם, כולל ילדים ותינוקות, העבירו את הלילה בשטח הפתוח בגבול בין קרואטיה לסלובניה. גם סוכנות הפליטים של האו"ם התלוננה על החוסר במוצרי צריכה בסיסיים באזור. לקראת שעות הערב, הרשויות בזגרב פתחו את הגבול עם סרביה במטרה לשחרר את "צוואר הבקבוק" שנוצר בימים האחרונים.

נתיב הבלקן המערבי הצטמצם בתקופה האחרונה בעקבות צעדים שנקטו הממשלות השונות. סלובניה החליטה להגביל בסוף השבוע את מספר האנשים שנכנסים למדינה, ל-2,500 ביום, אחרי שמדיניות חדשה של אוסטריה הטילה מגבלות דומות. סלובניה, שנקלעה לתוך משבר הפליטים החמור ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, הדגישה כי היא תאפשר רק כניסה של מהגרים שאותם היא תוכל לרשום ואז לשלוח לאוסטריה.

לפי סוכנות הפליטים, יותר מעשרת אלפים בני אדם תקועים עתה בסרביה, אחרי שנמנע מה להיכנס לקרואטיה. בברקסובו, הסמוכה לגבול, התקבצו כ-3,000 איש במחנה מעבר זעיר. מליטה סונז'יץ', דוברת מטעם הסוכנות, תיארה בשיחה עם BBC את המצב כ"נואש". לדבריה, "יש כאן הרבה ילדים קטנים. יש כאן אנשים מוגבלים ואנשים שחלו בדרך. זה לא מקום עבור בני אדם, הם לא יכולים לישון – הם רק יכולים לעמוד בבוץ. עלינו למצוא פתרון אחר".

לקריאה נוספת בנושא
"העם מודאג מההגירה": המפלגה הלאומנית זכתה בבחירות בשוויץ
מרקל לטורקיה: קידום ההצטרפות לאיחוד - בתמורה לבלימת הפליטים
בשל תמיכתה בפליטים: מועמדת לראשות עיר בגרמניה נדקרה

מהגרים בגבול קרואטיה-סלובניה, 19 באוקטובר 2015. רויטרס
פליטים בגבול סרביה-קרואטיה, היום/רויטרס

במקביל, טורקיה הבהירה היום כי דורשת תקציב נוסף מהאיחוד האירופי בתמורה לעצירת זרם המהגרים לאירופה. עם זאת, ראש הממשלה דאווטאולו הדגיש כי ממשלתו לא תרשה שארצו תהפוך "למחנה ריכוז" עבור פליטים. בבריסל שוקלים להגיע להסכם עם אנקרה, שבמסגרתו תקבל סיוע כספי נוסף ותואץ הצטרפותה לאיחוד עבור עזרתה בפתרון המשבר.

הן ראש הממשלה והן הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שמפלגת "הצדק והפיתוח" שבראשותם עומדת בפני בחירות כלליות ב-1 בנובמבר, רוצים להימנע מהרושם שהם מפגינים חולשה במהלך השיחות שהם מנהלים עם האיחוד, שרק לאחרונה הבין את חשיבותה של טורקיה בשינוי המצב.

"אנחנו לא יכולים לקבל את הרעיון שהנה, אנחנו נותנים את זה לטורקיה, והיא מרוצה, ולכן כל המהגרים צריכים להישאר בטורקיה", אמר ראש ממשלת טורקיה. "אף אחד לא צריך לצפות שטורקיה תארח את כל הפליטים, כמו מחנה ריכוז". פליטים רבים המגיעים לאירופה הם סורים, שנמלטו מהמלחמה המתמשכת בשכנתה של טורקיה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מהגרים בגבול קרואטיה-סלובניה, 19 באוקטובר 2015. רויטרס
"עלינו למצוא פתרון אחר". פליטים נמלטים מהגשם, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully